مدیرکل دفتر چاپ ارشاد از کاهش 40 درصدی واردات محصولات چاپی به کشور طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت:‌ در سال 95 حدود 83 هزار تن محصولات چاپی به کشور وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۷۶

نشست خبری هفدهمین جشنواره صنعت چاپ و بسته بندی دیروز همزمان با روز ملی صنعت چاپ با حضور محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد و محمدحسین فکری، دبیر این دوره جشنواره در سرای اهل قلم برگزار شد.

برازش در این نشست در سخنانی گفت: امسال هفدهمین سالی است که جشنواره صنعت چاپ را برگزار می‌کنیم. طبق سنوات هرساله شورای سیاستگذاری تشکیل شده و استان‌ها برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری جشنواره را انجام داده‌اند. نخستین استان ما خراسان رضوی بوده که جشنواره را پنجشنبه گذشته آغاز کرد. همچنین ما شاهد برگزاری چند مراسم در شهرهای مختلف در روزهای اخیر هستیم و برنامه ملی روز صنعت چاپ را شنبه 25 شهریورماه در تالار وحدت برگزار خواهیم کرد.

وی از ارائه برنامه استان‌ها به دبیرخانه مرکزی خبر داد و گفت: آثار برگزیده چاپی از اقصی نقاط کشور در حال ارسال به دبیرخانه است و داوری‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

برازش تصریح کرد: در سال 94، 143 هزار و 900 تن کالای چاپی از گمرک ترخیص شده است، این آمار در سال 95 به 83 هزار تن رسیده است. این یعنی با کاهش 40 درصدی در واردات محصولات چاپی روبه‌رو شده‌ایم از طرف دیگر آمار صادرات هم در حال بهتر شدن است. ما شاهد صادرات محصولات چاپی ایران به کشورهای همسایه هستیم البته هنوز در هر دو طرف نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. محمدحسین فکری، دبیر جشنواره نیز در سخنانی گفت: تفاوت این دوره با دوره‌های پیش در تجربه بیشتر کسانی است که آثار چاپی را ارسال می‌کنند، در این چند ساله که آثار برتر چاپی انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفتند؛ شاهد پیشرفت خوبی در کیفیت کارهای چاپی بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها