خانواده دختر 2ساله کرمانشاهی زمانی به کانکس رفتند که دیر شده بود

نوشدارو بعد از مرگ «سارینا»

سارینا، دختر دو ساله اهل سرپل ذهاب کرمانشاه که از آوار زلزله جان سالم به‌در‌برده بود به‌دلیل 50 روز زندگی در سرمای کپر، دچار تشنج شد و جان خود را از دست داد. پدرش به جام‌جم گفت: «فقط 20 روز از تولد دو سالگی سارینا گذشته بود که این اتفاق رخ داد. به خاطر شرایط زندگی‌مان پس از زلزله، حتی نتوانستیم برایش جشن تولد بگیریم.»
کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۳

به گزارش جامجم، ششم دی امسال، مردی در حالیکه دختر دو سالهاش سارینا را در بغل داشت، به بیمارستانی در دو کیلومتری سرپلذهاب رفت و از پرستاران کمک خواست. سارینا بهدلیل سرماخوردگی شدید دچار تشنج شده بود و شرایط وخیمی داشت. کادر درمانی بسرعت درخواست اعزام کودک به بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه را اعلام کرد که پس از اعزام به کرمانشاه نیز بهدلیل شدت تشنج جان خود را از دست داد.

سارینا را در امامزاده به خاک سپردهاند و امروز هفتم اوست. پدرش به جامجم گفت: «به غیر از سارینا یک پسر هشت ساله هم دارم. ما در سرپلذهاب مستاجر بودیم اما وقتی زلزله آمد، کل خانه مان ویران شد. آنموقع توانستیم فرار کنیم و به روستای پدری مان در ناوهفر برویم. زلزله، جان هفت نفر از اهالی روستایمان را گرفته و چند نفر از فامیلهای دورمان هم کشته شده بودند. روستا به طور کامل ویران شده بود و مجبور شدیم در اوج سرمای زمستان در کپر و چادر زندگی کنیم.»

وی با بیان اینکه سارینا بر اثر سرما دچار بیماری شد، افزود: «40-50 روز در کپر زندگی کردیم و در این مدت سارینا دچار سرماخوردگی شدید شد. تعدادی از امدادگران داروهایی با خود به روستا آورده بودند، اما سرما بیشترین مساله ما بود، تا اینکه به ما کانکس دادند اما این اتفاق باعث نشد سارینا در دنیا بماند. او چهار روز بعد از اسکان ما در کانکس، حالش بد شد و تشنج کرد. صورتش کبود شد و حالت تهوع پیدا کرد. من سریع بغلش کردم و به بیمارستان بردم. ساعت 10 شب بود. پرستاران گفتند باید به کرمانشاه منتقل شود اما به خاطر اینکه بیمارستان آنجا تخت کافی ندارد، باید تا صبح منتظر بمانیم.»

سرانجام سارینا را ساعت 10 صبح روز بعد به بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بردند، اما داروها از پس مرگ برنیامد و دختر دو ساله، 20 روز بعد از جشن تولدش جان باخت. پدرش با بیان اینکه سارینا قبل از زلزله در سلامت کامل بود، گفت: «علت اصلی این اتفاق، زندگی 50 روزه ما در کپر بود. سارینا مجبور بود روی زمین سرد بخوابد. وقتی سارینا تشنج کرد در عرض ده دقیقه او را به بیمارستان بردم اما فایده نداشت. اینجا هیچ پزشک متخصصی وجود ندارد. مگر آوردن این افراد چقدر هزینه دارد؟» وی با بیان اینکه ششم دی امسال، تولد دو سالگی سارینا بود، درباره شرایط خانوادهاش بیان کرد: «وضعیت زندگی مان پس از زلزله اجازه نداد برای دخترم جشن تولد بگیرم و از این بابت خیلی ناراحتم. ما بچه شیرخوارهمان را از دست دادیم. مادرش خیلی بیتاب است و برادر هشت ساله اش هم هم بازی اش را از دست داده.» پدر سارینا درباره شرایط امدادرسانی به روستا هم گفت: «چند روز پس از زمین لرزه، آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به روستایمان آمد و وضعیت ما را دید. او حتی در یک عکس، کنار سارینا ایستاده است. اکنون بیش از دو ماه از زلزله گذشته اما هنوز هم بیشتر اهالی در چادر زندگی میکنند و تعداد کمی کانکس وجود دارد. فقط 5 درصد روستایمان درست شده و از نظر بهداشتی هم مشکلات زیادی داریم. حمام و دستشویی به تعداد کافی نیست و سرما اذیتمان میکند.»

پدر سارینا حرفهایش را اینگونه تمام کرد: «ما از سارینا مثل گل مراقبت کردیم، اما زلزله او را از ما گرفت. آرزویم این است با توجه بیشتر مسئولان، اتفاق مشابه برای هیچ کودک دیگری رخ ندهد.»

علت جان باختن دختر 2 ساله

رئیس بیمارستان شهدای سرپل ذهاب هم دیروز اخبار انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر فوت دختر بچه 2 ساله به علت سرمازدگی را تکذیب کرد.

شهرام کرکودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این دختر بچه به علت سرماخوردگی و شدت عفونت و انتشار آن در سایر نقاط بدن، جان خود را از دست داد.این دختر بچه پس از یک هفته سرماخوردگی در شرایطی توسط والدین برای مداوا به بیمارستان سرپل ذهاب مراجعه کرد که به علت عفونت شدید و سرایت آن به دیگر نقاط بدن، هیچ گونه علائم حیاتی نداشت.وی سهل انگاری والدین را علت اصلی مرگ این دختر بچه 2 ساله عنوان کرد و گفت: اگر به موقع نسبت به درمان این دختر بچه اقدام می شد، بی شک شاهد اتفاق ناگوار اینچنینی نبودیم.

یزدان مرادی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها