جشنواره فامیل چتر خانواده پایان یافت

تجلیل از حلقه های فامیلی برتر

مراسم اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» با معرفی و تجلیل از حلقه های فامیلی فعال و برتر شهر تهران در فرهنگسرای رازی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۴۴
تجلیل از حلقه های فامیلی برتر شهر تهران در جشنواره فامیل چتر خانواده

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11، در این مراسم که با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود ضمن معرفی و تجلیل از 20 حلقه فامیلی برتر که بیشترین تلاش و فعالیت را در اجرای پروژه های مشترک فامیلی داشته اند، هم چنین نمایشگاهی از دستاوردهای 60 حلقه فامیلی منطقه 11 به نمایش در می آید.

بر اساس این گزارش، فامیل چتر خانواده عنوان طرحی است که مرحله پایلوت آن از فروردین امسال توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه یازده و فرهنگسرای رازی با هدف تحکیم روابط خویشاوندی و هم چنین توانمند سازی خانواده ها و حلقه های فامیلی آغاز و اجرا گردید.

این طرح در قالب شناسایی و انسجام بخشی به مناسبات خویشاوندی با شناسایی حلقه های فامیلی در منطقه یازده تهران به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق پایتخت با بافت فامیلی نسبتا سنتی و دست نخورده شروع و طی آن 60 حلقه فامیلی فعال شناسایی شد و با همکاری سر حلقه های هر فامیل و همچنین تسهیلگران طرح، برنامه ها و پروژه های فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و اجتماعی متنوع و متعددی توسط این حلقه های فامیلی اجرا گردید.

این گزارش می افزاید: طرح فامیل چتر خانواده رویکردی جامعه محور دارد که با مشارکت خانواده ها و قادر ساختن اعضای فامیل برای همیاری در انجام امور صورت می گیرد.

اجرای فاز نخست طرح فامیل چتر خانواده این امکان را فراهم ساخت تا اعضای فامیل در فضای مشارکتی، مشورتی و همدلانه، با تعیین راهکار، برنامه ها و پروژه هایی فرهنگی هنری، علمی، اجتماعی و ورزشی، طراحی و اجرانمایند.

در قالب این طرح از میان شهروندان مشارکت جو و فعال منطقه افرادی به عنوان تسهیل گر انتخاب و پس از انجام آموزش های لازم، تسهیلگران و همکاران تحت پوشش مامور مذاکره و معرفی طرح فامیل چتر خانواده به شهروندان شدند.

به این ترتیب با اطلاع رسانی مناسب، مخاطبان زیادی به همراه اعضای فامیل در قالب حلقه فامیلی به طرح پیوستند و سرحلقه های فامیلی توانستند با کمک تسهیلگران حلقه فامیلی خود را متقاعد کنند که در طرح شرکت نموده و پروژه ها و برنامه های مختلف را با مشارکت اعضای فامیل به منظور دور همی فامیل و تقویت نظام خویشاوندی برگزار نمایند. در اجرای این طرح 60 حلقه فامیلی شامل حداقل 450 خانواده مشارکت کردند و شبکه سلولی و توانمند و آموزش دیده ای در منطقه 11 شکل گرفت که قابلیت اجرای بسیاری از طرح های فرهنگی و اجتماعی را دارند.

دور خوانی و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان فامیل، طبیعت گردی و تور های تفریحی، پخش و نقد فیلم و کارگاه آموزشی با موضوع ساده زیستی، برگزاری جشن ها در اعیاد ملی و مذهبی، کارگاه های روانشناسی، جشن تولد پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، جزء خوانی و مسابقات قران کریم، تجلیل از روزه اولی ها ، مسابقات ورزشی، سفره صلوات و توزیع نذری، تجلیل از پدر و مادر شهدا، جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست، نمازهای جماعت، مراسم نام گذاری کودکان تازه متولد شده، کمک به ایتام و نیازمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان، اجرای بازیهای بومی و محلی، زیارت دسته جمعی، کارگاه تغذیه سالم، راه اندازی صندوق تعاونی فامیلی، دیدار با کودکان معلول جسمی و ذهنی در مراکز بهزیستی از جمله برنامه ها و پروژه هایی بودند که در قالب این جشنواره توسط حلقه های فامیلی برگزار شد.

در قالب اجرای این طرح هم چنین 2 کتاب راهنما و یک خودآموز مرجع خانواده برای اداره بهتر زندگی در سایه مشارکت با فامیل، تولید شده است که می تواند به عنوان الگو و شیوه نامه در اختیار تمامی مراکز فرهنگی شهر تهران و سایر شهرها برای اجرای طرح های مشابه در راستای احیای نظام خویشاوندی قرار گیرد.

شایان ذکر است پخش کلیپ از روند اجرای جشنواره فامیل چتر خانواده، سخنرانی دکتر نادر منصور کیایی دبیر علمی این طرح، نمایشگاه عکس پروژه ها و برنامه های مشترک 60 حلقه فامیلی و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اکبر بختیاری دبیر اجرایی طرح و مدیر فرهنگی هنری منطقه 11، از جمله بخش های اختتامیه این جشنواره است.

مراسم اختتامیه جشنواره فامیل چتر خانواده پنج شنبه دوم شهریور ساعت 16:30 دقیقه با حضور تمامی حلقه های فامیلی شرکت کننده در این طرح در سالن اجتماعات فرهنگسرای رازی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها