دو کودک کار 7 و 8 ساله، زنده زنده در آتش‌سوزی یک گاراژ جمع‌آوری ضایعات سوختند.
کد خبر: ۹۹۱۳۶۴

مرد افغان بخشی از گاراژی را در منطقه «غنی‌آباد»، واقع در شرق تهران تبدیل به محل جمع‌آوری ضایعات کرده و در آنجا به خرید و فروش ضایعات اقدام می‌کرد. دو پسر 7 و 8 ساله‌اش هم همراه پدر به کار مشغول بودند تا بتوانند هزینه‌های خانواده پر جمعیتشان را تامین کنند. روز 23 دی امسال این دو کودک بعد از جمع‌آوری ضایعات وارد گاراژ شدند و کنار بخاری نشستند و شعله آن را زیاد کردند تا کمی گرم شوند اما یکباره کپسول گازی که متصل به بخاری بود، ترکید و منجر به مرگ این دو کودک شد.

الناز زارعی، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین در این باره به میزان گفت: این دو کودک فوت‌شده افغان از کودکان کار بودند که با پدرشان ضایعات جمع‌آوری می‌کردند که این حادثه تلخ برایشان رخ داده است.

این طور گزارش شده که در زمان حادثه، در اتاق قفل بوده و دو کودک پس از انفجار کپسول گاز، نتوانسته‌اند از محل خارج شوند.

وی ادامه داد: پدر این دو کودک برای نجات جان فرزندان خود تلاش می‌کند وارد اتاق شود و سرانجام نیز پس از ورود به آنجا دچار سوختگی 50 درصد شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

پدر این دو کودک، دو همسر داشته که هر یک از این پسربچه‌ها متعلق به یکی از همسران او بوده است.

پدر دو کودک معتاد بوده و تاکنون دو بار ترک کرده است و مادر یکی از پسربچه‌ها نیز معتاد است. زمانی که این حادثه رخ داد، مادر در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت و پس از باخبر شدن از این حادثه، از کمپ خارج شد.

حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در این باره گفت: با توجه به مشکوک بودن این آتش‌سوزی و اعلام موضوع به پلیس، بازپرس ویژه قتل تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده و پرونده این آتش‌سوزی در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها