تغییر سبک زندگی در دهه‌های اخیر باعث شده تا بسیاری از لوازم و تجهیزاتی که در تصاویر ثبت شده ذهنی ما وجود دارند، دستخوش تغییراتی عمده شده باشند.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۴۲
اما و اگرهای خرید پلوپز و آرام‌پز

در این زمینه بیشترین تغییرات مربوط به مطبخ یا همان آشپزخانه با تمام تجهیزات داخل آن است، به صورتی که لوازم طبخ و آماده‌سازی غذا به دلیل زندگی صنعتی امروز یک به یک تغییرات عمده‌ای را به خود دیده‌اند.

پلوپز و آرام پز نیز جزو این لوازم تغییر یافته هستند که باید برای خریدن آنها دقت عمل مناسبی داشته باشیم، چون در غیر این صورت نه تنها به جیبمان خیانت کرده‌ایم، بلکه فضای آشپزخانه را نیز به نوعی با لوازم نا‌کارآمد اشغال می‌کنیم.

از این رو اگر قصد خرید این وسیله‌ها را دارید بد نیست مرحله به مرحله همراه چمدان باشید تا سری به چک لیست خرید آنها بزنیم.

با خودتان روراست باشید

هر زمان که تصمیم به خرید کالایی دارید بد نیست قبل از هرکاری فهرستی از بایدها و نبایدهای خودتان تهیه کنید به این دلیل که در تصمیم‌گیری بسیار راحت‌تر هستید و در نهایت با خریدی قابل اعتماد همواره از آن لذت می‌برید نه این‌که تنها یک هفته بعد از خرید احساس کنید این وسیله بلای جانتان شده است.

از این‌رو در فهرست یاد شده ابتدا ظرفیت مورد نیاز خودتان را تعیین کنید بخصوص اگر اهل ضیافت‌های خانوادگی‌هستید. بعد از آن به جیبتان نگاهی بیندازید و بودجه‌ای که برای این کالا تعیین کرده‌اید را دقیقا روی کاغذ بنویسید، چون با استفاده از آن گزینه‌های مشخص‌تری خواهید داشت و از وقت‌گذرانی پشت ویترین فروشگاه‌ها خلاص می‌شوید، اما آخرین نکته که باید به آن توجه داشته باشید میزان انتظارتان از وسیله مورد نظر است.

ذائقه ایرانی؛ محصول وطنی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پس از تعیین فهرست بایدها و نبایدهایتان به آن توجه کنید این است که برای حمایت از تولیدات داخلی سعی کنید نیازهایتان را از میان محصولات باکیفیت ایرانی مثل پارس‌خزر انتخاب کنید.

امتیاز این کار برای شما این است که تنها پلوپزهای وطنی هستند که ته‌دیگی خوشمزه و خوشرنگ در اختیارتان قرار می‌دهند، درحالی که بسیاری از محصولات خارجی چنین امکانی ندارند.

پس بهتر است کمی با وقت‌گذرانی در میان صفر و یک‌های مجازی در این زمینه اطلاعات کسب کنید و در نهایت آنچه می‌خواهید را با اولویت ایرانی بودن خرید کنید و اگر نتوانستید در میان تولیدات وطنی گزینه‌ای انتخاب کنید به دنبال برندهای معتبر باشید.

چندکاره‌های قابل اعتماد

امروزه به دلیل فضای محدود اغلب آشپزخانه‌ها، طراحان لوازم آشپزخانه تلاش کرده‌اند محصولاتی با کاربردهای مختلف تولید کنند تا این لوازم علاوه بر بهره‌وری بالا فضای کمتری را اشغال کنند. پس می‌توانید در میان تولیدات غیروطنی چندکاره‌های قابل اعتمادی بیابید به عنوان مثال برخی پلوپزها قابلیت طبخ سوپ، پاستا و کیک را هم دارند.

نکته قابل توجه برای خرید این چندکاره‌های مفید این است که خوب دقت کنید تا قابلیت نظافت بالایی در آنها وجود داشته باشد، چون هنگام پخت برخی خوراکی‌ها مثل سوپ قطعا بخش‌هایی از این وسیله کثیف خواهد شد و باید بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید اغلب این لوازم دارای دیگی مجزا هستند، اما در برخی تولیدات دیگر بخش‌هایی از بدنه نیز قابلیت جدا شدن را دارد که کار نظافت آن را ساده می‌کند.

صفحه‌ای با قابلیت بسیار

اگر فراموشکار هستید و به نوعی تصمیم‌ دارید وقتی به منزل می‌رسید خوراکتان گرم و آماده باشد، بد نیست به صفحه نمایش روی این وسیله توجه داشته باشید چون این صفحه رنگی برای زیبایی نیست و اطلاعات مندرج روی آن با کلیدهای تنظیم‌کننده می‌تواند امکانات بالایی برایتان مهیا کند، مثل این‌که در چه ساعتی دستگاه روشن باشد و چه زمانی خاموش؛ یا این‌که اصولا در چه دمایی خوراکتان را نگهداری کند.

مجازی یا واقعی مساله این است

اگر از اهمیت توجه به خدمات پس از فروش بگذریم که قطعا خودتان به آن توجه دارید، بد نیست به این نکته توجه داشته باشید که سبک زندگی امروزی ما حتی خریدهایمان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده، به این ترتیب که بسیاری از ما سعی می‌کنیم مایحتاج زندگی خودمان را از پشت شیشه مانیتور رایانه‌هایمان خریداری کنیم.

درحالی که نباید فراموش کنیم در بسیاری از موارد نکاتی هنگام مراجعه حضوری ما به فروشگاه مخصوص نمایان می‌شود که در پس شیشه مانیتور نمی‌توان آنها را درک کرد.

پس توصیه چمدانی ما به شما این است که از صفر و یک‌های مجازی استفاده کنید، اما فقط برای دستیابی به اطلاعات کاربردی و دریافت نظرات و تجارب دیگران که وسیله مورد نظرتان را استفاده کرده‌اند، اما برای خرید، حتما به بازار مراجعه کنید.

عماد عزتی - روزنامهنگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها