رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اعلام کرد: ۱۰۰ آموزشگاه زبان خارجه غیرمجاز در استان‌های مختلف شناسایی و تعطیل شدند.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۷۳
۱۰۰ آموزشگاه زبان غیرمجاز تعطیل شدند

به گزارش جام جم آنلاین، مرضیه گُرد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این آموزشگاه‌های زبان از هیچ وزارتخانه و سازمانی اجازه فعالیت نداشتند و به صورت خودسر شروع به فعالیت و ثبت نام زبان آموز و دریافت شهریه کرده بودند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها برای ثبت نام در هر آموزشگاه زبان خارجی به ادارات آموزش و پرورش مراجعه و نسبت به مجاز بودن هر آموزشگاهی قبل از ثبت نام اطلاعات لازم را کسب و اقدام کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش همچنین از تعطیلی هشت مدرسه غیردولتی متخلف خبر داد و افزود: پنج مدرسه تعطیلی موقت و سه مدرسه متخلف حکم تعطیلی دائم گرفتند.

گرد گفت: این مدارس دانش آموزان را بصورت غیرقانونی ثبت نام می‌کردند و یا شعبه‌های دیگری از مدرسه را بدون مجوز از آموزش و پرورش راه اندازی کرده بودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی مدارس غیردولتی سال تحصیلی جدید را به بهانه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه زودتر از موعد شروع می‌کنند که این نیز غیرقانونی است.

گُرد افزود: برخی مدارس غیردولتی نیز با وجود استاندارد نبودن فضای مدرسه و عدم بازسازی و اصلاح فضای مدرسه نسبت به ثبت نام و دائر بودن مدرسه اقدام کردند که منجر به تعطیلی مدرسه شد.

وی به دریافت شهریه اضافی در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: برخی مدارس غیردولتی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شهریه اضافه‌تر از مصوب از هر دانش آموز دریافت کرده بودند که ملزم به تادیه شهریه اضافی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها