ظاهرا صنعت گردشگری اسپانیا ضربه بزرگی از بحران سیاسی در کاتالونیا خورده است، منطقه‌ای که روز جمعه اعلام استقلال کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۷۵
اقتصاد گردشگری اسپانیا زیر تیغ بحران‌ سیاسی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، متخصصان اعلام کرده‌اند که هزینه صرف شده توسط گردشگران در منطقه کاتالونیا در دو هفته نخست ماه اکتبر و پس از رفراندوم استقلال با ۱۵ درصد کاهش رو به رو بوده است.

تراول ویکلی نوشت، کمپانی «Forwardkeys» که در زمینه تحلیل اطلاعات مرتبط با گردشگری فعال است نیز از کاهش ۲۲ درصدی رزرو پروازها به مقصد کاتالونیا خبر داده است و بنابر گفته «اولیور جَگر»، رئیس این کمپانی تحقیقاتی، این نزول در منطقه کاتالونیا سایر بخش‌های اسپانیا را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ چرا که بسیاری از توریست‌هایی که منطقه کاتالونیا را برای سفر انتخاب می‌کنند در قدم بعدی به دیگر مناطق کشور نیز سفر می‌کنند. در صورتی که بحران سیاسی در این منطقه رو به وخامت برود، میزان رزروهای بین‌المللی بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است، چرا که صنعت سفر و گردشگری بخش بزرگی از اقتصاد اسپانیا را به خود اختصاص می‌دهد.

گردشگری حدود ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی ۱.۳ میلیارد دلاری اسپانیا را تشکیل می‌دهد و منطقه کاتالونیا و پایتخت آن بارسلون که محبوب‌ترین مقصد گردشگری در اسپانیاست یک پنجم از این تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می‌دهد.

کمپانی غیرانتفاعی «Exceltur» که متشکل از ۲۵ گروه پیشتاز گردشگری در اسپانیاست، پیش‌بینی می‌کند رشد گردشگری این کشور از رقم تخمینی ۴.۱ درصد در سال جاری میلادی به ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

تنها در شهر بارسلون میزان رزروها در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد اُفت داشته است و در صورتی که این روند در سه ماه پایانی سال نیز ادامه داشته باشد می‌تواند به زیان ۱.۴ میلیارد دلاری در بخش گردشگری بیانجامد که مستقیما اشتغال را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تحلیل‌ها حاکی از آن است که هرج و مرج سیاسی و اجتماعی ناشی از جنبش استقلال کاتالونیا در روزهای آینده شرایط نامناسب‌تری نیز پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها