نوه رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی با بیان اینکه فلسطینی‌ها بدترین نوع آپارتاید را تجربه می‌کنند، گفت سکوت جهان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شرم‌آور است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۱۷
نوه ماندلا: سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شرم‌آور است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «زولیولیل ماندلا ماندلا» نوه «نلسون ماندلا» رئیس‌جمهور پیشین و رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی گفت اسرائیل «بدترین رژیم آپارتاید» است.

ماندلا ماندلا، که یکی از حامیان جنبش تحریم اسرائیل است، اکنون طی سفری در فلسطین اشغالی حضور دارد و تاکید کرد فقط با مقامات فلسطینی دیدار خواهد کرد و گفت‌وگویی با صهیونیست‌ها نخواهد داشت.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» ماندلا طی نشست خبری مشترک با «رامی الحمدالله» نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین گفت: «شهرک‌هایی که من در کرانه باختری دیدم، یادآور چیزی است که ما در آفریقای جنوبی از آن رنج کشیدیم. ما نیز به وسیله شهرک‌های بسیاری محاصره شده بودیم و اجازه نداشتیم آزادانه از مکانی به مکان دیگر برویم.»

ماندلا با درخواست برای تداوم حمایت از جنبش تحریم اسرائیل و قطع روابط آفریقای جنوبی با این رژیم، تاکید کرد: «فلسطینیان امروز تحت بدترین نوع از آپارتاید هستند. اسرائیل بدترین رژیم آپارتاید است.»

وی همچنین طی مصاحبه با «رویال نیوز اینگلیش» گفت: «چیزی که ما در آفریقای جنوبی تجربه کردیم، بخشی از زجری است که فلسطینیان تجربه می‌کنند... فلسطینیان از سرزمین‌هایشان رانده می‌شوند، این نقض فاحش حقوق بشر است.»

نوه‌ی رهبر جنبش ضد نژادپرستی آفریقای جنوبی همچنین اضافه کرد: «اینکه جهانیان نشسته و نظاره‌گر جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل هستند، بی‌آبرویی و رسوایی کامل است.»

ماندلا قرار است با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها