جامجمآنلاین: تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه در دومین دیدار خود در گروه D جام جهانی آلمان در مقابل تیم فوتبال پرتغال 2 بر صفر شکست خورد.
کد خبر: ۹۹۶۹۴

تیم فوتبال پرتغال از همان آغاز نیمه نخست حملات سازمان یافتهای را روی دروازه تیم ایران تدارک دید و از راست و چپ دروازه ایران را تهدید کرد.
خط دفاعی خوب و میرزاپور دروازهبان تیم ایران با هوشیاری تمام این حملات را دفع کردند.

با این حال، تیم ملی ایران یک بازی کاملا دفاعی را در پیش گرفته و فقط به ضد حمله و تنها مهاجم خود وحید هاشمیان دل خوش کرده بود.
بازی دو تیم در نیمه نخست با نتیجه صفر بر صفر خاتمه یافت که میتوان گفت نتیجه قابل قبولی برای تیم ایران در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال بود.
در نیمه دوم بازی بار دیگر تیم فوتبال پرتغال دست به حملات منسجم و گروهی زد. سرانجام در دقیقه 63 بازی دکو از فاصله تقریبا 20 متری با شوتی سرضرب دروازه تیم ایران را گشود.
در دقیقه 65 بازی علی کریمی بازیکن تکنیکی ایران که در این بازی کمفروغ ظاهر شده بود جای خود را به فریدون زندی داد و رسول خطیبی نیز به جای مهرزاد معدنچی وارد زمین شد.
در دقیقه 78 روی خطای یحیی گلمحمدی کاپیتان تیم ایران روی لوییس فیگو کاپیتان پرتغال اریک پول داور فرانسوی یک ضربه پنالتی را به سود پرتغال اعلام کرد.
کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغال در دقیقه 80 با شوتی محکم توپ را برخلاف جهت حرکت میرزاپور وارد دروازه کرد.
بازی تیمهای ایران و پرتغال با همین نتیجه 2 بر صفر به سود پرتغال خاتمه یافت.

باید گفت بازیکنان ایران تک تک بازی قابل قبولی را از خود ارائه کردند اما فقدان یک تاکتیک مشخص که باید از سوی برانکو مربی تیم دیکته میشد موجب گردید بازیکنان ایران علیرغم تواناییهای فردیشان نتوانند به جز چند موقعیت محدود دروازه پرتغال را با خطر مواجه کنند.
تعداد کرنرهای 2 رقمی پرتغال در مقابل یک ضربه کرنر از سوی ایران به خوبی نشاندهنده روحیه دفاعی برانکو در این بازی بود که اجازه پیشروی را به بازیکنان تیم ایران نداد.
اریک پول داور فرانسوی در این دیدار که با حضور 48 هزار تماشاگر در کومرزیانک آرهنا شهر فرانکفورت برگزار شد به حسین کعبی ، جواد نکونام ، مهرزاد معدنچی و یحیی گلمحمدی از تیم ایران و پائولتا ، دکو و کاستینها از تیم پرتغال کارت زرد دریافت کردند.
پرتغال با این پیروزی با 6 امتیاز صعودش را از گروه D مسجل کرد. این در حالی است که ایران حتی در صورت پیروزی در مقابل آنگولا امیدی به صعود از این گروه ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها