فدراسیون کشتی اعلام کرد با تمام توان از حقوق علیرضا کریمی و کشتی‌ ایران دفاع خواهد کرد

سرت را بالا بگیر قهرمان

اتحادیه جهانی کشتی،‌ نسبت به اتفاقات رخ داده در مسابقه‌های جهانی زیر 23 سال، واکنش نشان داد. این اتحادیه اعلام کرده، تحقیقاتی را در ارتباط با اتفاقات دور نخست مسابقه‌های زیر 23 سال بین علیرضا کریمی از ایران و علی‌خان جبرئیلوف از روسیه آغاز کرده است. از آنجا که در چندین گزارش در رسانه‌های خبری اعلام شده که مربی علیرضا کریمی از او خواسته کشتی را ببازد تا در دور دوم مقابل رقیب دیگر حاضر نشود، اتحادیه جهانی کشتی تحقیقاتی را در این باره آغاز می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۵۸

کمیته‌های حقوقی و اخلاق اتحادیه جهانی کشتی در هفته‌های آتی، این موضوع را بررسی خواهند کرد و نظر خود را برای بررسی به هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اعلام خواهند کرد. در همین ارتباط گفته می‌شود، فدراسیون کشتی ایران و علیرضا کریمی باید در باره شکست به حریف روس پاسخگو باشند.

وثوق احمدی، عضو ایرانی کمیته‌ حقوقی اتحادیه جهانی کشتی می‌گوید: این پرونده به این دلیل که من یک ایرانی هستم و قرار است عملکرد کشتی‌گیران ایران در این رقابت‌ها مورد بررسی قرار گیرد به من ارجاع نشد، اما فدراسیون جهانی کشتی و بالاتر از آن، کمیته‌ بین‌المللی المپیک، اصل دخالت ندادن سیاست در ورزش را به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول خود پیگیری می‌کنند و هر اقدامی را که نافی این امر باشد، بشدت مورد پیگیری قرار می‌دهند. این موضوع، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های ایران و جهان داشته است و اتحادیه جهانی تصمیم گرفت، آن را توسط کمیته‌ حقوقی مورد بررسی قرار دهد. باید دید، فدراسیون کشتی ایران و علیرضا کریمی چه دفاعی از خود خواهند داشت.

احمدی در پاسخ این سوال که آیا این موضوع می‌تواند تبعات جدی برای کشتی‌ ایران در برداشته باشد یا خیر، گفت‌: فکر نمی‌کنم این موضوع خطری برای کشتی ایران داشته باشد. وقتی آیین‌نامه‌ انضباطی جهانی کشتی را می‌بینیم، این نکته خیلی اثرگذار نیست. از طرف دیگر، فدراسیون کشتی ایران از برترین فدراسیون‌های جهان به شمار می‌آید که نقش تعیین کننده‌ در توسعه و پیشرفت کشتی در جهان دارد و خود از قدرت‌های جهانی است. بنابراین اتحادیه جهانی کشتی با برخورد سنگین با ایران، خودزنی نمی‌کند.

فدراسیون کشتی هم در باره ارجاع پرونده علیرضا کریمی و کادر فنی تیم امید به کمیته اخلاق و امور انضباطی اتحادیه جهانی کشتی اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن پشت کشتی گیر بازنده تمام قد ایستاد.

فدراسیون کشتی نوشت‌؛ این فدراسیون با تمام توان و با استفاده از ابزار‌های فنی و مدیریتی موجود از حقوق کشتی گیر، کادرفنی و کشتی ایران در کمیته مربوطه دفاع خواهد کرد.

لالوویچ، حق دخالت ندارد

بسیاری از اهالی کشتی بر این باورند رابطه نزدیک نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی با رئیس فدراسیون کشتی ممکن است به ختم بخیر شدن این پرونده منتهی شود، اما باید این واقعیت را قبول کرد که لالوویچ حق هیچ اعمال نظر شخصی ندارد؛ چون مرجعی بالاتر، به نام کمیته بین‌المللی المپیک IOC بر روند اجرایی و قانونی اتحادیه جهانی نظارت دارد؛ مرجعی که بشدت با این قبیل اتفاقات مخالف است و در صورت اثبات تخلف از سوی ایران، از هیچ جریمه و محرومیت سنگینی دریغ نخواهد کرد.

شیطنت روس‌ها

هیچ‌کس به قدرت و نفوذ روس‌ها در مدیریت کشتی جهان شک ندارد و این موضوع انکارناپذیر است. در رسیدگی به پرونده علیرضا کریمی، منتظر شیطنت رقبای روس خودمان هم باشیم، بویژه آن‌که آزادکار رژیم اشغالگر قدس، اصلیت روسی دارد و حالا روس‌ها بخوبی به مشکل کشتی ایران در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس واقف هستند. برخی کشتی‌گیران روس‌ در ماه‌های اخیر با تابعیت دوم خود، ‌رژیم اشغالگر، روی تشک می‌روند.

خطر تعلیق وجود دارد

رضا لایق در واکنش به اتفاقات اخیر گفت: تلاش می‌کنیم، دفاعیات خودمان را بر مبنای فنی تهیه و کاری کنیم که این موضوع فیصله پیدا کند. دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به این که نمی‌شود واقعیت‌ها را به اتحادیه جهانی گفت،‌ ادامه داد: متاسفانه از داخل کشور به اتحادیه جهانی، اطلاعاتی را ارسال کردند تا بتوانند مشکلاتی را برای کشتی کشور ایجاد کنند. در حال حاضر، مشکل فقط احتمال محرومیت کریمی نیست بلکه خطر تعلیق فدراسیون کشتی هم وجود دارد. از فدراسیون کشتی خبر می‌رسد که رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون و عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی باید تا چند روز آینده منتظر احضار به مقر این اتحادیه در سوئیس باشد تا درخصوص حواشی مسابقات امیدهای جهان به اعضای هیات رئیسه توضیح دهد.

آمادگی برای مقابله با رای احتمالی

محرومیت کشتی‌گیر یا مربی و در مراتب سختگیرانه‌تر محرومیت یا تعلیق فدراسیون ایران ازجمله مواردی است که ممکن است اتحادیه جهانی رای به آن دهد، بنابراین از فدراسیون کشتی ایران انتظار می‌رود با ادله‌ای محکمه‌پسند به مواجهه با این موضوع بپردازد تا اتفاقات اخیر خدشه‌ای به ورزش اول ایران وارد نکند. در این میان باید دید فدراسیون کشتی و در راس آن رسول خادم که نفوذ زیادی در اتحادیه جهانی دارد چگونه این موضوع را حل و فصل می‌کند یا حداقل رای صادره هزینه‌های زیادی برای کشتی ایران نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها