چگونه دختران والیبال ایران در آسیای مرکزی قهرمان شدند؟

قهرمانی در40 درجــه

ایران در رقابت‌های والیبال انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی قهرمان شد. رقابت‌هایی که با حضور نپال و مالدیو شاید والیبال دختران را وارد چالش جدی نکرد، اما نقطه عطفی در دوران تازه والیبال دختران است. ایران هر دو بازی را 3 بر صفر و با اختلاف زیادی از رقبای خود برد. دختران والیبال ایران با این قهرمانی، دهمین تیم رقابت‌های انتخابی جهان از آسیا معرفی شدند تا در مرحله نهایی و برای معرفی چهار سهمیه قاره کهن در رقابت‌های جهانی به میدان بروند. هجدهمین دوره والیبال قهرمانی زنان جهان در سال 2018، با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهر 1397 به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۳۷۸

تاکنون حضور سه تیم در این رقابت‌ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمان سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکای جنوبی سه تیم قطعی شده این رقابت‌ها هستند. قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم‌ها براساس مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند. مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا با حضور ده تیم در دو گروه برگزار می‌شود که یک گروه پنج تیمی به میزبانی قزاقستان (گروه الف) و پنج تیم دیگر هم به میزبانی تایلند (گروه ب) با هم رقابت می‌کنند.

تاکنون تیم‌های چین، قزاقستان، استرالیا، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، کره شمالی، چین تایپه و ایران به این مرحله راه پیدا کرده‌اند.

شادی و سرود قهرمانی

مایدا چیچیچ، سرمربی تیم ملی دختران از قهرمانی این تیم راضی است. او می‌گوید این پیروزی را به همه مردم ایران و خانواده بزرگ والیبال تقدیم می‌کند و خیلی خوشحال است که بازیکنان مزد زحمات خود را در این بازی‌ها گرفتند.

چیچیچ ادامه می‌دهد: هر چند سالن مسابقه هوای بسیار گرمی داشت و شاید نزدیک به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسید اما بازیکنان ایران تمامی خواسته‌های کادر فنی را در زمین مسابقه پیاده کردند. باور کنید بازی در آن فضای گرم سالن خیلی سخت است، اما بازیکنان در هر دو بازی این سختی را به جان خریدند. شنیدن سرود ایران از زیباترین لحظات کار من است و امیدوارم بارها در میادین مختلف حضور یابیم و این سرود را بشنویم.

نگار کیانی، علیخانی، گیوه، باقرپور، شیخی و برهانی از تیم ایران برترین‌های این رقابت‌ها لقب گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها