نوروز امسال با حوادثی تلخ و شیرین همراه بود که تلخ‌ترین آنها «غرق شدن سه پسربچه میانه‌ای در برکه»، «شهادت دو مامور پلیس پایتخت» و «قتل مادر کاشمری به دست پسر نوجوانش» بود. «مرگ پنج پسر جوان هنگام گرفتن عکس سلفی» نیز از حوادث تلخ نوروز امسال بود. در این میان اخباری خوشایند نیز سر از رسانه‌ها درآورد که نمونه‌های آن «تبرئه نرگس کلباسی از قتل» و «اهدای زندگی به دو بیمار با اهدای اعضا» بود.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۱۵

2 کشته بر اثرپدیده سیش در بندر دیر

دو روز قبل از تحویل سال نو، امواج خروشان بندر دیر در استان بوشهر به ساحل کشیده شد و پسری 9 ساله را همراه مردی دیگر به کام مرگ فرستاد. در این حادثه که به دلیل پدیده سیش رخ داد، چهار نفر نیز ناپدید شدند که هنوز هیچ اثری از آنها به دست نیامده است. به گفته برخی اهالی، این چهار نفر در چادری در نزدیکی ساحل حضور داشتند. با گذشت 14 روز از حادثه، همچنان جست‌وجوی نیروهای امدادی برای یافتن اثری از آنها بی‌نتیجه بوده است. این درحالی است که هیچ فردی نیز درخصوص این چهار نفر اعلام مفقودی نکرده و هر احتمالی از جمله زنده بودن آنها وجود دارد. در این حادثه همچنین 17 نفر مصدوم شدند و خسارات زیادی به تاسیسات ساحلی، خودروها و قایق‌ها وارد شد. پدیده سیش زمانی رخ می‌دهد که دریا، پاسخ وزش شدید باد را با امواج گاه تا 30 متر می‌دهد.

مرگ دختر 3 ساله با سقوط در کانال

در نخستین روز سال جدید دو حادثه باعث مرگ هشت نفر از جمله یک دختر خردسال شد. لحظاتی پس از تحویل سال، دختری سه ساله در شهر اهرم بوشهر در کانال آب کشاورزی سقوط کرد و جان خود را از دست داد. این کانال ارتفاع زیادی داشت و روی آن نیز با هیچ سرپوشی پوشیده نشده بود.

7 کشته در تصادف اتوبوس و ون

در دومین حادثه نیز که در اولین روز فروردین رخ داد، یک دستگاه اتوبوس خالی از مسافر که در حال برگشت از گرجستان بود، در محور مرند به خوی با یک دستگاه ون تصادف کرد که در این حادثه هفت نفر کشته شدند. پنج نفر از جان‌باخته‌ها مرد و دو نفر زن هستند. پلیس راهور علت تصادف را انحراف به چپ اتوبوس اعلام کرده است.

یک کشته در انفجار مهیب سوپرمارکت

چهار روز از آغاز سال جدید گذشته بود که ناگهان صدای انفجاری مهیب، خیابان میرداماد تهران را لرزاند. یک سوپرمارکت به دلیل انفجار یک کپسول گاز فرو ریخته بود که بر اثر آن یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شده بودند. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، حادثه ساعت 14 به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بسرعت نیروهای سه ایستگاه به محل اعزام شدند. شدت انفجار به حدی بود که دیوارها و بخشی از سقف سوپرمارکت 50 متری که بالای آن یک واحد نیم طبقه 12 متری هم وجود داشت، تخریب شده و یک مغازه مبل‌فروشی در نزدیکی آن نیز تا حدودی خسارت دیده بود.

به گفته وی، در این حادثه سه مرد دچار سوختگی شده بودند که یکی از آنها جان باخت و دو نفر دیگر تحت درمان قرار گرفتند. یک زن نیز در این حادثه مصدوم شد.

تصادف زنجیره ای

تصادف زنجیره ای 130 خودرو در مسیر مشهد - باغچه در آزادراه شهید شوشتری منجر به کشته شدن یک کودک 5 ساله و مصدومیت 89 نفر شد. در زمان حادثه مه غلیظ باعث کاهش دید رانندگان شده بود. پلیس رعایت نکردن سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی در معابر لغزنده و مه گرفته را علت این تصادف زنجیره ای اعلام کرده است.

انجام اولین عمل پیوند قلب در سال 96

با اهدای قلب و کبد یک جوان 28 ساله مرگ مغزی به بیماران نیازمند، نخستین عمل پیوند قلب در چهارم فروردین امسال در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام شد. اهداکننده بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده و خانواده‌اش با اهدای اعضای بدن او موافقت کرده بودند. قلب او به بیماری 35 ساله پیوند زده شد و کبدش نیز برای اهدا به بیمارستان شیراز فرستاده شد.

تبرئه نرگس کلباسی از اتهام قتل

پنجم فروردین با خبر خوش تبرئه نرگس کلباسی اشتری، بانوی نیکوکار ایرانی از اتهام قتل در دادگاه تجدیدنظر شهر رادیاگادا هند همراه بود. کلباسی در سال 2014 به خاطر عدم پرداخت رشوه به برخی مسئولان محلی هند با پاپوش آنها روبه‌رو و در دادگاه بدوی به یک سال زندان و 300 هزار روپیه هند (معادل 18 میلیون تومان) جریمه شده بود.

مرگ 9 نفر در سیل 15 استان

از همان روزهای ابتدایی سال جدید، بارش شدید باران، 15 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده و باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها شده بود تا این‌که 6 فروردین خبر رسید 9 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست داده‌اند. چهار نفر از کشته‌شده‌ها، پسران جوانی بودند که هنگام گرفتن عکس سلفی از طغیان رودخانه دشت پلنگ بوشهر داخل آب افتادند و جان خود را از دست دادند. پنج نفر دیگر از جان‌باخته‌ها نیز در پل گرخک دستی و یک نفر هم در فسا به کام مرگ فرو رفته بودند.

قتل مادر به دست فرزندش

هفتم فروردین نخستین قتل‌های خانوادگی در سال جدید رقم خورد و در آن مادری 33 ساله ساکن کاشمر با ضربه‌های چاقوی پسر 16 ساله‌اش کشته شد. متهم در ابتدا منکر قتل شده بود، اما سرانجام به جرم خود اعتراف کرد. تحقیقات برای کشف انگیزه او ادامه دارد.

مرگ 3 پسربچه در برکه

هشتمین روز سال جدید با دو حادثه تلخ همراه شد. در یکی از آنها، سه پسر ده ساله با افتادن در برکه‌ای در روستای قوشابولاغ آق میانه جان خود را از دست دادند. نیروهای اورژانس که به محل اعزام شده بودند، در همان ابتدا با جسد هر سه پسربچه روبه‌رو شدند و اجسادشان را پس از خارج کردن از برکه به پزشکی قانونی منتقل کردند.

قتل 3 نفر به دلیل اختلافات خانوادگی

در حادثه‌ای دیگر در هشتم فروردین، مردی 32 ساله در روستای حسین‌آباد کرمان دست به اسلحه برد و سه نفر را به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رساند. او که سابقه کیفری دارد، ابتدا زن عموی خود را با سلاح گرم غیرمجاز به قتل رساند، سپس به خانه زن همسایه رفت و او را هم کشت. متهم هنگام فرار، مردی را که قصد دستگیری‌اش را داشت نیز کشت و متواری شد. تلاش نیروی‌های امنیتی و انتظامی برای دستگیری او ادامه دارد.

دستگیری قاتل فراری پس از 12 سال

قاتلی فراری پس از 12 سال 9 فروردین از سوی پلیس دستگیر شد. او در سال 84 در جیرفت کرمان اقدام به تیراندازی با سلاح کمری کرده و منجر به قتل یکی از دوستانش شده بود. وی سپس به تهران گریخت و 12 سال به شکل مخفیانه زندگی کرد، اما سرانجام تصمیم گرفت به خارج از کشور سفر کند. او برای خداحافظی با خانواده‌اش به کرمان برگشته بود که از سوی پلیس دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها گفته است شب حادثه گلوله به شکل تصادفی به یکی از دوستانش اصابت کرده و باعث مرگ او شده است.

مرگ پسر جوان هنگام گرفتن سلفی روی قطار

یازدهم فروردین پسری 23 ساله که قصد داشت روی واگن مخزن‌دار قطار ایستگاه جلفا عکس سلفی بگیرد، به دلیل تماس با کابل برق فشار قوی جان خود را از دست داد.

به گفته مدیرکل راه‌آهن آذربایجان شرقی، این پسر جوان بدون اجازه، در ایستگاه جلفا از محل بی‌حصار وارد حریم راه‌آهن شده بود، غافل از این‌که خط راه‌آهن تبریز به جلفا برقی است. او روی واگن رفت، اما در تماس با کابل برق فشار قوی دچار شوک الکتریکی و سوختگی شدید شد و درنهایت جان خود را از دست داد.

شهادت 2 مامور پلیس پایتخت

بامداد 12 فروردین دو مامور موتوسوار پلیس پایتخت هنگام تعقیب یک دستگاه خودروی پراید تعادل خود را از دست دادند و در برخورد شدید با کناره پل به شهادت رسیدند. یک روز بعد، دو سرنشین متواری خودروی پراید دستگیر شدند و در بازجویی‌ها نداشتن گواهینامه را علت فرار از دست پلیس اعلام کردند.

بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی تهران به جام‌جم گفت: شب حادثه، ماموران پلیس در ایست و بازرسی خیابان دماوند، ایستگاه عطار متوجه رفتار مشکوک سرنشینان یک دستگاه پراید شدند و دستور ایست را صادر کردند، اما راننده خودرو اقدام به فرار کرد و باعث شد دو نفر از ماموران با یک دستگاه موتوسیکلت به تعقیب آنها بپردازند.

قاضی محمدمهدی مرشدلو افزود: ماموران پلیس در اتوبان افسریه، روی پل هجرت مشغول تعقیب بودند که ناگهان کنترل خود را از دست دادند و بشدت با پل برخورد کردند. یکی از آنها در دم و دیگری نیز در بیمارستان به شهادت رسید.

قاضی مرشدلو به دستگیری دو عامل فراری پس از یک روز از حادثه اشاره کرد و گفت: متهمان دو پسر جوان هستند که در بازجویی‌ها گفته‌اند به دلیل نداشتن گواهینامه و ترس از توقیف مجدد خودرو به دستور ایست ماموران بی‌توجهی کرده‌اند و پا به فرار گذاشته‌اند.

مرگ بیش از 250 نفر در رانش زمین در کلمبیا

آمار تلفات رانش زمین در جنوب غرب کلمبیا در روز 12 فروردین به 254 نفر رسید. در این حادثه که به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های اطراف و جاری شدن گل و لای رخ داد، 4000 نفر نیز زخمی شدند و بیش از 202 نفر هم ناپدید هستند. بالغ بر 2000 نفر از نیروهای مسلح با چهار بالگرد و 55 هواپیما در حال انجام امور امدادی، نجات مفقودان و کمک‌رسانی به آسیب‌دیده‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها