چند سالی است که استفاده از پهپادها رواج زیادی پیدا کرده و و مهندسین موفق به تولید انواع مختلفی از این پرنده شده اند. یکی از انواع جالب پهپادها، انواعی است که دارای قابلیت تبدیل شدن به هلیکوپتر را نیز دارا هستند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۹۹
پژوهشگران در حال طراحی پهپادی با قابلیت تغییر شکل هستند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌ پژوهشگران در دانشگاه مینه سوتا در آمریکا در حال ساخت پهپادی هستند که می تواند تغییر شکل دهد و دارای پنل های خورشیدی است تا بتواند مدت زمان بیشتری در هوا پرواز کند.

این مدت زمان طولانی تر به دارندگان این پهپاد کمک می کند تا در موارد مختلف همچون نظارت هوایی بر مزارع کشاورزی بهتر عمل کنند. نام این پهپاد "وسیله هوایی بدون سرنشین است و می تواند به طور عمودی از زمین بلند شود و سپس بال هایش که نزدیک به دو متر طول دارند را باز کند. بزرگ بودن بال های این پهپاد به این دلیل است که دوربین بزرگی را حمل کند و تصاویری دقیق از زمین را به ثبت برساند. همچنین، وجود پنل های خورشیدی ،یکی دیگر از دلایل بزرگ بودن بال های این پهپاد است. پس از پایان کار، می توان این پهپاد را جمع کرد و آن را به سادگی پشت یک وانت گذاشت.

متاسفانه تیم طراح این پهپاد هنوز ویدیویی درباره طرز کار آن منتشر نکرده تا بتوانیم باز شدن بال های آن در آسمان را شاهد باشیم. با این حال، امکان افزایش مدت زمان پرواز برای پهپادها هدفی بزرگ است و به همین علت هر دستاوردی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها