روی خط جشنواره

بعد از نمایش هر فیلمی که در سالن اصلی برج میلاد روی پرده می‌رود، نشست خبری آن هم با حضور سازندگان فیلم و اهالی رسانه برگزار می‌شود. در خلال پرسش و پاسخ‌ها گاهی مطالبی عنوان می‌شود که موضع سازندگان را مشخص می‌کند و گاهی هم سعه‌صدر و تحمل آنها در برابر نقد‌ها را به نمایش می‌گذارد. در سه روز گذشته چند نشست خبری در برج میلاد برگزار شد که چکیده دو نشست را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۹۹۸۱۵۶

کم‌کاری سینما درباره تاریخ معاصر

نشست خبری فیلم «ماجرای نیمروز» جمعه شب درحالی برگزار شد که در آن سوالاتی درباره شخصیت‌های فیلم و سرنوشت آنها طرح شد. در این نشست محمدحسین مهدویان کارگردان، محمود رضوی تهیه‌کننده، جواد عزتی، احمد مهرانفر، مهرداد صدیقیان، هادی حجازی‌فر، بازیگران و هادی بهروز مدیر فیلمبرداری حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مهدویان در پاسخ به این‌که آیا همچنان ساخت فیلم‌های تاریخی را ادامه می‌دهد یا خیر، بیان کرد: پیش از این هم گفته بودم که یکی از علاقه‌مندی‌های من ساخت فیلم‌های تاریخی بخصوص تاریخ معاصر است. معتقدم سینمای ایران حق مطلب را نسبت به تاریخ معاصر کشور ادا نکرده است و جوانان ما نسبت به آن هیچ اطلاعاتی ندارند. بی‌شک اگر بتوانم باز هم فیلمی درباره تاریخ معاصر خواهم ساخت.

هادی حجازی‌فر که توانست بازی چشمگیری در این فیلم از خود به نمایش بگذارد، در پاسخ به این پرسش که آیا این فیلم در کشورهای دیگر اکران می‌شود یا خیر، بیان کرد: ما دوست داریم این فیلم در دنیا دیده شود، اما باید دید کشورهای دیگر نیز دوست دارند؟ به هر حال تمام سعی خود را کردیم تا این اثر سینمایی از همه استانداردهای سینمای جهان برخوردار باشد. امیدوارم این اثر تماشاگر خارجی داشته باشد و فیلم در کشورهای مختلف نمایش داده شود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و محمدباقر قالیباف شهردار تهران از جمله کسانی بودند که در برج میلاد به تماشای ماجرای نیمروز نشستند.

همچنین ابراهیم حاتمی‌کیا از افرادی بود که بعد از دیدن فیلم به مهدویان بابت ساخت فیلمش تبریک گفت و مسعود فراستی هم «ماجرای نیمروز» را فیلم بدی ندانست و گفت مهدویان کارگردان بااستعدادی است! وزیر بهداشت و درمان هم که به نظر می‌رسد به سینما و فیلم دیدن علاقه زیادی دارد و در روزهای گذشته هم در پردیس سینمایی ملت حاضر شده بود و به تماشای برخی آثار نشسته بود، در برج میلاد برای دیدن «ماجرای نیمروز» آمد و به خبرنگاران گفت در فیلم‌هایی که دیده، استعمال سیگار بسیار زیاد است و حتی کسانی‌که نقش پزشک را بازی می‌کنند سیگار می‌کشند!

از تهدید نمی‌ترسم

نشست خبری فیلم «پشت دیوار سکوت» ساخته مسعود جعفری‌جوزانی هم باحضور کارگردان و فیلمنامه‌نویس، فتح‌الله جعفری‌جوزانی تهیه‌کننده و مجری طرح، محمد خزاعی تهیه‌کننده، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، بهزاد عبدی آهنگساز، محمدرضا شریفی‌نیا، امین تارخ، سحر جعفری‌جوزانی و حسین پاکدل بازیگران فیلم بامداد شنبه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش جام‌جم در ابتدای این نشست، مسعود جعفری‌جوزانی با اشاره به فیلم مستندی که در گذشته درباره ایدز ساخته شده بود، افزود: نوید نامور با شهامت فیلم «چند قطره خون» را ساخت، اما تهمت‌های زیادی به او زدند و حتی با دستبند او را از دانشگاه بردند و من از او به خاطر این شهامت تشکر می‌کنم.

وی با بیان این مطلب که من بیش از ده بار از سوی وکلای فرانسوی به شکایت تهدید شدم، گفت: من پوست کلفت‌تر از این هستم که با چنین تهدیدهایی جا بزنم. متاسفانه در دهه‌های گذشته، مسئولان ما یا شهامت برخورد با این مسأله را نداشتند یا منافع سیاسی‌شان اجازه پیگیری را به آنها نمی‌داد.

او در ادامه افزود: شرکتی که در فیلم نامش برده شده، تنها نامش را تغییر داده‌اند و امروز هم با برخی واردکننده‌های دارویی ما کار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها