سخنگوی سازمان مدیریت بحران خبر داد:

امدادرسانی به 4هزار و 390 نفر گرفتار در برف

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: نیروهای امدادی در 47 محور برف گیر به بیش از 4 هزار و 390 نفر امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۲۷
امدادرسانی به 4هزار و 390 نفر گرفتار در برف

به گزارش جام جم آنلاین، بهنام سعیدی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه در 28 استان کشور بارش برف و باران گزارش شده است، افزود: بر اساس اخطاریه ای که سازمان هواشناسی در روز یکشنبه صادر کرده بود، ما شاهد بارش برف و باران در بیشتر استان های کشور هستیم که این بارش ها امروز و فردا نیز ادامه دارد.

وی همچنین به امدادرسانی در برخی از مناطق استان های کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای امدادی در 47 محور برف گیر به بیش از 4 هزار و 390 نفر امدادرسانی کردند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حدود 480 خودرو در برف مانده، رهاسازی شدند، افزود: همچنین 320 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و یک نفر نیز به علت مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با بیان اینکه استان هایی که درگیر بارش برف و باران هستند 28 استان است، گفت: در تعدادی از این استان ها از جمله در استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، قزوین، زنجان، مرکزی و همدان در اکثر محورها بارش برف را داریم.

سعیدی ادامه داد: در استان اصفهان محور سمیرم - دامنه، در استان سمنان محور سمنان - فیروزکوه، محور کیاسر - سمنان، در استان قم محور راهجرد - سلفچگان، در استان چهارمحال و بختیاری محور کوهرنگ- مسجد سلیمان، در استان کرمان محور بافت - کرمان - رفسنجان ، در استان فارس محور اقلید - یاسوج، در گیلان محورهای رشت- قزوین، تالش و اسالم به خلخال و محورهای کندوان - هراز - فیروزکوه بارش برف گزارش شده که در این مسیرها تردد با زنجیر چرخ میسر است.

وی گفت: همچنین در استان های اصفهان، البرز، تهران، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، قم، ایلام، مازندران بارش باران را داریم و سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

سعیدی به محورهای مسدود بخشی از استان های کشور اشاره کرد و افزود: در استان لرستان محور توره - بروجرد در محور ازنا - شازند از ساعت 10 صبح امروز بعلت بارش برف و نبود دید کافی و محور خرم آباد - اندیمشک به علت بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در استان قزوین آزادراه قزوین - زنجان از ساعت 9 صبح امروز بعلت بارش برف و کولاک تا اطلاع بعدی مسدود است گفت: در استان قم محور قم - تفرش و آزادراه قم از صبح امروز بعلت بارش برف و کولاک مسدود است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان محور کیاسر- سمنان از صبح امروز بدلیل نبود ایمنی کافی و همچنین بارش برف و کولاک مسدود شده است، افزود: در استان همدان محورقدیم ساوه - همدان از ساعت 11.30 صبح امروز، در استان سمنان محور شاهرود و محور هراز بعلت بارش برف و کولاک و نبود دیدکافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

سعیدی گفت: تعدادی از مدارس کشور نیز امروز در استان های کهگیلویه و بویر احمد، تهران، همدان، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، خوزستان، مازندران، قم، مرکزی، قزوین، آذربایجان غربی و بوشهر تعطیل شد.

وی افزود: همچنین در تعدادی از استان ها مانند استان خوزستان و بخشی از شهر اهواز قطعی برق داشتیم که بامداد امروز برخی از این قطعی های برق مجددا وصل شد و برخی نیز در حال انجام است.

سعیدی با بیان اینکه در استان همدان نیز در شهرستان نهاوند و ملایر قطعی برق داشتیم ادامه داد: همچنین در استان لرستان برخی از روستاهای بروجرد و خرم آباد قطعی برق و در شهرستان تویسرکان قطعی آب و برق داشتیم.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور گفت: در استان های کهگیلویه و بویراحمد پرواز فرودگاه یاسوج بدلیل بارش برف لغو شد.

وی طی هشدارها به هموطنان توصیه کرد افزود: در استان هایی که بارش برف و باران گزارش شده است اگر مسافرت های غیر ضروری در پیش دارید حتما از مسافرت خودداری کنید و آن را به وقت دیگر بگذارید و قبل از حرکت اطلاعات لازم را از وضعیت آب و هوا و راه های کشور از طریق تماس با شماره 141 مرکز مدیریت راههای کشورکسب کنید.

سعیدی گفت: هنگام مسافرت لباس گرم و پتو به همراه داشته باشید، باک خودرو را از بنزین پر کنید، زنجیر چرخ و سایر امکانات لازم را همراه داشته باشید.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور افزود: در استان ها و شهرستان هایی که بارانی است و امکان سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد از توقف و اسکان در بستر و حاشیه رودخانه ها بطور جد خودداری کنید، وضعیت فنی خودرو را بررسی کنید و حتما به اطلاعیه های صدا و سیما و هشدارهای مسئولان محلی توجه لازم را داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها