اگر دنبال یک گیاه خانگی و آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز و جان سخت می‌گردید، یکی از اصلی‌ترین پیشنهادهای ما گیاه سرخس است.
کد خبر: ۹۹۸۰۸۵

گیاهی البته بدون گل که شاید درست به همین دلیل بسیاری از مردم آن را برای نگهداری انتخاب نمی‌کنند، اما واقعا باید بدانیم داشتن گل فقط یکی از مولفه‌های زیبایی برای یک گیاه است و قطعا ویژگی‌های دیگری را باید نگریست از جمله شرایط خوب و آسان رشد و طراوت داشتن همیشگی.

سرخس‌ها دقیقا این دو ویژگی آخر را دارند، یعنی هم به آسانی با محیط خانه و کم نور کنار می‌آیند، اصلا سرخس‌ها به‌عنوان گیاه سایه دوست شناخته می‌شوند و از طرفی در تمام طول سال طراوت و تازگی‌شان را از دست نمی‌دهند.

سرخس‌ها معمولا دارای یک ساقه کوتاه زیرزمینی هستند که به‌صورت عمومی در درون خاک قرار می‌گیرد و برگ‌ها انشعاباتی از این ساقه محسوب می‌شوند.

اما برویم سراغ نکاتی لازم درباره نگهداری سرخس:

برای آبیاری سرخس دقت کنید حتما خاک گیاه خشک شده باشد، در واقع بهترین زمان آبیاری گیاه هنگامی است که کاملا خاک آن خشک باشد.

این گیاه تقریبا به دماهای مختلف خودش را سازگار می‌کند، اما بهترین دما برایش بین 15 تا 18 درجه است.

حواس‌تان باشد سرخس گیاهی سایه دوست است و نور زیاد و مستقیم بخصوص در تابستان آن را آزار می‌دهد.

بهترین خاکی که سرخس‌ها در آن رشد می‌کنند خاک سبک است، خاک سبک به مخلوطی از خاک لوم، پیت و شن گفته می‌شود که میزان کمی کود دامی هم داشته باشد.

پاییز برای سرخس‌ها بدترین فصل است بهتر است هر پاییز با تعویض گلدان و خاک آن انرژی دوباره‌ای به گیاه ببخشید. گلدان سرخس اگر ارتفاع زیاد نداشته باشد بهتر است.

سرخس انواع مختلفی دارد که نوع مجعد آن مشهورتر است و بیشتر در خانه‌ها می‌بینیم اما یک سرخس شاخ گوزنی هم داریم که بسیار محبوب و زیباست و اگر بتوانیم تهیه کنید و رشد خوبی کند تماشای آن لذتبخش است.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها