گلخونه

یک گیاه ساده زیست

اگر در نگهداری گل و گیاه تازه کار هستید و چندان اطلاعات و تجربه‌ای در این زمینه ندارید و نمی‌خواهید داغ خشک و زرد شدن یک گیاه در همین اول کار حسابی شما را ناامید و پژمرده کند، پیشنهاد می‌کنیم سراغ گیاهی بروید که امروز برای شما معرفی می‌کنم.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۵۸

برگ قاشقی یا پیرومیا برای هر تازه کاری مناسب است، گیاهی که اصلا با برگ‌های تپل و گوشتی و رنگ سبز تیره طراوت و زیبایی خاصی را به گوشه‌ای دنج از خانه شما می‌بخشد و در برابر آن حداقل انتظارها را در نگهداری دارد.

رمز و راز نگهداری

نور: بگذارید از نور شروع کنیم، جناب برگ قاشقی به نور غیر‌مستقیم و کم نیاز دارد، ‌گوشه دنجی از خانه کنار پنجره برای آن کفایت می‌کند و به درخشش ادامه می‌دهد.

آبیاری: باور کنید قاشقی را نباید زیاد آب داد، دشمن این گیاه آبیاری است، در زمستان هفته‌ای یک‌بار و در تابستان در بهترین حالت هفته‌ای دو بار یا سه روز در میان، آب دادن زیاد باعث فاسد شدن ریشه‌ها و بروز انواع حملات قارچی و آفت‌زدگی به این گیاه بینوا می‌شود. این گیاه به رطوبتی حدود 50 درصد نیاز دارد. رطوبت بیشتر باعث افتادن برگ‌های آن می‌شود، پس اصلا مناسب آب و هوای شرجی نیست.

دما: قاشقی یک دمای معتدل می‌خواهد نه سرد و نه گرم و البته بدانید که تحمل سرمای زیاد را ندارد.

خاک: مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و پیت، خاک مناسب پیرومیاست. هرچه عمق خاک بیشتر باشد ریشه‌های ظریف گیاه از پوسیدگی مصون‌تر می‌مانند.

تغذیه: برای کود‌دهی به این گیاه از کودهای مایع یا جامد مخصوص گیاهان زینتی استفاده کنید و هر 15 روز یک‌بار گیاهتان را تغذیه کنید.

چند «اگر» مهم...

اگر برگ‌های قاشقی‌تان خم شد گیاه تشنه و نیازمند آبیاری است.

اگر گیاهتان رنگ پریده شد، نشان‌دهنده کمبود مواد غذایی است. کوددهی هر دوهفته یک‌بار برای گیاه لازم است.

اگر برگ‌ها کمرنگ و کم‌جان شد و به سفیدی و زردی گرایش داشت، گیاه را به جای کم نورتر ببرید.

اگر برگ و ساقه سیاه شد به دلیل آبیاری بیش از حد است.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها