جشنواره فامیل چتر خانواده پایان یافت

تجلیل از حلقه های فامیلی برتر

مراسم اختتامیه جشنواره فامیل چتر خانواده با معرفی و تجلیل از حلقه های فامیلی فعال و برتر منطقه روز گذشته در فرهنگسرای رازی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۹۴
تجلیل از حلقه های فامیلی برتر

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11، در این مراسم ضمن معرفی و تجلیل از حلقه های فامیلی برتر که بیشترین تلاش و فعالیت را در اجرای پروژه های مشترک فامیلی داشته اند، هم چنین نمایشگاهی از دستاوردهای حلقه های فامیلی منطقه 11 به نمایش در آمد.

این مراسم با قرائت هادی قدرتی قاری آستان و پخش سرود جمهوری اسلامی در ساعت 17 روز 3شهریور ماه آغاز شد سپس امیر احمدی مجری خوش سخن سیما با بیان خاطره ای از حضرت امام (ره)در خصوص تفریح آغاز سخن کرد ایشان سخنانش را با تبریک پیوند آسمانی مولا علی (ع)و حضرت فاطمه ادامه داد و ضمن ارائه توضیح در مقام مادر از آقای بختیاری مدیر محترم فرهنگی هنری منطقه دعوت کرد تا برای ایراد سخن به روی سن برود.

بختیاری در ابتدا ضن خوش آمد گویی به حضار توضیحاتی در خصوص فامیل چتر خانواده ارائه و تحکیم وحدت و توانمند سازی خانوار را برای حل مشکلات یکی از اهداف مهم طرح عنوان کرد،وی در ادامه تعداد خانوار های تحت پوشش طرح را 400 خانواده عنوان و به ارائه توضیحاتی از روند اجرایی طرح از قبیل جلسات هماهنگی با تسهیلگران و ایجاد ارتباط سلسولس با خانواده ها پرداخت.

وی در قسمت دیگری از سخنانش ایجاد ارتباط مویرگی و ظریف با این تعداد خانواده در سطح منطقه را یکی از نقاط بسیار مهم این طرح عنوان و اظهار امیدواری کرد در آینده این طرح بصورت گسترده تری در سطح کلانشهر تهران برگزار شود.

بختیاری در پایان ضمن تشکر از تسهیلگران برای زحماتشان در اجرای طرح ز حمایتهای ریاست محترم سازمان نیز تشکر کرد.

در ادامه مراسم دکتر کیایی مشاور علمی این طرح پشت تریبون قرار گرفت وضمن ارائه توضیحاتی مبسوط در خصوص پیشینه این طرح سه راه عمده تحکیم خانوار را آموزش ،ترویج برنامه های تقویتی نظیر کلاسهای مهارتهای رفتاری و شناسایی آسیبهای خانواده و ارائه راهکار متناسب عنوان داشت.

وی با بیان دلایل شکست طرحهای حمایتی خانواده را بر اساس مطالعات جامعه شناختی، گستردگی کم این برنامه ها را از یکسو و رویکرد آگاهی محور از سوی دیگر بدون شناسایی آسیبها را دلیل عمده عدم موفقیت آن دانست.

وی در ادامه استفاده از تواناییهای بالقوه خانواده ها را برای حل معظلات یک راهکار عملی و کم هزینه دانست و اذعان داشت طرح فامیل چتر خانواده با چنین نگرشی آماده و و بصورت پایلوت اجرا شد.و تصریح کرد خانواده ها اگر به توانمندی لازم برای شناسایی مشکلات داخلی برسند و از حمایت خارج از محیط خانواده نیز برخوردار باشند می توانند بر نارساییها غلبه کنند.

کیایی در سخنانش را با بیان نکاتی در خصوص فرهنگ خانوادهگی ایران ادامه و آنرا یک فرصت مغتنم دانست.

در ادامه این برنامه هنرمندان به نامی نظیر مهدی عبدلی و رسول نجفیان به هنر نمایی پرداخته و یکی از تسهیلگران برتر به قرائت میثاق نامه تسهیلگران پرداخت و در قسمت پایانی با حضور بختیاری ،نجفیان و کیایی از تسهیلگران و حلقه های برتر تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، فامیل چتر خانواده عنوان طرحی است که مرحله پایلوت آن از فروردین امسال توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه یازده و فرهنگسرای رازی با هدف تحکیم روابط خویشاوندی و هم چنین توانمند سازی خانواده ها و حلقه های فامیلی آغاز و اجرا گردید.

این طرح در قالب شناسایی و انسجام بخشی به مناسبات خویشاوندی با شناسایی حلقه های فامیلی در منطقه یازده تهران به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق پایتخت با بافت فامیلی نسبتا سنتی و دست نخورده شروع و طی آن 56 حلقه فامیلی فعال شناسایی شد و با همکاری سر حلقه های هر فامیل و همچنین تسهیلگران طرح، برنامه ها و پروژه های فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و اجتماعی متنوع و متعددی توسط این حلقه های فامیلی اجرا گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها