دنیای شاد با شیشه‌ها

شیشه‌های کشک و زیتون و خیارشور را می‌خریم، در یخچال می‌چینیم و بتدریج مصرف می‌کنیم. مواد خوراکی هر یک جایگاه خود را دارد اما در نهایت با شیشه‌های آنها باید چکار کنیم؟ آنها را دور بیندازیم و حجم زباله را افزایش دهیم یا از همین شیشه‌ها استفاده‌ای دیگر و زیبا داشته باشیم؟
کد خبر: ۹۹۲۶۸۵

ظروف شیشه‌ای کاربردهای فراوانی در خانه دارد. شما می‌توانید در آنها مواد خوراکی مانند رب، مربا، ترشی یا مواردی مشابه را نگه دارید یا چیزهای کوچکی مثل سوزن و سنجاق را داخلشان بریزید. اما اگر می‌خواهید این استفاده برای خودتان و خانواده همراه با لذتی مضاعف باشد به شما پیشنهاد می‌دهیم از آنها آثاری هنری بسازید.

می‌پرسید چگونه؟! با ما همراه باشید تا نمونه‌های این کارهای هنری را به شما معرفی کنیم.

خانه‌ای برای کاکتوس

اگر کاکتوسی که داشته‌اید بزرگ شده و حال باید آن را در گلدان‌هایی کوچک‌تر تقسیم کنید، می‌توانید ایده‌ای مبتکرانه به کار ببندید و از شیشه استفاده کنید. داخل آن را با سنگ‌های تمیز پر کنید و روی آن کمی خاک بپاشید. این‌کار را به نحوی انجام دهید که ظاهر خاک و سنگ از روی شیشه خوب به نظر بیاید.

سپس کاکتوس را پیوند بدهید. کاکتوس و شیشه در کنار هم نمای متفاوتی پیدا می‌کند که پیش از این کمتر جایی دیده شده است.

جای کارد و چنگال

این هم یک روش استفاده از شیشه است. در این نمونه کل بدنه شیشه رنگ شده و چون دو شیشه در کنار هم قرار گرفته‌ از رنگ‌های مکمل یکدیگر استفاده شده است. دو یا سه شیشه را برای قرار دادن قاشق، چنگال و کارد انتخاب کنید و آنها را به رنگ‌هایی متناسب و هماهنگ با فضای آشپزخانه‌تان کنید. اگر کمی ظرافت به خرج دهید، این شیشه‌ها گذشته از مورد کاربردی‌شان می‌تواند به‌عنوان زینت بخشی جالب جلوه‌گری کند.

باغچه

پیشتر در بخش هنری چاردیواری آموزش ساخت خمیر گل چینی را به شما آموزش دادیم. البته این خمیر به صورت آماده هم قابل خریداری است، خمیر گل چینی کاربردهای فراوانی دارد و یکی از آن موارد هم همین تزئین شیشه‌هاست.

اگر می‌خواهید شیشه خالی‌تان را به این زیبایی تزئین کنید، خمیر را آماده کنید و آن را به میزان لازم در چهار رنگ قهوه‌ای، سبز، زرد و سفید به‌صورت جداگانه قرار دهید. برای تزئین در شیشه، گلی درشت درست کنید و در وسط آن بچسبانید. سپس نواری سبز آماده کرده و بعد از پیچاندن دور تا دور در بچسبانید. مشابه آن را هم برای پایین دهانه شیشه درست کنید. سپس به سراغ رنگ قهوه‌ای بروید و با دقت و ظرافت حصار را بسازید. ابتدا نواری دور تا دور دیواره بچسبانید، سپس مستطیل‌های نوک تیز و قسمتی برجسته برای روی قسمت مماس آنها و نوار قهوه‌ای درست کنید روی حصار با نوک سوزن یا چیزی مشابه شیارهایی کم عمق ایجاد کنید تا ظاهر چوب پیدا کند. در پایان تعدادی گل درست کنید و به فواصل روی حصار بچسبانید.

ترشی‌های رنگی

طبیعت زیباست و در هر بخش از آن به شکلی تنوع شکل و رنگ و طرح دیده می‌شود. بخشی از زیبایی‌های طبیعت میوه‌ها و سبزیجات است که هر کدام با ظاهری متفاوت از دیگری خودنمایی می‌کند و در کنار هم زیبایی دوچندان می‌یابد. به همین دلیل است که شیشه‌های ترشی همیشه ظاهری قشنگ دارد. برای آن‌که به گوشه‌ای از فضای خنک خانه زیبایی ببخشید، چند شیشه ترشی درست کنید و در آنها سبزیجات ترشی را ردیف به ردیف بچینید تا رنگ‌های متفاوت هر یک در کنار هم ظاهری جالب پیدا کند. مدت زمانی که منتظر آماده شدن ترشی هستید از زیبایی آن فضا لذتی وصف‌ناپذیر خواهید برد.

گلدان

شیشه را به روش‌های گوناگون می‌توانید به گلدانی زیبا و جذاب تبدیل کنید. فرقی ندارد گلدانی برای گل‌های مصنوعی لازم دارید یا طبیعی، شیشه قابلیت گنجاندن هر دو را در خود خواهد داشت. برای درست کردن گلدانی مشابه این نمونه، ابتدا بدنه استوانه‌ای شیشه را با تکه‌ای گونی مستطیلی یا پارچه‌ای مشابه بپوشانید. سپس روی آن تور بچسبانید. رنگ تور را متناسب با گل‌هایی که برای گلدان در نظر گرفته‌اید انتخاب کنید.

حبوبات

تزئینی ساده و در عین حال بسیار خلاقانه برای روی کابینت آشپزخانه شما.

حبوبات را از رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. عدس، دال عدس، لوبیاسفید، لوبیاچیتی، لوبیا قرمز، نخود، ماش، باقلا و هر چیز دیگر که در دسترس دارید.

آنها را به‌صورت ردیفی با رنگ‌های متناسب در ظرف شیشه‌ای بریزید تا در نهایت طرحی راه راه با رنگ‌بندی جالب به دست بیاید. این هم مثل شیشه ترشی گوشه‌ای از زیبایی طبیعت است.

لیلا رعیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها