رسانه ‌ملی امسال در تدارک برای همراه شدن با مردم در جشن های دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ویژه برنامه های متفاوتی را آماده پخش کرده است.
کد خبر: ۹۹۵۴۰۴
سی‌و‌ هشتمین فجر در قاب رسانه‌ ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در این ایام علاوه بر اطلاع‌رسانی از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم، تئا‌تر و موسیقی فجر و پوشش تصویری راهپیمایی 22 بهمن، با تهیه و تولید برنامه‌های متفاوتی به انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف آن می‌پردازند.

جشن ملت ایران در شبکه یک

هم‌زمان با سی‌وهشتمین فجر انقلاب اسلامی و در جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه یک که از سه‌شنبه 12 بهمن آغاز می‌شود، 10 فیلم با موضوع انقلاب پخش می‌شود.

«جشن ملت ایران» دیگر برنامه این شبکه است که هر شب حدود ساعت 20 به مدت 45 دقیقه پخش خواهد شد. در این برنامه قرار است چهره‌های معروف در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی حضور یابند.

این شبکه همچنین 10 مستند ویژه با موضوع «انقلاب اسلامی» را که منتخبی از مستندهای جشنواره مردمی عمار است، پخش خواهد کرد. برنامه «طرحی برای فردا» هم در این ایام به سخنان استاد رحیم‌پور ازغدی درباره انقلاب اسلامی اختصاص دارد. ویژه‌برنامه گروه سیاسی ‌شبکه یک با نام «مسیر» نیز از 12 بهمن با موضوع بررسی مقایسه‌ای انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها پخش خواهد شد.

این شبکه روز 22 بهمن نیز در برنامه ویژه‌ای به انعکاس حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب می‌پردازد.

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو

شبکه دو با جشنواره‌ای از فیلم‌های سینمایی، ویژه‌برنامه‌ها و مستندهای مختلف درباره اتفاقات انقلاب اسلامی، در ایام دهه فجر مخاطبان خود را همراهی می‌کند. در این ایام، هر شب ساعت 23:30 آثار منتخب سینمایی انقلاب اسلامی پخش می‌شود. از دیگر ویژه‌های این شبکه می‌توان به برنامه‌های «پلاک 57»، «تنفس صبح»، «شب‌ شعر انقلاب»، «دوران سیاه» و «سازهایی که برای وطن کوک شد» اشاره کرد. ویژه‌برنامه‌های ورود حضرت امام خمینی (ره) و روز22 بهمن نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این ایام است. ویژه‌برنامه22 بهمن به‌طور زنده از محل استقرار گروه برنامه‌ساز در محل راهپیمایی، این حماسه عظیم را برای بینندگان به تصویر می‌کشد.

تدارک ویژه شبکه سه و روزهای سرنوشت

شبکه سه در قالب مستند- داستانی «روزهای سرنوشت»، حوادث سال‌های 56 و 57 را نمایش می‌دهد .این مجموعه، کاری از گروه اجتماعی است که در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای وقایع شکل‌گیری انقلاب اسلامی را روایت می‌کند .

ویژه‌برنامه «هفت» نیز به مناسبت دهه فجر هر شب از برج میلاد به‌صورت زنده پخش می‌شود .

این برنامه از محل برگزاری سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، روانه آنتن شبکه سه می‌شود و با حضور مسئولان، نویسندگان، بازیگران‌، منتقدان و کارگردانان سینما به بررسی فیلم‌های جشنواره می‌پردازد.

مجموعه تلویزیونی «پروانه» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان در ایام دهه فجر از شبکه سه سیما بازپخش می‌شود. این سریال در 18 قسمت 40 دقیقه‌ای، درامی است که در بستر سیاسی شکل می‌گیرد .فیلم‌های سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی نیز در ایام دهه فجر برای بینندگان پخش خواهد شد.

«خط به خط» انقلاب اسلامی در شبکه چهار

شبکه چهار با پخش برنامه‌های "خط به خط"، "پشت دیوارهای بلند"، " ما به مهمانی خدا می‌رویم"، "شاهدی بر خورشید" و "بادبان‌های شکسته" به استقبال سی‌وهشتمین پیروزی انقلاب می‌رود. این شبکه در ایام دهه فجر به پخش زنده و پوشش رویدادهای جشنواره تئاتر فجر ادامه می‌دهد.

«پشت دیوارهای بلند» عنوان مستندی است که ویژه ایام انقلاب تولیدشده و از 11 بهمن هر روز ساعت 17 روی آنتن می‌رود. این مستند ضمن اشاره به تأسیس حزب رستاخیز و عواقب آن و انحلال احزاب دیگر و نارضایتی مردم از اوضاع کشور در زمان قبل از انقلاب می‌گوید و به بررسی ابعاد مختلف انقلاب به روایت تحلیل‌گران مختلف سیاسی می‌پردازد.

«خط به خط» هم مجله‌ای تصویری است که به بازخوانی تصاویری از تاریخ انقلاب از روزهای آغاز پیروزی تا ابتدای مهر 1360 می‌پردازد. پخش این مجموعه از دوشنبه 11بهمن آغاز می‌شود و هر شب ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

«شاهدی بر خورشید» مستند دیگری است که سه‌شنبه 12بهمن‌ ساعت 9 صبح پخش خواهد شد. این مستند درباره زندگی بهرام مولایی عکاس امام خمینی (ره) و خاطرات او درباره عکس‌هایی است که از امام (ره )گرفته است.

«ما به مهمانی خدا می‌رویم» مستندی در خصوص شهادت گروهی از انقلابیون در 30 بهمن‌ 1352 است که به‌دلیل مبارزه با حکومت شاهنشاهی در نهاوند به دست جلادان ساواک به شهادت رسیدند. این برنامه چهارشنبه 13بهمن ساعت 9 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

مستند «بادبان‌های شکسته» نیز که در هفت قسمت از 16 بهمن روی آنتن خواهد رفت، به تأسیس گروهک فرقان، عوامل و سرانجام کار آن اختصاص دارد.

فجر انقلاب در شبکه‌های برون‌مرزی

معاونت برون‌مرزی در دهه فجر با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرد.

شبکه «العالم» به‌مناسبت این ایام، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته که در قالب ویژه‌های تولیدی، زنده، مستند، گزارش‌های خبری و... پخش می‌شود.

اداره‌کل اخبار این شبکه، 22 بهمن با استقرار هفت گروه خبری در مسیر راهپیمایی و در قالب برنامه‌ویژه‌ای که از ساعت 9:30 آغاز می‌شود، به انعکاس راهپیمایی 22 بهمن می‌پردازد. این اداره کل با پوشش تصویری بزرگ‌ترین حماسه سیاسی مردم ایران و پخش آن از 30 بخش خبری، می‌کوشد شور ایرانیان را در سالروز پیروزی‌ انقلاب منعکس کند.

گفت‌وگوهای کارشناسی و پخش گزارش‌هایی با موضوع تحلیل انقلاب اسلامی ایران در هفت شبکه خبری از دیگر برنامه‌های شبکه العالم است.اداره‌کل تولید این شبکه نیز با پخش برنامه 10 قسمتی «قالوا فی الثوره» دیدگاه شخصیت‌های برجسته جهان عرب را درباره انقلاب اسلامی منعکس خواهد کرد.

شبکه العالم 12 تا 22 بهمن با پخش برنامه «صباح جدید» و مستندهای«الجدران تحکی لنا» و «الرحله رقم العرشین» به واکاوی جریان انقلاب اسلامی و اثرگذاری آن بر وحدت جهان اسلام می‌پردازد.

از دیگر ویژه‌برنامه‌های این شبکه برون‌مرزی می‌توان به برنامه‌های«رای و قضیه»، «فی العمق»، «العالم آنلاین»، «مع الحدث»، «تواصل» و «المراسون» اشاره کرد.

«العالم آنلاین» با استفاده از فضای مجازی به‌ویژه در فیس‌بوک، توییتر، گوگل‌پلاس و تلگرام به زبان‌های عربی‌، انگلیسی و فارسی تلاش‌های این شبکه را برای نشان دادن حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی و آرمان‌های مقدس آن منعکس می‌کند.

رادیوهای آسیای میانه و قفقاز هم ویژه‌هایی را برای این ایام تدارک دیده‌اند. رادیو آذری نیز با پخش برنامه «انقلاب نائلیت لری» و «ریحانه» با شنوندگان همراه می‌شود. پخش هفت گزارش خبری زنده، دو نمایش رادیویی، موسیقی «نشئه سی» و... از دیگر برنامه‌هایی است که رادیو آذری در جدول پخش قرار داده است.

«انقلاب بایرامی» نام برنامه‌ای از رادیو آران است که با ساختار کلامی‌، پیامی‌ و روایی متفاوت در دهه فجر پخش خواهد شد. رادیو ازبکی هم برای این ایام، ویژه‌برنامه «38 سال صدای انقلاب اسلامی» را روی آنتن می‌برد.

پخش ویژه‌برنامه «در محضر آفتاب»، «چشمه ایمان»، «نغمه‌ها»، مصاحبه با ائمه‌جمعه استان گلستان و... هم از ویژه‌های رادیو ترکمنی است.

رادیو ارمنی هم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، حضور ارامنه در راهپیمایی 22 بهمن را پوشش می‌دهد.

رادیوهای تالشی، تاجیکی، آشوری، ترکی استانبولی و قزاقی هم در این ایام از تولیدی‌های گروه فرهنگ و معارف برون‌مرزی استفاده خواهند کرد.

اداره‌کل رادیوهای اروپا و آمریکای این معاونت هم در دهه فجر برنامه‌های جذابی را تدارک دیده است.

رادیو ایتالیایی، برنامه 13 قسمتی"انقلاب اسلامی، انفجار نور" را برای پخش در نظر گرفته و رادیو اسپانیایی هم 10 برنامه تولیدی در این ایام پخش می‌کند و پنج فتوکلیپ با عنوان «انقلاب ایران به روایت تصویر» و 30 گالری عکس تدارک دیده که در سایت پارس‌تودی بارگذاری خواهد شد.

پخش برنامه تولیدی «انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان» و «انقلاب اسلامی، انقلابی بی‌همتا»، پنج فتوکلیپ با عنوان انقلاب ایران به روایت تصویر ، 15 گالری عکس و سه مقاله و پوشش کامل در فضای مجازی از برنامه‌های رادیو پرتغالی است.

رادیو روسی هم برنامه 11 ‌قسمتی «انقلاب اسلامی‌، انقلابی بی‌همتا» را پخش خواهد کرد.

رادیو انگلیسی نیز با پخش برنامه‌های «انقلاب‌ اسلامی، انقلابی بی‌همتا»، «انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان» و « زندگی امام خمینی (ره)» با شنوندگانش همراه می‌شود.

رادیو آلمانی نیز مانند سال‌های گذشته برای سالگرد ورود امام (ره) و پیروزی انقلاب با کارشناسان اسلامی مصاحبه می‌کند و همچنین با انعکاس اخبار رسانه‌های رسمی ایرانی و خارجی، برنامه‌‌ای با عنوان «انقلاب اسلامی‌‌‌‌، انقلابی بی‌همتا» را برای این ایام تدارک دیده است.

گروه فرهنگ و معارف هم برنامه‌هایی را برای استفاده رادیوها در اختیار شبکه‌های مختلف قرار می‌دهد.

شبکه «پرس تی‌وی» برنامه «ایران امروز» را به موضوع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص خواهد داد.

شبکه عربی و آفریقایی نیز همسو با مأموریت‌هایش، ویژه‌هایی را متناسب با دهه فجر پخش می‌کند.

رادیو عربی این شبکه، ویژه‌برنامه زنده «دهه فجر»، «ایران الیوم»، «حدث و حوار»، «الو طهران»، «دنیا الشباب»، «دنیا الفتیات» و برنامه «انوار البصیره» را تقدیم شنوندگان خواهد کرد.

رادیوهای هوسا و سواحیلی هم علاوه بر پوشش کامل خبری رویدادهای این ایام، ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت دهه فجر پخش می‌کند.

در این ایام، ویژه‌برنامه‌های «گاه‌شمار انقلاب اسلامی»‌، آیتم ( خط امام )، «سخن سبز»، «یاد مهربان»، «داستان تمثیلی»، «شاپرک»، «همراه با خورشید»، ویژه‌برنامه 22 بهمن، 12 بهمن و... از رادیوهای شبه‌قاره و شرق آسیا پخش خواهد شد.

علاوه بر برنامه‌های یادشده، با توجه به سیاست‌ها و رسالت رادیو دری، همه برنامه‌های تولیدی و ضبطی، اخبار و گزارش‌ها و مصاحبه‌های سیاسی، بررسی مطبوعات با موضوع انقلاب اسلامی‌ تهیه و پخش خواهد شد.

اداره کل خبر و تفاسیر معاونت برون‌مرزی هم 9 برنامه تولیدی با عناوین «پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های اقتصادی»، «تبیین دستاوردهای ایران در عرصه‌های سیاسی»، «رویکرد ایران به همکاری‌های منطقه‌ای»، «دیدگاه ایران در زمینه علل و عوامل خشونت و افراط‌گرایی در منطقه»، «انقلاب اسلامی، سی‌وهشتمین ایستادگی در مقابل قدرت‌های استکباری» ، «جمهوری اسلامی ایران، مدافع سیاست‌های مظلوم»، «ایران، الگوی مستقل از نظام مردم‌سالاری» و «راهبردهای ایران برای رسیدن به ثبات و امنیت جهانی در منطقه» برای این ایام تدارک دیده است.

شبکه الکوثر ویژه‌برنامه «قضیه ساخنه» و «هنا بیروت» را روی آنتن می‌برد و روز 22 بهمن برنامه ویژه‌تری خواهد داشت.

پخش وله‌های مربوط به امام (ره) و مقام معظم رهبری برای کودکان، سریال انیمیشن «خریف الساخن»، «آقای شاه و ماجراهای بهمن و بختک» و فیلم سینمایی ویژه دهه فجر با عنوان «بچه‌های محله گل‌ها» از ویژه‌‌های گروه کودک و نوجوان شبکه الکوثر در دهه فجر است.

استقبال رادیو از ایام الله دهه فجر

رادیو اقتصاد

گروه‌های کشاورزی، اقتصاد و جامعه و کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد با تهیه برنامه‌هایی به استقبال سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب می‌روند.

«روز از نو» سه‌شنبه 12 بهمن ساعت 6:30 با ساخت آیتم‌های تاریخی به روایت شور و شعور و شادی مردم در این ایام می‌پردازد. «نود و هشتی‌ها» شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 روی آنتن می‌رود و برنامه «رهیافت» نیز هر روز ساعت 21 با حضور کارشناسان به مقایسه منافع اقتصادی استکبار جهانی در ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

**رادیو ایران

رادیو ایران، 21 بهمن از ساعت 9 در برنامه «کوی نشاط»، نمایش‌های شاد، سرودها و ترانه‌های ملی و میهنی را پخش می‌کند. برنامه «رادیو جمعه» نیز روزهای پانزدهم و بیست‌و‌دوم بهمن با پخش نمایش‌هایی، دهه فجر را گرامی می‌دارد.

«سلام ایران» به ارائه گزارشی از برنامه‌ها، جشن‌ها و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن می‌پردازد. این برنامه‌ یازدهم و بیست‌و‌سوم بهمن ساعت 6:30 پخش می‌شود.

**رادیو پیام

شبکه رادیویی «پیام» هم بنابر مأموریت‌های تعریف شده، با پخش متن‌ها و موسیقی‌های مرتبط، این مناسبت را گرامی می‌دارد.

**رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه‌برنامه "57" در جشن پیروزی انقلاب اسلامی با شنوندگانش همراه می‌شود.

این ویژه‌برنامه 12 تا 22 بهمن ساعت 18:30 با ایجاد فضایی شاد و مفرح در قالب برگزاری مسابقه و ... دهه فجر را همراه با مخاطبانش جشن می‌گیرد.

برنامه‌های «تهران در شب»، «ذره‎بین»، «سایه‌روشن»، «راه اینجاست»، «گفتاورد»، «مرورگر»، «صبح تهران» و «کتاب شب» هم در این ایام، به موضوعات دهه فجر می‌پردازند.

**رادیو جوان

ویژه‌برنامه «ملاقات» از 12 تا 22 بهمن ساعت 14 از رادیو جوان پخش می‌شود. این مستند گزارشی با افراد موثر در پیروزی انقلاب اسلامی گفت‌و‌گو می‌کند.

«محله من و ما» نیز در ایام دهه فجر ساعت 20 در قالب گفت‌و‌گو به موضوع انقلاب می‌پردازد.

**رادیو سلامت

«کارنامه»، کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که با حضور مسئولان و کارشناسان به بررسی دستاوردهای سازمان‌های حوزه سلامت مانند وزارت بهداشت، بهزیستی، هلال احمر، محیط زیست و‌... خواهد پرداخت.

این برنامه هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در ساعات 9:50 و 23:50 تقدیم شنوندگان می‌شود. «فردای روشن» نیز که به بررسی دستاوردهای حوزه سلامت می‌پردازد، هر روز در ساعات18:50 و2:30 از رادیو سلامت پخش می‌شود.

**رادیو صبا

«مشاعره انقلاب» ویژه‌برنامه دهه فجر رادیو صباست که یکشنبه 17، سه‌شنبه 19 و پنجشنبه 21 بهمن ساعت 16:15 پخش می‌شود.

«طنز و ترانه» به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب به پخش ترانه‌ها و سرودهای انقلابی و گفت‌و‌گو با هنرمندانی مانند محمد گلریز و رضا رویگری می‌پردازد. این برنامه روزهای 13، 16، 18 و 20 بهمن ساعت 18:45 پخش می‌شود.

**رادیو فرهنگ

«سمت‌وسو» عنوان برنامه‌ای از شبکه رادیویی فرهنگ است که 12 تا 22 بهمن، یک روز در میان ساعت 20 به بررسی دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

برنامه «شنیدنی‌های انقلاب اسلامی» نیز در این ایام هر روز ساعت 20:45 بخش‌هایی از تاریخ و تحولات انقلاب اسلامی را روایت خواهد کرد.

«کوبه» نیز که هر روز ساعت 15:15 پخش می‌شود، در این ایام بازتابی از وقایع و اخبار دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.

**رادیو گفتگو

«گفتمان انقلاب» به مهم‌ترین سرفصل‌های مفهومی مانند انقلاب اسلامی و تهدیدات نرم، انقلاب اسلامی و نفوذ، انقلاب اسلامی و اسلام امریکایی، انقلاب اسلامی و پیشرفت و... می‌پردازد. این برنامه از 12 تا 21 بهمن ساعت 18 روی آنتن شبکه رادیویی گفتگو می‌رود.

«کوچه خاطرات»، «به روایت دربار» و «از کویر تا دریا» نام برنامه‌هایی است که در روزهای دهه فجر با موضوعاتی درباره بررسی اسناد انقلاب و خاطرات مردم و دستاوردهای این پیروزی با میهمانان ویژه، روانه آنتن شبکه رادیویی گفتگو می‌شود.

**رادیو معارف

«آن روزها» در روزهای دهه فجر، ساعت 22 در قالب گفت‌وگو با شخصیت‌‌های مبارز سال‌های انقلاب به بیان خاطرات آن دوران با محوریت ارزش‌های انقلاب‌اسلامی می‌پردازد.

«من انقلابی‌ام» نیز که هر روز ساعت 20 روی آنتن می‌رود، به‌ معرفی شاخصه‌های انقلابی بودن اختصاص دارد.

**رادیو نمایش

یازده سریال نمایشی نیز به مناسبت دهه فجر در اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. «سال‌های گمشده»، «سفر سرخ»، «گپ دوستانه»، «بن‌بست سرهنگ افشار»، «آخرین زمستان»، «به تو خون به ارث می‌رسد»، «مسافران بهشت»، «دو مادر»، «افرا»، «سازمان یافته» و «کودکی در زمستان» از جمله این نمایش‌ها هستند.

دیگر شبکه‌های رادیویی نیز 11 عنوان سریال نمایشی تولید شده اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو را در ایام دهه مبارک فجر پخش خواهند کرد.

**رادیو ورزش

«پنجره‌ای رو به شب» عنوان برنامه‌ای از رادیو ورزش است که از 12تا 14بهمن در آیتمی به نام روز شمار انقلاب که ساعت 22 پخش می‌شود، به شرح اتفاقاتی که در 11 روز انقلاب سال 57 افتاده است، می‌پردازد.

«با گزارشگران» نیز در قالب مصاحبه با مخاطبان و ورزشکاران، انعکاس رویدادهای مربوط به جشن دهه فجر و انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی این ایام‌ هر روز ساعت 21:45 پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها