مدیر بهزیستی بیرجند گفت: طی سال گذشته تعداد 14 هزار کودک سه تا شش سال در این شهرستان تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۳۳

حسن شرفی در گفت و گو با مهر با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی برای کودکان سه تا شش سال، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از تنبلی چشم، کم بینایی و نابینایی در بزرگسالی است.وی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی توسط چهار موسسه در چهار پایگاه بینایی سنجی در سطح شهر اجرا می شود، بیان کرد: این موسسات در مراکز بهداشت شهری و روستایی، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها خدمات ارائه می دهند.

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه در این طرح کودکانی که توسط غربالگر، مشکوک تشخیص داده می شوند طی معرفی نامه ای به صورت رایگان به همکار اپتومتریست برنامه ارجاع داده می شوند، عنوان کرد: در نهایت در صورت نیاز به عمل جراحی، توسط چشم پزشک افراد نیازمند در استان و یا استان های همجوار مراحل درمان را طی می کنند.

*غربالگری شنوایی 10 هزار کودک

شرفی اضافه کرد: بهزیستی در این زمینه حمایت مالی لازم را برابر ضوابط حوزه پیشگیری خواهد داشت.

وی همچنین به اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان اشاره کرد و گفت: نوزادان در چهار بیمارستان ولیعصر، تأمین اجتماعی، بوعلی ارتش و میلاد مورد غربالگری شنوایی قرار می گیرند.

وی آمار غربال شده نوزادان را طی سال گذشته 10 هزار و 250 نوزاد عنوان کرد و افزود: در صورت تشخیص نوزادان تحت درمان تخصصی قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها