مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: با توجه به‌سرعت گرفتن کارها در مورد موسسه کاسپین تا آخر خرداد مشکل سپرده گزاران آن حل می‌شود، همچنین موسسه‌ای که بانام آرمان فعالیت می‌کند، غیرمجاز است.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۶۱

به گزارش تسنیم، عباس کمرئی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه پایش اظهار کرد: موسسه اعتباری کاسپین متشکل از هشت تعاونی غیرمجاز است که فعالیت می‌کردند، این هشت تعاونی عبارتند از فرشتگان، امید جلین، بدر توس، پیوند، الزهرا، حسنات، دامداران و کشاورزان کرمانشاه و دامداران و کشاورزان مازندران که به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند و سپرده‌های مردم را با تبلیغات گوناگون جذب کرده بودند. اینها‌ هیچ‌گونه التزامی درخصوص رعایت قوانین و مقررات نداشتند.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری افزود: بانک مرکزی بحث ساماندهی این تعاونی‌ها را با توجه به برنامه پنجم توسعه در دستور کار خود قرارداد و تعاونی‌های غیرمجاز را منحل کرد. سپرده‌گذارانی که اکنون با مشکل مواجه شدند، سپرده‌گذارانی نیستند که بعضا نزد کاسپین سپرده‌گذاری کرده‌اند، این سپرده‌گذاران در آن هشت تعاونی غیرمجاز سپرده‌گذاری کرده بودند و بانک مرکزی برای کمک به همو‌طنان عزیز وارد عمل شد، چون یک‌راه این بود که آن هشت تعاونی منحل شود و از محل فروش دارایی و بدهی‌ها، پول سپرده‌گذاران را پرداخت کنند که میزان دارایی آن هشت تعاونی با پول سپرده‌ها همخوانی نداشت.

کمرئی درباره مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان گفت: قبل از این‌که کاسپین شکل بگیرد، تحت عنوان آرمان فعالیت می‌کرد که یکی از شروط شورای پول و اعتبار برای اعطای مجوز، تغییر نام موسسه به کاسپین بود. آن موسسه‌ای که از بانک مرکزی مجوز دارد، کاسپین است و موسسه‌ای که تحت عنوان آرمان فعالیت می‌کند، غیرمجاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها