در میان چهره‌های مطرح ورزشی هستند افراد مشهوری که ممکن است ندانیم مسلمان هستند. مسلمانان در میان چهره‌های مطرح دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۸۳
اسلام‌ستیزی عامل گرایش به اسلام؟

براساس گزارش وب‌سایت بیزینس اینسایدر،‌ بیش از 62 در صد آمریکایی‌ها در میان دوستان خود یک مسلمان را هم نمی‌شناسند و این در حالی است که افراد بسیار مشهوری در آمریکا وجود دارند که کمتر کسی می‌داند آنها مسلمان هستند. در اینجا موضوعی که اهمیت دارد،‌ این است که با این که بخش قابل‌توجهی از افراد در کشوری مانند آمریکا مسلمان هستند، چرا افراد کمی با این دین شناخته می‌شوند. یکی از دلایل را می‌توان حملات 11 سپتامبر در نظر گرفت که بعد از آن بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده فشار به مسلمانان افزایش پیدا کرد. این فشارها با هر هدفی که انجام ‌شده است، نمی‌شود که چهره‌های مطرح اعلام نکنند که مسلمان هستند. جالب است بدانیم، بر اساس گزارش‌های مختلف، تعداد افرادی که بعد از 11 سپتامبر در رابطه با اسلام تحقیق کردند و مسلمان شدند، سرعت بیشتری گرفت.

سیاستی که نتیجه عکس می‌دهد

در میان‌چهره‌های مطرح جوانا سگاریچ ازجمله افرادی است که به دنبال تبلیغات منفی علیه اسلام درباره آن به تحقیق می‌پردازد و در نهایت با آشنایی با قرآن و مطالعه کامل آن تصمیم نهایی خودش را می‌گیرد و در دانشگاه مسلمان می‌شود. جوانا استاد تاریخ و قرون‌وسطی است که در این حوزه چهره‌ای سرشناس است و همواره خود را فردی مستقل معرفی کرده که در جست و جوی حقیقت است. در شرایطی که بیشترین فشارها به اشتباه متوجه دین مبین اسلام بود، او به مطالعه و تحقیقات خود شدت بخشید و درنهایت چند ماه پس از حوادث 11سپتامبر مسلمان شد. این حوادث و اتفاق‌های تروریستی باعث شد، تعداد زیادی از افراد از روی کنجکاوی به مطالعه و تحقیق بپردازند و تعداد زیادی ازجمله چهره‌های مطرح و معروف در حوزه کاری خود به اسلام روی بیاورند. این افراد که عموما در رابطه با دفاع از حقوق بشر یا بیان واقعیت‌ها فعالیت دارند، از سر کنجکاوی به مطالعه و تحقیق می‌پردازند که با روح اسلام و دستوراتش آشنا می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود انتخابی از روی تعقل داشته باشند.

وقتی زنان پیشتاز می‌شوند

گزارش‌ها و خبرهای زیادی توسط کارشناسان انجام ‌شده تا مشخص شود، با وجود تبلیغات بسیار منفی علیه اسلام چرا افراد همچنان در کشورهای غربی به اسلام روی می‌آورند. افرادی که دست به این اقدام شجاعانه می‌زنند، عموماً از روحیه پژوهشگری برخوردارند و بنا به وجود گزارش‌ها و تبلیغات منفی دست به تحقیق می‌زنند که در این ارتباط زنان پیشتاز هستند و براساس آمار، زنانی که پس از حملات 11 سپتامبر مسلمان می‌شوند، بیشتر از مردها هستند. سیاهپوستان آمریکا از دیگر گروه‌هایی هستند که آمار بسیار زیادی در گرایش به سمت اسلام دارند. نبود تبعیض نژادی در اسلام و ارائه مفهومی زیبا از خدا مهم‌ترین دلیل گرایش افراد به اسلام است.

شکست سناریوی اسلام‌هراسی

تلاش برای نشان دادن مسلمانان به‌عنوان افرادی شرور که به دنبال جرم و جنایت و قتل هستند، باعث شد تا افرادی برای مقابله با آنها به پا خیزند، اما برخی چهره‌ها برای حمایت خود از یک حرکت اجتماعی، مطالعه را در دستور کار خود قرار می‌دهند که در نهایت به‌دروغ بودن این ادعاها پی می‌برند و با آگاهی اسلام را انتخاب می‌کنند. این انتخاب‌های آگاهانه، تبعات منفی زیادی برای تازه مسلمانان دارد و باعث می‌شود، شغل یا دوستان خود را از دست بدهند که این موضوع، نشان‌دهنده این مطلب است که برخی افراد، هنوز تحمل دیدن تفاوت‌های مذهبی در جوامع مدرن را ندارند و البته این موضوع، مربوط به گرایش به دین و مذهبی است که میلیون‌ها نفر آن را در دنیا انتخاب کرده‌اند و ساخته ‌و پرداخته دست بشر نیست.

گرایش اصحاب رسانه به اسلام

گرایش روزنامه‌نگاران مستقل به دین اسلام ازجمله مواردی است که همواره تیتر یک خبرها می‌شود و البته محدودیت‌هایی برای آنها ایجاد می‌کند. ایوان ریدلی، یک روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی است که پس از دو سال مطالعه به اسلام گرایش یافته و مسلمان می‌شود. او معاون رئیس انجمن مسلمانان اروپا و خبرنگار انگلیسی است که همکاری‌هایی هم با پرس تی‌وی دارد. لارین بوث، از دیگر روزنامه‌نگارانی است که در زمینه حقوق بشر هم فعالیت‌هایی داشته است.

او در جریان سفری که به ایران در سال 1389 داشت، مسلمان شد. لارین که با پرس تی وی و روزنامه دیلی‌میل همکاری می‌کند، به منظور پوشش خبری راهپیمایی روز قدس برای پرس تی وی به ایران سفر می‌کند، پس از اقامت در تهران سفری کوتاه به اصفهان انجام می‌دهد، در قم توقف می‌کند و حرم فاطمه معصومه، خواهر امام هشتم شیعیان علی بن موسی‌الرضا در شهر قم را زیارت می‌کند و در حرم، آرامش و صفای عجیبی را تجربه می‌کند و بعد از این زیارت است که خبر مسلمان شدنش رسانه‌ای می‌شود. گرایش روزنامه‌نگاران به اسلام از جمله مواردی است که برخی جریان‌های اسلام‌ستیز با آن مشکل دارند.

منابع: huffingtonpost/businessinsider

سعید ضروری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها