بطری‌ها را دور نریزید

مادر خانواده از خرید سوپر به منزل بازگشته است. او کیسه‌های خرید را روی کابینت می‌گذارد و محتویات داخلشان را یکی یکی روی میز یا کنار کابینت‌ها قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۸۹۹۰۱

از کنسروهای نخودفرنگی و ذرت گرفته تا شیشه‌های کشک و زیتون و عسل و مربا، پلاستیک‌های شیر، قالب‌های پنیر و کره و ظرف‌های استوانه‌ای شکل حاوی ادویه. مادر باید هر یک از آنها را در جای خود قرار دهد و این کار با توجه به حجم زیاد محصولات خریداری شده در نگاه اول برای او چندان آسان نیست. به خصوص که این بار تعداد بطری‌های آبلیمو، آبغوره، سرکه و شربت از همیشه بیشتر است. اما درعوض در حین جابه‌جا کردن وسایل ناگهان فکری همچون چراغ در ذهن مادر روشن می‌شود، این که بطری‌ها را به آثاری تزئینی و زیبا برای زینت بخشیدن به گوشه‌های خانه تبدیل کند. این فکر نشاطی خاص به او می‌بخشد و انجام بقیه کارهای روزانه را برایش تسهیل می‌کند. اگر شما هم دوست دارید از ذهنیت خلاق او استفاده کنید با ما همراه شوید و ببینید که خلاقیت با چاشنی صبر و حوصله چه معجزه‌ای به‌همراه خواهد آورد.

خانه

باور می‌کنید از یک بطری شیشه‌ای بتوانید خانه درست کنید؟ با نگاه کردن به این تصویر متوجه می‌شوید که می‌توانید. بدنه بطری را به رنگ روشن درآورید.

سقف آن را با تکه چوبهای کوچک رنگ شده یا قطعات استوانه‌ای از خمیر گل چینی یا حتی چوب دارچین تکه شده بپوشانید.

با تکه چوبهای کوتاه پنجره و در را درست و داخلش را رنگ کنید. برای زیباترشدن نما مانند تصویر، یک نردبان فسقلی هم بسازید. خانه شما حاضر و آماده است؛ خانه‌ای از جنس بطری!

40 تکه

طرح 04 تکه در هر کاربردی به یک شکل زیباست. حالا هم می‌توانید آن را روی بطری انتخاب کنید. کافی است تکه‌های باقیمانده از پارچه‌هایی را که در این سال‌ها برای شما باقی مانده، بردارید. آنها را به اندازه‌هایی درست برش بزنید و یکی‌یکی روی بطری بچسبانید. هر چه پارچه‌های شما تنوع بیشتری داشته باشد نتیجه کار زیباتر خواهد شد.

بطری‌های رنگی

طرحی ساده و درعین حال چشم‌نواز. می‌توانید چند بطری را در اندازه‌های متفاوت کنار هم بچینید و هریک را به رنگی متفاوت درآورید. دقت کنید رنگ‌ها با هم همخوانی داشته باشد تا در کنار هم زیبایی مضاعفی از خود نشان دهد.

سرآشپز

اگر دستی بر خیاطی دارید الان بهترین زمان استفاده از آن و خلق یک اثر هنری زیبای جدید است. با استفاده از پارچه‌های سفید و قرمز، یک لباس شیک مخصوص آشپزی بدوزید و آن را بر تن بطری کنید. یک کلاه مخصوص آشپزها هم آماده کنید و آن را بر سر بطری قرار دهید. از آنجا که لباس و کلاه آشپزی تنوع فراوان دارد، می‌توانید چند نمونه از این کاردستی درست کنید؛ نتیجه به شاهکاری تبدیل می‌شود که براحتی می‌تواند جای خود را در آشپزخانه شما پیدا کند.

گلدان

بطری‌ها به راحتی می‌تواند به گلدان‌هایی زیبا و جمع و جور تبدیل شوند. کافی است آنها را به رنگ‌های مختلف درآورید و با روبان یا ملیله و منجوق و مهره‌های رنگی تزئین کنید. سپس داخل بطری‌ها کمی آب ریخته و گل‌هایی متناسب با رنگ بدنه بطری‌ها داخلشان قرار دهید. می‌توانید از این بطری‌ها برای نگهداری گل‌های مصنوعی هم استفاده کنید.

کاموا

یکی از راه‌های تزئین بطری، پوشاندن آن با کامواست. کمی چسب روی بدنه بطری بمالید و سپس با دقت و ظرافت به آرامی کاموا یا قیطان را حلقه حلقه دورتادور بطری بچسبانید. می‌توانید یک بطری را با چندرنگ نخ بپوشانید یا مانند این تصویر هر بطری را با یک رنگ نخ پوشش دهید. در پایان برای زیباترشدن کار، یکی از بطری‌ها را با یک گل رنگی تزئین کنید.

نقاشی

حتی اگر در حدی ابتدایی اهل نقاشی با رنگ روغن یا گواش باشید، باز هم می‌توانید برای خلق یک اثر هنری از بطری، از این هنرتان استفاده کنید. نیازی نیست طرحی سخت را بر بطری پیاده کنید. یک گل ساده اما درشت زینت‌بخش‌ بطری شماست. طرح اولیه را روی کاغذ پیاده کنید تا نتیجه مناسب‌تری روی بطری داشته باشید.

لیلا رعیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها