پرسپولیس فصل نقل‌وانتقالات را توفانی آغاز کرد

منشا و شجاع‌قرمزپوش شدند

پرسپولیس برای ساختن تیم 97-96 خیلی زود دست به کار شد؛ زودتر از آنچه هواداران پرشمار این تیم انتظارش را داشتند. فصل نقل و انتقالات از 24 خرداد آغاز می‌شود اما تیم سرخپوش پایتخت خیلی زود اولین خریدهای فصل جدید خود را معرفی کرد؛ شجاع خلیل‌زاده و گادوین منشا.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۶۳

شجاع خلیل‌زاده که فصل قبل در تیم فوتبال سپاهان توپ می‌زد و شایعات زیادی پیرامون حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس مطرح بود، دیروز قرارداد داخلی خود را با باشگاه پرسپولیس به امضا رسانده است. قرارداد این بازیکن با باشگاه پرسپولیس دوساله بوده و قرار است پس از آغاز رسمی فصل نقل‌ و انتقالات در هیات فوتبال استان تهران به ثبت برسد. خلیل‌زاده همچنین برای اسکان در تهران منزلی را تهیه کرده است تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. حتی شماره پیراهن خلیل‌زاده هم برای فصل آینده مشخص شده و او با پیراهن شماره 3 برای قرمزها بازی خواهد کرد.

شجاع خلیل‌زاده، بعد از رحمان احمدی، محمدرضا خلعتبری، محسن بنگر و سیدجلال حسینی، پنجمین بازیکنی است که به طور مستقیم پیراهن طلایی‌پوشان سپاهان را با پیراهن قرمز پرسپولیس عوض می‌کند. البته بازیکنانی چون سیدمهدی سیدصالحی، فرزاد حاتمی و محمد نوری هم بودند که با سابقه بازی در سپاهان به جمع بازیکنان پرسپولیس اضافه شدند.

اما دیگر خرید بزرگ قرمزها گادوین منشا است. مهاجم نیجریه‌ای تیم پیکان فصل گذشته به طور کامل زیر ذره‌بین باشگاه پرسپولیس قرار داشت و حتی برانکو تمایل داشت این بازیکن را در نیم‌فصل به جمع نفرات تیمش اضافه کند اما با مخالفت پیکانی‌ها بحث حضور منشا در پرسپولیس برای چند ماه مختومه شد. حالا با پایان رقابت‌های لیگ برتر، مانعی سد راه این انتقال نیست مگر فدراسیون فوتبال.

منشا روز گذشته پس از انجام مذاکره با باشگاه پرسپولیس با این تیم قرارداد داخلی دو ساله بست. این در حالی است که بنابر اعلام فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی‌های خارجی نمی‌تواند با بازیکنان و مربیان خارجی قرارداد امضا کند. شاید به همین خاطر هم بود که منشا روز گذشته در واکنش به قطعی شدن حضورش در پرسپولیس گفت: «پس از این که قراردادم رسمی ثبت شود درباره این انتقال صحبت خواهم کرد.»

موضع فدراسیون فوتبال

تیم‌های لیگ برتری که در حال حاضر پرونده باز مربوط به یک بازیکن یا مربی خارجی در فیفا دارند، نمی‌توانند بازیکن جدید خارجی به خدمت بگیرند مگر این‌که تا پایان مهلت نقل و انتقالات، پرونده‌های خارجی‌شان را ببندند. سعید فتاحی، مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران با تائید این مطلب به ایسنا، گفت: زمان نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران، بعد از دیدار تیم ملی برابر ازبکستان یعنی از 24خرداد‌ماه آغاز می‌شود. در نیم‌فصل، تیم‌های لیگ برتری برای جذب بازیکن جدید باید 10درصد بدهی‌های خود را پرداخت می‌کردند. قرار است هیات‌رئیسه سازمان لیگ تشکیل جلسه بدهد تا مشخص کند که تیم‌ها برای جذب بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی چند درصد بدهی‌هایشان را باید بدهند.

در حال حاضر تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، پدیده و سیاه‌جامگان به دلیل شکایت بازیکنان یا مربی خارجی سابق خود در فیفا پرونده دارند. حال باید دید باشگاه پرسپولیس برای جذب منشا از چه حربه‌ای استفاده خواهد کرد.

پرسپولیسی‌ها ممنوع‌الخروج شدند

برانکو، سرمربی پرسپولیس همراه با چند نفر از بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن مالیات فصل قبل ممنوع‌الخروج شدند. البته این خبری نگران‌کننده برای هواداران پرسپولیس نیست، چون این مشکل قابل حل است. زمان ممیزی مالیات هنوز به پایان نرسیده و باشگاه یا اعضای تیم می‌توانند این مشکل را حل کنند تا کار به پرداخت جریمه اضافی کشیده نشود. گفته می‌شود مالیات قرارداد برانکو که طبق قرارداد به عهده باشگاه است و باید باشگاه آن را پرداخت کند، چیزی حدود 600 میلیون تومان بود. برانکو قبل از قرارداد با پرسپولیس هم به دلیل پرداخت‌نشدن مالیات قرارداد با فدراسیون فوتبال، ممنوع‌الورود بود که حسین هدایتی (که نقشی غیرقابل انکار در قرارداد با این مربی داشت) مالیات معوقه او را پرداخت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها