درپی شایعه مسدود شدن حساب ایرانی ها

مسدود شدن حساب بانکی اتباع ایرانی در چین صحت ندارد

عسکر اولادی در گفت و گو با جام جم آنلاین :

بسته شدن حساب ایرانیان در چین ربطی به تحریم های آمریکا ندارد

چین در اقدامی بی‌سابقه از حدود 10 روز گذشته یک‌به‌یک در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانیان در بانک‌های ABC و ICBC و MERCHENT است اگر چه به گفته برخی دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا علیه ایرانیان عنوان شده است اما رییس اتاق ایران و چین دلیل آن را تحریم ها ی آمریکا نمی داند.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۱۱
بسته شدن حساب ایرانیان در چین ربطی به تحریم های آمریکا ندارد

اسداله عسگراولادی ، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا بسته شدن حسابهای ایرانی ها در چین ربطی به تحریم های آمریکا دارد یا خیر گفت: در حال حاضر چین در حال بستن حسابهای شخصی ایرانیان است و با شرکت های ایرانی که درآنجا به ثبت رسیدن کاری ندارد بنابراین ربطی به تحریم ها آمریکا ندارد.

وی افزود: یک عده از ایرانی ها ویزای توریستی گرفته و با باز کردن حساب در بانک های چین اقدام به خرید و فروش کالا می کنند که در حال حاضر چین حساب این افراد را به تدریج مسدود می کند ،و دلیل مسدود کردن این حسابها مربوط به مباحث پولشویی است چرا که این افراد نه مالیات می دهند نه صورت حساب ومدرک می توانند ارائه دهند که این پولها را از کجا اورده اند.

در حال حاضر چین با شرکت های ایرانی کاری ندارد چون اینها ثبت شده اند ولی این افرادی که می روند همینطوری حساب باز می کنند ثبت شده نیستند و کالا خرید و فروش می کنند و ارزغیر مجاز وارد کشور می کنند .

وی با اشاره به اینکه اکثریت قاچاقی که از چین به ایران صورت می گیرد از طریق همین حسابهای شخصی گفت : معمولا کالا ها از طریق یک خریدار از چین وارد می شود و چون از مبادی گمرکی نمی توانند وارد کنند از مبادی غیر گمرکی وارد کشور می شود.

عسکر اولادی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از مسدود شدن حسابهای شخصی ایرانی ها استقبال می کنید گفت : ما استقبال نمی کنیم واعتراض خود را اعلام کردیم و فردا نیز با سفیر چین جلسه خواهیم داشت تا در این رابطه صحبت کنیم.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها