سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه از حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین دست نمی‌کشد، تصریح کرد: توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان این ملت ره به جایی نمی‌برد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۵۸
توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نمی برد

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت امورخارجه کشورمان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین عنوان کرد: قطعا توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.

وی در بیانیه‌ای به مناسبت این روز عنوان کرد: نزدیک به هفتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم ستمگر صهیونیستی می‌گذرد و در این مدت ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جز ستم، تجاوز، اشغال، آوارگی، جنایت، کشتار، پاکسازی نژادی و آپارتاید ندیده است. طی این سال‌ها که ملت فلسطین از اساسی و اصولی‌ترین حقوق خود محروم بوده، کمتر کسانی در کنار آنان ایستاده و فریاد دادخواهی‌شان را شنیدند؛ تا جایی که رژیم اشغالگر، با نقض تمامی اصول بدیهی انسانی و حقوقی، لحظه‌ای دست از تجاوز، نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم دولتی نکشیده و آشکارا صلح و امنیت بین‌المللی را به سخره گرفته است.

قاسمی اضافه کرد: تاریخ فلسطین طی هفت دهه گذشته به خوبی نشان داد که مقاومت و دفاع مشروع تنها راهکار مقابله با سیطره و زیاده خواهی‌های دشمن اشغالگر، پایان بخشیدن به تجاوزات صهیونیست‌ها، آزادی سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن است.

وی افزود: بر این باوریم که رجوع به اراده ملت فلسطین تنها راه‌حل این بحران مزمن است و همه پرسی تعیین سرنوشت با حضور تمامی فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بومی این کشور، پیشنهادی عادلانه، حقوقی، انسانی و مبتنی بر اصول پذیرفته شده بین المللی خصوصاً منشور سازمان ملل متحد است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بیان کرد: ملت بزرگ ایران همواره و در تمامی روزهای سخت و پرآشوب این سرزمین، بر همبستگی خود با مردم فلسطین تأکید کرده و هیچگاه از حمایت از آرمان‌های این مردم مظلوم دست نکشیده است. بی شک حمایت دولت و ملت ایران از فلسطین و حقوق حقه آنان همچون گذشته تا پیروزی مردم فلسطین و آزادی تمامی اراضی اشغالی ادامه خواهد داشت و قطعا توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها