حقوق بشر به معنای احترام به حقوق انسان‌هاست، اما متاسفانه این روزها زندگی بسیاری از افراد در آمریکا دستخوش تصمیم رئیس‌جمهور این کشور قرار گرفته است که به اعتقاد روان‌شناسان فردی خودشیفته است.
کد خبر: ۹۹۷۷۹۵

دانشجویانی که به خاطر چنین فردی باید بیش از گذشته درد دوری از خانواده را تحمل کرده و آینده‌ای مبهم را برای خود متصور شوند. افرادی که با هزار امید و آرزو مراحل دشوار اخذ ویزا برای همسرشان را طی کرده، اما سرنوشت آنها در هاله‌ای از ابهام است؛ دانشجویانی که چند ماه یا چند سال از عمر خود را برای دریافت نامه پذیرش صرف کرده، اما به دلیل مشکلات ویزا بایدآرزوی خود را به دست فراموشی بسپارند.

در پی هشدار دکتر جان گارتنر، روان‌‌درمانگر آمریکایی و استاد سرشناس دانشگاه جان هاپکینز درباره ابتلای دونالد ترامپ به یک بیماری ذهنی جدی، 1200 روان‌شناس، روانپزشک و متخصصان بهداشت روانی، نامه‌ای را علیه وی امضا کردند که در آن بر برکناری دونالد ترامپ تاکید شده است. روان‌شناسان بر این باورند که اختلال درمان‌ناپذیر ترامپ می‌تواند منشأ تهدیدهای جدی برای آمریکا و جهان باشد و دمدمی‌مزاجی‌اش او را در انجام وظایف ریاست‌جمهوری ناتوان می‌کند.

روانکاوی دونالد ترامپ را می‌توان دغدغه جدید ایالات متحده دانست که البته پیامدهای سنگینی را در سطح جهان دارد.

ترامپ فردی است که نمایشگاهی از صفات اختلال شخصیتی همچون خودشیفتگی، خودبزرگ‌بینـــی و استثمارگری دارد.

آلن فرانسس، پروفسور بازنشسته در دانشگاه دوک بر این باور است که ترامپ، نه تنها باعث پریشانی خود بلکه دیگران می‌شود و وی فردی بی‌کفایت بوده که تهدیدی جدی برای دموکراسی است.

حال باید دید آیا اتحاد مردم باعث شکست چنین رئیس‌جمهوری می‌شود یا آمریکا تنها ادعای حقوق بشر دارد؟

معصومه زارع

پژوهشگر دانشگاه کنکوردیا کانادا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها