جام‌جم تهدیدهای ‌پیش روی انقلاب اسلامی را آسیب‌شناسی می‌کند

ویروس نفوذ

انقلاب اسلامی در حالی رفته رفته به چهل‌ سالگی خود نزدیک می‌شود که در این مدت فراز و نشیب‌ها فراوانی را پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۹۹۸۷۱۳
ویروس نفوذ

ناآرامی‌ها و ترورهای سال‌های ابتدایی انقلاب، جنگ تحمیلی، تحریم و‌ حوادثی چون فتنه‌های 78 و 88، گوشه‌ای از تلاش‌های 38 ساله دشمنان برای مقابله با نظامی است که در سال 57 توسط امام راحل بنیان گذاشته شد.

گرچه در تمام این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های امام‌ خمینی(ره) و خلف صالح ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توانسته از تمام گردنه‌های سخت به سلامت عبور کند، اما به نظر می‌رسد تهدیدها پایان ندارد و آنچه در مقطع فعلی بیش از سایر تهدیدات، جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند، پروژه نفوذ است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود بارها نسبت به این پروژه هشدار داده‌اند، اما به نظر می‌رسد هنوز برخی نسبت به چنین تهدیدی، هوشیاری لازم را ندارند.

این در حالی است که بر اساس بسیاری از اسناد و شواهد، این پروژه جدی است و برای صیانت از انقلاب در این زمینه باید اقدام کرد.

دکتر صادق کوشکی، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جام‌جم، درباره دلایل شکل‌گیری طرحی به نام پروژه نفوذ اظهار کرد: جهان بخصوص قدرت‌های بزرگ در قرن 21 وارد فضایی شده‌اند که حاضر نیستند برای دستیابی به اهدافشان هزینه‌های سنگینی بدهند و بر همین اساس برای توقف انقلاب یا حتی تضعیف و از بین بردن نظام به دنبال جنگ یا رفتارهای خشن وسیع نیستند.

کوشکی معتقد است: تجربه نشان داده است آنها از طریق جنگ نرم اهدافشان را دنبال می‌کنند و مصداق بارز جنگ نرم، نفوذ است چه از طریق نفوذی‌های نشان‌دار و چه افرادی که نادانسته به عنوان نفوذی دشمن عمل می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که برخی به دنبال انکار پروژه نفوذ هستند، تصریح کرد: این عده یا جزو نفوذی‌ها هستند یا این‌که ساده‌لوح بوده و نمی‌خواهند واقعیات جهان را باور کنند.

کوشکی با انتقاد از وضعیت فعلی در خصوص مبارزه با نفوذ افزود: هوشیاری فعلی مسئولان در حدی نیست که با نفوذ مقابله کنند به همین دلیل دشمن سعی می‌کند از همین راه وارد شود. نفوذکنندگان می‌دانند اگر بخواهند از طریق نظامی وارد شوند مدافعان ما هوشمند هستند و اجازه چنین کاری به آنها نمی‌دهند.

فرهنگ ایرانی اسلامی، عامل اقتدار ایران

جمشید جعفرپور، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی هم در خصوص ضرورت مقابله با پروژه نفوذ دشمنان در کشور عنوان کرد: با ضربه‌ای که انقلاب اسلامی به منافع غرب و به‌طور مشخص، منافع گسترده آمریکا در ایران و منطقه وارد کرده، طبیعی است این کشور برای این‌که آب رفته را به جوی برگرداند، تمام تلاش خود را از طریق شیوه‌های متعدد اعمال کند.

عضو فراکسیون ولایت افزود: ‌دشمن درگذشته از طریق تحرکات قومی یا جنگ تحمیلی و تقویت گسترده گروه‌های تروریستی برای از بین بردن نظام اقدام می‌کرد، اما امروز این شیوه را تغییر داده و راه‌های دیگری را برای تخریب حکومت از طریق پروژه‌ای که از آن با عنوان نفوذ یاد می‌شود، طراحی کرده است.

نماینده لارستان با بیان این‌که عامل قدرت و ایستادگی مردم ایران در برابر برنامه و ترفند آمریکا، فرهنگ ایرانی و اسلامی است، بیان کرد: دشمن درصدد است با طراحی وتشکیل اتاق‌های فکر و صرف هزینه‌های کلان و به‌کارگیری آخرین فناوری رسانه‌ای و ارتباطی، مولفه قدرتمند ایران را که فرهنگ و مذهب کشور است، تضعیف کند که ما از این اقدام به عنوان تهاجم فرهنگی یا نفوذ یاد می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد اگر می‌خواهیم انقلاب را با همه هزینه‌هایی که برای آن داده‌ایم، حفظ و نگهداری کنیم چاره‌ای جز تقویت مبانی ارزشی دینی و فرهنگی خود نداریم لذا بر دولت، مجلس و تمام ارکان موثر نظام است که به مقوله فرهنگ و مولفه‌های انقلاب و حرکت‌‌های خودجوش مردمی توجه کافی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها