طلسم 10 ساله بارسلونا شکست

برد در آنوئتای خشمگین

بارسلونا در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا، در ورزشگاه آنوئتا (ورزشگاه طلسم شده رئال سوسیداد) با نتیجه یک برصفر به برتری رسید تا با خیالی آسوده بازی برگشت در زمین خود را برگزار کند.
کد خبر: ۹۹۲۳۱۳

ده سال بود که بارسلونا در آنوئتا یا شکست می‌خورد یا در بهترین حالت مساوی می‌گرفت. آخرین برد بارسلونا سال 2007 رقم خورده بود و از آن زمان، آنوئتا به دژ محکم سوسیداد تبدیل شده بود. بارسلونا در بازی پنجشنبه‌شب مهمان سوسیداد بود و هواداران و بازیکنان این تیم امیدوار بودند همچون سال‌های اخیر، بازهم بارسا در این ورزشگاه زمینگیر شود. اما داستان این بازی پرتنش، کمی تفاوت داشت. بارسلونا آمده بود تا طلسم ده ساله را بشکند و شکست. در دقیقه 20، روی حرکت خوب نیمار، ایلسوندو در محوطه جریمه مجبور به خطای پنالتی شد تا خود نیمار این پنالتی را به گل تبدیل کند. تلاش دو تیم در دقایق باقیمانده بازی نتیجه‌ای نداشت تا بارسا با برد یک بر صفر به کاتالونیا برگردد. اگر بارسلونا بتواند در بازی برگشت از این نتیجه دفاع کند، موفق شده دومین تیم معتبر ایالت باسک را هم حذف کند. بارسا در مرحله قبلی اتلتیک بیلبائو را حذف کرده بود. باسک و کاتالونیا دو ایالت جدایی طلب اسپانیا محسوب می‌شوند. بارسا برای بازی برگشت امید زیادی به صعود دارد چون باید از برد یک بر صفر که در خانه حریف به دست آورده، محافظت کند. بارسلونا فقط یک بار در تاریخ خود وقتی بازی رفت کوپا دل ری را در خانه حریف با یک گل پیروز شده، در نهایت موفق به صعود به دور بعد نشده است و در 13 موارد جواز صعود گرفته. به این ترتیب بارسلونا طبق آمار و روی کاغذ، حدود 93 درصد برای صعود به نیمه نهایی جام حذفی شانس دارد. اگر بارسا بتواند سوسیداد را حذف کند، برای دهمین بار در 11 سال اخیر خواهد بود که در نیمه نهایی کوپا دل ری حضور خواهد داشت. تنها در فصل 10ـ 2009 بود که بارسا در یک هشتم نهایی با شکست از سه‌ویا حذف شد.

انریکه: برای صعود شانس داریم

لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا بعد از پیروزی یک بر صفر در خانه سوسیداد، تیم خود را شایسته تمجید دانست: نحوه بازی رئال سوسیه‌داد و تحت فشار قرار دادن بازیکنان ما، غافلگیرمان نکرد، اما بازی در این شرایط و خلق موقعیت‌های جدی دشوار است. با این حال ما در نیمه زمین حریف بودیم و نتیجه کسب شده هم حاصل تلاش گروهی خیلی خوب‌مان است. پیروزی یک بر صفر در خانه حریف، شانس ما را برای رسیدن به مرحله بعد افزایش داد. من از شاگردانم برای این نمایش برتر تشکر می‌کنم.

پاسخ جالب راکیتیچ به ایارامندی

ایوان راکیتیچ، هافبک کروات بارسلونا به ادعای همتای اسپانیایی خود در سوسیه‌داد درباره این که داور به ضرر تیم او سوت زده است، پاسخ داد. ایارامندی گفته بود نه تنها مسی باید از بازی اخراج می‌شد، بلکه داور یک آفساید اشتباه را به ضرر سوسیه‌داد گرفت و این اتفاقی است که همیشه در بازی‌های رودرروی سوسیه‌داد و بارسایی‌ها به ضرر تیم باسکی رخ داده است.

راکیتیچ اما به شیوه‌ای غیر مستقیم به همتای اسپانیایی‌اش توصیه کرد دهانش را ببندند و بی‌جهت اعتراض نکند: من نمی‌دانم ایارامندی به چه چیزی دارد اعتراض می‌کند. گاهی اوقات بهتر است شما گوشی تلفن همراهتان را کمی بیشتر در جیب‌تان نگه دارید. او درباره نیمکت‌نشینی خودش هم گفت: من یک پسر 15 ساله نیستم. سرمربی هم لازم نیست چیزی را به من توضیح دهد. باید هر روز کار کنم و اعتماد سرمربی‌ام را که مهم‌ترین چیز است جلب کنم. می‌خواهم چند سال دیگر اینجا بازی کنم. من می‌خواهم قراردادم را تمدید کنم و برای مدتی طولانی اینجا بمانم.

بوسکتس: سوسیداد در نیوکمپ هم خطرناک است

سرخیو بوسکتس، هافبک بارسلونا بعد از برد یک بر صفر در خانه سوسیداد گفت: سال‌ها بود که در اینجا پیروزی کسب نکرده بودیم و امشب نه تنها این طلسم را شکستیم، بلکه عملکرد خوبی هم داشتیم. تیم ما در حمله و دفاع بسیار مستحکم بازی کرد و شایسته این برد بودیم. پیروزی یک بر صفر به ما برتری خوبی برای بازی برگشت داد؛ اما سوسیداد به دلیل کیفیت بالا حتی در بازی برگشت در نیوکمپ هم خطرناک است.

اینیستا مصدوم شد

آندرس اینیستا به دلیل مصدومیت مجبور شد بین دو نیمه بازی با رئال سوسیداد جای خود را به گومز بدهد. بارسلونا در نیمه دوم بازی با سوسیداد در مرحله رفت یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا در حالی پا به میدان گذاشت که بازوبند کاپیتانی بر بازوی مسی بسته شده بود چون اینیستا جای خود را به گومز هافبک پرتغالی داده بود.

انریکه سرمربی بارسا، بلافاصله پس از پایان بازی تائید کرد اینیستا در نیمه اول از ناحیه ران پای چپ آسیب دید و تقاضای تعویض کرد. هنوز شدت مصدومیت و مدت زمان دوری احتمالی اینیستا مشخص نیست.او که در بازی قبلی بارسا برابر لاس پالماس بازی را از روی نیمکت آغاز کرد، با استراحت کافی به بازی پنجشنبه‌شب رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها