رسانه تلویزیون همچنان مشغول تغذیه از محصولات سینمایی است و هر چند روز یکبار، خبر تولید یک مجموعه تازه تلویزیونی براساس داستان یک فیلم موفق سینمایی به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۸۰

تازه‌ترین اثر سینمایی که قرار است به یک کار تلویزیونی تبدیل شود، «مردان خوب» شین بلک است. این درام پرتنش اجتماعی سال قبل روی پرده سینماها رفت و برای اهل فن بسیار جالب است که در فاصله زمانی کوتاهی از نمایش عمومی خود، راهی قاب کوچک شده و به صورت یک مجموعه تلویزیونی به دیدار تماشاگران می‌آید. نسخه سینمایی البته فروش بالایی در جدول گیشه نمایش نکرد، اما منتقدان سینمایی بشدت آن را پسندیدند و نقدهای مثبت زیادی برایش نوشتند. زمان اکران عمومی فیلم، بحثی درباره تولید قسمت دیگری از آن مطرح نشد. به همین دلیل، تحلیلگران سینمایی می‌گویند شاید فروش پایین آن در جدول گیشه نمایش باعث شد تهیه‌کنندگانش به فکر ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی از آن بیفتند. جوئل سیلور تهیه‌کننده سرشناس، خبر تولید مجموعه مردان خوب را به صورت رسمی اعلام کرده و قول داده یک اثر تماشایی خلق کند. در عین حال، او به تماشاگران هر دو رسانه وعده داده داستان نسخه تلویزیونی، یک چرخش بسیار مهم خواهد داشت و آنها را شگفت‌زده خواهد کرد.

داستانی که در زمان حال می‌گذرد

در اولین قدم، مایکل دلیبرتی برای نگارش فیلمنامه اولین اپیزود مجموعه انتخاب شده است. معلوم نیست او با بقیه اپیزودها هم همکاری خواهد کرد یا نه. واحد تلویزیونی کمپانی فوکس قرن بیستم تولید مجموعه را به عهده دارد و هزینه‌ای هفت میلیون دلاری برای تولید آن در نظر گرفته است. منابع نزدیک به کمپانی می‌گویند فیلمنامه دلیبرتی، ماجراها را از سال 1977 به زمان معاصر منتقل خواهد کرد. ظاهرا دلیل اصلی این امر، کاهش هزینه‌های تولید آن است. اگر داستان در دهه 70 میلادی رخ می‌داد، هزینه تولید بیش از ده میلیون دلار می‌شد! منتقدان بلافاصله نسبت به این موضوع موضعگیری کرده و آن را محکوم کرده‌اند. به باور آنها، این کار از گرمای داستان و جذابیت آن می‌کاهد. هنوز معلوم نیست داستان نسخه تلویزیونی چه ماجراهایی را دنبال خواهد کرد و
کدام یک از کاراکترهای اصلی نسخه سینمایی در آن حضور خواهند داشت.

یک زن، شخصیت محوری ماجرا

این در حالی است که شنیده می‌شود در نسخه تلویزیونی، یک زن شخصیت محوری ماجراست و این نسخه برخلاف نسخه سینمایی مردانه آن، زن‌محور است. حتی برخی شایعات حکایت از آن می‌کند که مجموعه با نام «زنان خوب» روی آنتن خواهد رفت. تمام این شایعات در شرایطی از این سو و آن سو شنیده می‌شود که سازندگان مجموعه در باره آن سکوت کرده و خبری در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. این نکته از یک سو هاله‌ای از ابهام به دور مجموعه کشیده و از سوی دیگر، نام آن را در سطح وسیعی مطرح کرده است.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها