دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود علیه برجام، توافق هسته‌ای را توافقی وحشتناک خواند که هیچ‌گاه نباید حاصل می‌شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۲۵

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در گفت‌وگو با مایک هوکابی سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی، در پاسخ به این سوال که آیا توافق را کنار می‌گذارد یا آن را حفظ می‌کند، گفت: من پاسخی نمی‌دهم؛ چراکه شما طی چند روز آینده، تقریبا یک هفته و نیم دیگر دقیقا متوجه خواهید شد که ما چه کاری انجام خواهیم داد. وی بار دیگر اتهامات این کشور علیه ایران درخصوص مباحث منطقه‌ای و همچنین نوع ارتباط با کره‌شمالی را تکرار کرد و افزود: من تنها چیزی که الان می‌توانم بگویم این است که بسیار از توافق با ایران ناخرسند هستم. ترامپ همچنین درباره برجام با کروکر ، سناتور برجسته آمریکایی، توییتری بگومگو کرد.

ظریف: مشخص است ترامپ چه ‌می‌کند

وزیر امور خارجه درباره واکنش ایران به اقدام ترامپ درباره برجام در آینده نزدیک گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست خود را در قبال حفظ حقوق خود دنبال خواهد کرد و در زمان مناسب پس از موضعگیری آقای ترامپ، مطالب خود را مطرح می‌کند، هر چند از هم‌اکنون مشخص است که او چه خواهد گفت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف افزود: پیگیری برخی سیاست‌ها از جانب آقای ترامپ نتیجه‌ای جز زیان برای خود آنها و منطقه به دنبال نخواهد داشت.

انتقاد شدید بایدن و بولتون از دونالد ترامپ

در همین حال ادامه مواضع متناقض در آمریکا درباره آینده برجام ادامه دارد.

در همین زمینه جو بایدن، معاون اول دولت اوباما با انتقاد شدید از موضعگیری‌های ترامپ و دولتش درخصوص برجام گفت: «تائید نکردن» برجام، موجب انزوای آمریکا خواهد شد، نه ایران.

از سوی دیگر، جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که به مواضع ضدایرانی مشهور است نیز تاکید کرد: این‌که رفع نواقص برجام (!) را به کنگره بسپاریم کار اشتباهی است و ترامپ باید به‌طور کلی از توافق هسته‌ای ایران خارج شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها