تاریخ‌سازی ایران بعد از 4 سال تکرار شد

بازگشت رویایی برای شکست آمریکا

در ادامه هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانی قاره‌ها که از بیست و یکم شهریور و با حضور شش تیم برتر جهان در سال 2017 و به میزبانی ناگویا و اوزاکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش رو‌در‌روی آمریکا، دارنده مدال برنز المپیک ریو قرار گرفت و در پایان یک بازگشت رویایی با نتیجه سه بر دو حریف قدرتمندش را ازپیش رو برداشت. ایران با کسب دو امتیاز شیرین بالاتر از برزیل در صدر جدول رده‌بندی در پایان روز دوم قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۱۲

دو تیم در سالن نیپون گایشی ناگویای ژاپن مقابل هم قرار گرفتند تا برنده این بازی بخت بیشتری برای رسیدن به یکی از سکوهای سه‌گانه این دوره از رقابت‌ها را داشته باشد.

دو تیم ایران و آمریکا در دوره قبلی این مسابقات در سال 2013 هم رودرروی هم قرار گرفتند که ایران 3 بر 2 برنده شد و به یک پیروزی تاریخی رسید. ایران بعد از چهار سال دوباره همان نتیجه تاریخی را تکرار کرد. ایران از سال 2015 در سه دوره بازی‌های لیگ جهانی به آمریکا باخته بود. تیم ملی والیبال ایران در طول تاریخ 14 بار در مسابقات مختلف به مصاف آمریکا رفته است که سهمش از رویارویی با این تیم قدرتمند با برد دیروز به پنج پیروزی رسید.

ایگور کولاکوویچ مثل بازی با ایتالیا، سعید معروف، محمد موسوی، سامان فائزی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، مصطفی حیدری و مهدی مرندی را در ترکیب اولیه‌اش قرار داد.

برتری به کمک تعویض

سعید معروف کاپیتان تیم ملی در نشست خبری بعد از بازی گفت: خوشحالیم که پیروز شدیم. در دو ست اول حرفی برای گفتن نداشتیم. اصلا نجنگیدیم و سرویس‌های آمریکا امان تیم ایران را بریده بود.

وی با بیان این‌که حملات تیم آمریکا هم بی‌نقص بود، ادامه داد: بعد از ست دوم به بازی برگشتیم. به توانایی‌های خود تکیه کردیم. تعویض‌هایی که در این بازی انجام شد به تیم ایران خیلی کمک کرد وهمه بازیکنان برای این پیروزی تلاش کردند.

فرصت‌طلبی بازیکنان ایگور

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی در حالی که در پوست خود نمی‌گنجید راه رختکن تیم ملی تا سالن کنفرانس خبری را با خوشحالی طی کرد. در چهره او برق امید از بازی ملی پوشان نمایان بود. او گفت: بازی خیلی سختی بود و لحظات خیلی سختی برای ایران در این بازی رخ داد. آمریکا در دو ست اول به صورت عجیبی در دریافت، حملات پس از دریافت و سرویس خوب کار کرد.

وی با بیان این‌که من با بازیکنانم صحبت کردم و به آنها گفتم اگر به این صورت بازی کنید کاری از پیش نخواهیم برد، ادامه داد: آمریکا فوق‌العاده والیبال بازی کرد، بنابراین باید برای خودمان فرصت به وجود می‌آوردیم. ما از فرصت‌هایی که حریف در طول ست‌ها در اختیارمان قرار داده بود، به خوبی استفاده کردیم. آمریکا نمی‌توانست همیشه با یک روند بازی کند.

بازگشت بی‌نظیر

جان اسپرو سرمربی آمریکا در ادامه صحبت‌های سرمربی تیم ملی والیبال گفت: همان‌طور که ایگور اشاره کرد، بازیکنان آمریکا در دو ست اول و دوم والیبال فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشتند. مخصوصا در عبور دادن توپ‌ها نمایش بی‌نقصی داشتند.در ست سوم در حالی که همه چیز خوب بود و آمریکا جلو بود، ناگهان لحظه‌ای تمرکزمان را از دست دادیم و ایران هم به خوبی از این فرصت استفاده کرد و اعتماد به نفس خود را به دست آورد. از آن لحظه به بعد بازی ایرانی‌ها به خصوص امیر غفور عالی شد.

وی گفت: نمی‌توانم بگویم آمریکا بد بازی کرد، اما ایران بسیار خوب به بازی برگشت .

ایران مهارشدنی نبود

متیو اندرسون بازیکن سرشناس آمریکا بعد از شکست این تیم مقابل ایران
گفت: تیم آمریکا به خاطر پیروزی روز قبل از بازی ایران برابر ژاپن
با روحیه خوبی وارد زمین شد. ایران در ست سوم تعویض‌هایی انجام داد که قادر به مهار آنها نبودیم.

اندرسون با تاکید بر این‌که بازی ایران فوق‌العاده بود، ادامه داد: به تیم ایران تبریک می‌گویم. ما برای بازی بعدی خود را آماده‌تر می‌کنیم.

عبادی‌پور بهترین بازیکن شد

میلاد عبادی‌پور امتیازآورترین بازیکن تیم ایران برابر آمریکا بود. این بازیکن بالاتر از تیلور ساندر و متیو اندرسون آمریکایی 18 امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن زمین باشد. امیر غفور هم با 15 امتیاز در جایگاه بعدی قرار گرفت.

ایران ـ برزیل 8:10 دقیقه فـــــردا

در رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانی قاره‌ها تیم‌ها امروز استراحت دارند و از جمعه رقابت‌ها در اوزاکا برگزار می‌شود. ایران از ساعت 8:10 دقیقه فردا به مصاف برزیل می‌رود که این دیدار می‌تواند موقعیت صدرنشینی تیم ملی را تثبیت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها