طرح حذف قیمت‌گذاری کالا لغو شد

طرح جنجالی حذف قیمت‌گذاری کالاها که از آخرین تصمیمات محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت دولت یازدهم بود، با پیگیری رسانه‌ها و مخالفت کارشناسان، لغو شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۷۸

در چارچوب این طرح قرار بود، کار قیمت‌گذاری کالاها به واحدهای عرضه و آخرین شبکه توزیع واگذار شود که کارشناسان از آن به عنوان طرح هرج و مرج قیمتی نام می‌بردند. محمد شریعتمداری در اولین روزهای فعالیت خود در کسوت وزیر صنعت دولت دوازدهم برخلاف انتظار نه تنها طرح جنجالی وزیر پیشین را متوقف نکرد بلکه بر تعداد کالاهایی که قرار است در این طرح به مرحله اجرا درآید، افزود.

این طرح در مرحله اول کالاهایی مانند محصولات صنایع بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و همچنین صنایع سلولزی بهداشتی را شامل می‌شد و قرار بود از ابتدای مهرماه امسال آغاز شود، اما محمد شریعتمداری برای بررسی بیشتر دستور داد این طرح یک ماه به تعویق بیفتد و نهایتا طرح به طور کامل لغو شد.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای اعلام کرد: طرح قیمت‌گذاری برخی کالاها در واحدهای خرده فروشی با توجه به تاکید رئیس‌جمهور لغو شد.

در نامه وزیر صنعت آمده است، شیوه جلوگیری از اعلام قیمت روی کالا توسط کارخانه به گونه‌ای باشد که امکان تخفیف 50 درصد با دخالت سازمان حمایت فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها