آیا گوشی آیفون قدیمی‌تان در گوشه‌ای از خانه بلااستفاده افتاده است؟ آیا گوشی اندرویدی قدیمی خود را در قفسه کتاب‌ها گذاشته‌اید و خیلی وقت است که از حال و روزش خبر ندارید؟ شاید هم یک گوشی ویندوزفون قدیمی دارید که در حال حاضر از آن به عنوان وسیله‌ای برای باز نگه داشتن درب اتاق خود، استفاده می‌کنید! به نظرتان بهتر نیست استفاده بهتری برای گوشی‌های قدیمی خود پیدا کنید و این گجت‌های بازنشسته را دوباره به کار بگیرید؟ اگر پاسختان مثبت است، در ادامه مطلب حتماً با جام‌جم آنلاین همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۱۹
6 روش خلاقانه برای استفاده از گوشی‌های هوشمند قدیمی + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، مطمئنا، فروش گوشی‌های هوشمند قدیمی یکی از راه‌های خلاص شدن از دست این گجت‌های بلااستفاده، محسوب می‌شود، اما وقتی می‌توان به روش‌های گوناگون از این ابزارها استفاده کرد، چرا باید آن‌ها را به قیمت‌هایی پایین به فروش برسانید؟ برخی از این روش‌های استفاده مجدد از گوشی‌ها، بسیار خلاقانه‌تر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. البته با فرض اینکه دیگر هیچ سیم کارتی درون این گوشی‌های قدیمی قرار داده نمی‌شود، تنها راه اتصال برای این دستگاه‌ها، استفاده از امواج وای فای خواهد بود. همچنین از این روش‌ها می‌توان برای استفاده مجدد از تبلت‌های قدیمی نیز بهره گرفت.
یک هدست واقعیت مجازی با کمترین هزینه!

گوگل کاردبوردبه لطف گوگل کاردبورد (Google Cardboard) و مشابه‌های مختلف آن (این فن‌آوری به صورت متن باز ارائه شده اما در عین حال هنوز هم رقبای گوگل، نسخه‌های متن بسته خود را می‌سازند)، می‌توانید یک تلفن سازگار با واقعیت مجازی را با صرف کمترین هزینه، به یک هدست واقعیت مجازی جالب و هیجان‌انگیز تبدیل نمایید.

این ابزار در حقیقت یک هدست برای گوشی‌های هوشمندی با قابلیت نمایش تصاویر برجسته یا استریوسکوپیک می‌باشد، و به دلیل سازگاری با گوشی‌های ویندوزفون، آیفون و همچنین گوشی‌های اندرویدی، قادر است تا گوشی هوشمند قدیمی شما را به ابزاری برای ورود به دنیای واقعیت مجازی تبدیل کند!
ریموت کنترل جدید و همه کاره شما

ریموت کنترل گوشیآیا برای شما پیش آمده که هزینه زیادی برای خرید یک تلویزیون، ستاپ باکس و یا سیستم صوتی جدید، صرف نمایید اما از کیفیت کنترل از راه دور آن راضی نباشید؟ اگر در این وضعیت گرفتار شده‌اید یا اینکه به دنبال ریموت کنترلی برای تلویزین قدیمی خود هستید، می‌توانید از یک گوشی هوشمند مجهز به مادون قرمز به عنوان کنترل از راه دور استفاده کنید. بنابراین اگر یک گوشی بلااستفاده دارید که از اتصال مادون قرمز و یا همان اینفرارد، پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با یک جستجوی ساده در اپ استور گوشی خود، برنامه‌ای مناسب برای تبدیل آن به یک ریموت کنترل همه کاره، پیدا کنید.

برنامه‌های کنترل از راه دور برای آیفون، ویندوزفون و اندروید در دسترس بوده، و می‌توانند گوشی قدیمی شما را به جایگزینی برای همه ریموت کنترل‌های موجود در منزلتان تبدیل کنند. فقط باید به یاد داشته باشید که هر چند روز یکبار گوشی را شارژ کنید!

به علاوه، می‌توانید از گوشی اندرویدی و یا آیفون خود به عنوان کنترل از راه دور کروم کست (Chromecast) نیز استفاده کنید.
یک قاب عکس دیجیتالی شیک و زیبا

قاب عکس دیجیتالیتا زمانی که صفحه نمایش گوشی قدیمی‌تان آسیب ندید، می‌توانید از آن به عنوان یک قاب عکس دیجیتالی زیبا و جذاب استفاده نمایید. برنامه‌های مختلفی به این منظور طراحی شده و در دسترس هستند که با استفاده از آن‌ها به سادگی هر چه تمام می‌توانید عکس‌های مورد نظر خود را با افکت‌هایی زیبا و خیره کننده، بر روی گوشی قدیمی و بازنشسته خود به نمایش بگذارید.

در سیستم عامل اندروید، حتی نیازی به نصب برنامه اضافی نیز نخواهید داشت و با اپلیکیشن پیش‌فرض اسلایدشو می‌توانید به هدف خود برسید.
یک ضبط کننده صدای باکیفیت و جمع و جور

ضبط کننده صدااز آنجا که وظیفه اصلی گوشی‌های هوشمند، برقراری تماس‌های تلفنی و مکالمه است، بنابراین تمامی این ابزارها مجهز به یک میکروفن داخلی هستند. پس با نصب یک برنامه ضبط صدا می‌توانید از گوشی‌ قدیمی خود به همین منظور استفاده نموده و یادداشت‌ برداری در کلاس‌های درس، محل کار، و … را بسیار راحت‌تر از قبل انجام دهید.
یک پخش کننده موسیقی کوچک و البته باکیفیت

استفاده از گوشی قدیمی به عنوان پخش کننده موسیقییکی از استفاده‌های مهمی که کاربران از گوشی‌های هوشمند خود دارند، گوش دادن به موسیقی است که البته در اغلب اوقات به وسیله هدفون انجام می‌شود. اما با تهیه یک بلندگوی بی‌سیم و استفاده از یک اپلیکیشن رادیو، می‌توانید گوشی قدیمی خود را به یک دستگاه پخش موسیقی و رادیوی تمام عیار تبدیل کنید.

تنها نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که مصرف شارژ باتری در این حالت نسبتاً زیاد بوده و باید حواستان به میزان شارژ گوشی باشد.
دوربین عکاسی دیجیتالی کوچک شما

دوربین گوشی قدیمییکی دیگر از استفاده‌های مهمی که اغلب کاربران از گوشی‌های هوشمند خود دارند، عکاسی و فیلم‌برداری است. پس چرا از این قابلیت گوشی قدیمی خود نهایت استفاده را نبرید؟ به جای اینکه تنها بر یک گوشی تکیه نموده و از آن هم برای عکاسی و هم سایر امور روزمره استفاده کنید، بهتر است گوشی قدیمی خود را فقط برای عکاسی به کار بگیرید و با این کار، کمتر از گذشته با مشکل کمبود شارژ مواجه خواهید شد.

حتی با استفاده از اتصال وای فای، می‌توانید تصاویر خود را به سرعت و به سهولت در فضاهای ابری آپلود نموده و یا آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها