فیلم نوآر یکی از ژانرهای مطرح و محبوب تاریخ سینماست، اما رسانه تلویزیون کمتر سراغ آن رفته است. به صورت سنتی، تماشاگران سینما با محصولات این ژانر راحت‌تر کنار می‌آیند تا بینندگان تلویزیون.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۷۹

بینندگان قاب کوچک بیشتر طرفدار داستان‌های سرراستی هستند که پیچ و تاب کمتری داشته و ذهن آنها را خیلی درگیر خود نکند. اما با تغییراتی که طی چند سال اخیر در تلویزیون و سیستم مجموعه‌سازی آن رخ داده، تماشاگران قاب نقره‌ای هم علاقه‌مند به دیدن داستان‌هایی پیچیده‌تر شده‌اند.

تولید مجموعه «مردان خوب» را هم در همین ارتباط می‌توان توضیح و مورد بحث قرار داد. از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که موفقیت این مجموعه در بین تماشاگران تلویزیون، راه را برای تولید تعداد بیشتری داستان نوآر در قاب کوچک هموار خواهد کرد. داستان مردان خوب هم مثل بسیاری از محصولات پلیسی سیاه تاریخ سینما، در دهه 07 میلادی رخ می‌دهد. این دهه جذابیت‌هایی پنهان را درخود دارد که فیلمسازان ژانر پلیسی را جذب خود می‌کند. فیلمنامه فیلم با دو پلیس و کارآگاه خصوصی (با بازی راسل کرو و رایان گاسلینگ) سروکار دارد، که مامور پیگیری یک پرونده مرموز جنایی می‌شوند.

گم شدن دختری نوجوان در دل شهر شلوغ، بهانه‌ای می‌شود تا این دو سر از مکان‌های متفاوتی درآورند که می‌تواند در پیدا کردن دختر گمشده به آنها کمک کند. حال و هوای نوستالژیک فیلم، تماشاگران را به دنیایی پررمزوراز می‌برد که به نوعی یادآور فیلم‌های کلاسیک و درخشان سینما در ژانر فیلم نوآر است. با توجه به این که هنوز داستان نسخه تلویزیونی مشخص نیست، نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد که آیا راسل کرو و رایان گاسلینگ با آن همکاری خواهند داشت یا نه.

منتقدان هم نقش و هم بازی این دو را در نسخه سینمایی پسندیده و مورد تحسین قرار دادند. به گفته آن‌ها، فیلم بدون حضور این دو بازیگر مولف ناقص و الکن بود. با توجه به چنین تعریف‌هایی، تماشاگران انتظار دارند این دو بازیگر را در نسخه تلویزیونی آن هم ببینند. دور از واقعیت نیست اگر گفته شود نسخه تلویزیونی بدون حضور این دو، تبدیل به اثری موفق نخواهد شد. کرو و گاسلینگ
تا به حال درباره احتمال حضور و بازی‌شان در نسخه تلویزیونی صحبتی نکرده‌اند، اما بعید
به نظر می‌رسد در صورت دعوت به بازی در آن، این دعوت را رد کنند.

این دو بازیگر بخوبی می‌دانند که این روزها در مقایسه با یکسری از فیلم‌های معمولی و سطحی، بازی در برخی مجموعه‌های تلویزیونی برای بازیگران موفقیت و محبوبیت بیشتری به همراه می‌آورد و مردان خوب می‌تواند یکی از آنها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها