امروز سرنوشت سرمربی تیم والیبال ایران مشخص می‌شود

کولاکوویچ یا استویچف؟

رادوستین استویچف یا ایگور کولاکوویچ؟ مساله این است. بالاخره روز سرنوشت رسید. بعد از شش ماه. هیات رئیسه فدراسیون والیبال، سرمربی جدید را انتخاب می‌کند. این بار از بین اروپایی‌ها. مردی از بلغارستان و دیگری از مونته‌نگرو. محمدرضا داورزنی، سرپرست فدراسیون والیبال که بعداز بررسی لیست 10 نفره و مذاکره با آناستازی و دی جور جی، در نهایت به رادوستین استوچف و ایگور کولاکوویچ رسیدند. اگر چه استویچف بعد از تحقیقاتش به ایرانی‌ها نه گفت، اما داورزنی در سفر به صوفیه و صحبت‌های رو در رو از او خواست به تهران بیاید و با بازدید امکانات و بازی‌های لیگ تصمیم بگیرد. استویچف هم قبول کرد. آمد بازی‌های لیگ، امکانات و حتی تمرینات سه تیم باشگاهی را دید. اما ایراداتی هم گرفت، برنامه‌اش را هم داد و رفت. بعداز او ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی صربستان هفته پیش به تهران آمد. برنامه او برای بازدید و مذاکره خیلی فشرده‌تر از مربی بلغاری بود. کولاکوویچ هم رفت تا فدراسیون به جمع بندی برسد. اما تا قبل از جلسه امروز هیات‌رئیسه، حرف‌ها سر نیامدن استویچف بود و قطعی شدن سرمربیگری کولاکوویچ. هرچند از یک طرف گفته می‌شد استویچف قرارداد چهار ساله را خواسته که فدراسیون با ان مخالفت کرده، بنابراین به توافق نرسیدند. از طرف دیگر نا امیدی مرد بلغاری از مربیان ایرانی تنها دلیل نیامدنش است.
کد خبر: ۹۹۸۱۱۵

با این حال محمود افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال می‌گوید: «عدم توافق سر مدت قرارداد دروغ است. اصلا حرف او سر قرارداد چهار ساله نبود. اگر بود شک نکنید داورزنی روی هوا می‌زد. همه بحث او بعداز بازدید باشگاه‌ها، نحوه تمرین تیم‌ها‌ست. استویچف تا تمرینات را دید منبعش را هم می‌گفت. او معتقد است بازیکن نباید کلیشه‌ای تمرین کند. مربی باید تمرینات را طبق توانایی، موقعیت و بازی تیمش تمرین دهد. هر‌چند فدراسیونی‌ها تا دیروز تاکید داشتند هیات رئیسه، عصر امروز درباره سرمربی تیم ملی تصمیم نهایی را می‌گیرد. آن هم بعد از بررسی جمع‌بندی‌های داورزنی و بحث درباره برنامه‌های دو مربی.» البته از همان چهارشنبه که کولاکوویچ بازی حساس دو تیم پیکان و بانک سرمایه را در خانه والیبال تماشا کرد، سرمربیگری او در تیم ملی حرف درگوشی شد. جالب تر این‌که اکنون حرف از دستیاری پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان هم هست. هرچند افشار دوست دبیر فدراسیون منکر این خبر می‌شود: «هنوز خود کولاکویچ OK نشده پس چطور پیمان اکبری را همکار او کردید؟من از این قضیه بی‌خبرم.»

اما حرف‌های محمدرضا داورزنی، سرپرست فدراسیون یک جوری سرمربیگری کولاکوویچ را غیرمستقیم تایید می‌کند: «در جلسه امروز هیأت‌رئیسه فدراسیون والیبال نقطه نظرات کولاکوویچ و استویچف مطرح می‌شود تا سرمربی نهایی شود. هرکدام نظراتی داشتند. نظر کولاکوویچ در بحث‌هایی که با هم داشتیم به وضعیت عمومی شرایط کشور و هدف‌گذاری‌های ما نزدیک‌تر است، اما برای بررسی کامل، نظرات استویچف را هم در هیات رئیسه مطرح می‌کنیم.»

او البته انتخاب قطعی کولاکوویچ را رد می‌کند: «ممکن است هیات رئیسه با نظراتی که استویچف داده او را مناسب‌تر بداند، ولی در شکل کلی هر یک از دو مربی ویژگی‌های خاص دارند که البته کولاکوویچ به نظرات ما نزدیک‌تر است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها