گزارش جام‌جم تائید شد

جـادو در لیگ

جادو پشت موفقیت تیم لیگ برتری؟
کد خبر: ۱۰۹۳۸۱۸

سال هاست از قدرت جادو برای تعیین نتایج بعضی بازی‌های لیگ برتر حرف می‌زنند. سال هاست همه این شایعات را کم و بیش تائید و هر بار مسئولان فدراسیون فوتبال این شایعات را رد می‌کنند. نمونه اش مصاحبه دو سه هفته قبل حجت الاسلام علیپور، رئیس سابق منشور اخلاقی. او وقتی با این سوال روبه‌رو شد که آیا وجود جادو جنبل در فوتبال ایران ثابت شده، پاسخ داد: «خیر!» این در حالی بود که خیلی‌ها این شایعات را تائید می‌کردند؛ از جمله بازیکنانی که در گذشته در تیم سایپا و پاس تهران بازی می‌کردند. انگار باید عادل فردوسی‌پور با «نود» دوباره وارد ماجرا می‌شدند تا همه چیز افشا شود. دوشنبه‌شب، این برنامه بخش ویژه‌ای درباره جادوجنبل داشت. ماجرا هم از روزی آغاز شد که در بازی تیم گل گهر سیرجان و خونه ‌به‌ خونه، یک فرد مشکوک در درون دروازه تیم مهمان، چیز مشکوکی ریخت. جواد نکونام، سرمربی خونه به خونه در مصاحبه‌ای جنجالی گفت جادو جنبل کرده‌اند. عادل هم هفته گذشته اعلام کرد اگر کسی در این زمینه مدرکی دارد رو کند و این بود که ویژه برنامه‌ای برایش ساخت.

جادوی عجیب در ساپیا

جنجال‌ها از حرف‌های جعفری، کاپیتان سابق تیم سایپا آغاز شد؛ او که با دستور جادوگر به سرمربی وقت سایپا از تیم برکنار شد، گفت که در آن دوران، به شکل عجیبی نام پدر و مادر بازیکنان را می‌پرسیدند. او از این می‌گفت بعضی بازیکنان اگر بد هم بازی می‌کردند، باید در ترکیب می‌ماندند چون آقای جادوگر گفته است.

جعفری دربخشی از حرف‌های خود گفت: هادی عقیلی، مدافع ما قبل از یک بازی گریه کرد و می‌خواست از اردو برود، چون مشکل خانوادگی داشت. مربی و آقای جادوگر که فهمیدند، رنگ‌شان سرخ شد. می‌گفتند باید هادی باشد حتی اگر در زمین راه برود. عقیلی هم این حرف‌ها را تائید کرد و گفت مربی به او گفته بود در زمین راه برود! جعفری حتی افشا کرد آقای جادوگر نتیجه بازی‌ها را برای آنها از دو هفته قبل می‌بسته! یعنی ترکیب مشخص می‌شد و خلاصه مربی می‌دانست چه کسی بازی می‌کند و چه دقیقه‌ای بازیکنان تعویض می‌شوند.

خانگلی، بازیکن وقت سایپا هم دست به افشاگری زد و گفت پزشک تیم چند بار می‌گفت فلان بازیکن مصدوم است و نباید بازی کند، ولی به زور او را در ترکیب می‌گذاشتند چون آقای جادوگر گفته بود.

جادو در پاس هم تائید شد

در ادامه، نوبت به افشاگری درباره جادوجنبل در پاس رسید؛ تیمی که قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه داشت. در همان سال قهرمانی، اتفاقاتی در پاس افتاده بود که حالا رو می‌شود. خداداد عزیزی یکی از اولین بازیکنانی بود که در این زمینه افشاگری کرد. بیانی‌نیا در این ویژه برنامه گفت نام مادر آنها را می‌پرسیدند و این مسأله برایشان خیلی مشکوک بود. او می‌گفت: یکی دو روز قبل از بازی این کار را می‌کردند و ما واقعا مشکوک شده بودیم. علی جانملکی، بازیکن وقت این تیم هم تائید کرد جادوجنبل در پاس وجود داشته و حتی گفت قبل از بازی به آنها گاهی انجیر می‌دادند و گاهی آب. میثم منیعی، بازیکن سابق پاس هم فاش کرد آجرلو، مدیرعامل این تیم وقتی فهمید مربی می‌خواهد با آقای جادوگر قرارداد ببندد، برخورد کرد.

پای رفیق دایی به ماجرا باز شد

در ماجرای جادو جنبل، پای یکی از نزدیکان علی دایی هم وسط کشیده شد؛ بهمن دهقان. می‌گفتند او اولین نفری بود که پای جادوگران را به فوتبال باز کرد. نادر فریادشیران، مربی سابق سایپا روی خط برنامه نود رفت و گفت: جادوگری که با تیم‌ها کار می‌کرد اسمش امیر اسکندری است که اولین بار در سایپا، بهمن دهقان او را به ما معرفی کرد. سال بعد که ما در پیکان بودیم، اینها با اسکندری کار می‌کردند. من علیه شان مصاحبه کردم و بعد این آقای دهقان آمد سر تمرین ما و گفت فلانی از تو ناراحت است و تهدید کرده سوسک می‌شوی و این چیزها. به او گفتم مهمانی وگرنه با چک و لگد بیرونت می‌کردم.

بهمن دهقان، مهمان بعدی برنامه بود که روی خط آمد و گفت این امیر اسکندری را نه او که دکتر ابایی، معاون فرهنگی باشگاه به‌عنوان یک محقق پیدا کرده بود که انرژی‌ها و علمی داشته است. به خواست ایشان او به آقای مایلی‌کهن معرفی شده، اما حاجی اصلا او را نپذیرفته و قبول نکرده است. بهمن دهقان که از نزدیکان دایی است، گفت بخش‌هایی از حرف‌های فریادشیران درست است و بخش‌هایی از آن نه. بیشتر فیلم هندی بوده است. دهقان گفت آقا نادر خودش رفته و این جادوگر را دیده است. او دنبال یک سند می‌گشته است!

جادو ادامه دارد؟!

و اما حال. این روزها هم شنیده می‌شود در یک تیم تهرانی، جادوجنبل رواج دارد و یکی از علت‌های اصلی موفقیت تیم، ارتباط سرمربی با همین آقای جادوگر بوده است. تلاش‌های ما برای یافتن شماره این جادوگر و همین‌طور مصاحبه تلفنی با او به نتیجه نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها