ورزش در تلویزیون مازندران به شدت مخاطب پذیر شده و شبکه استانی نگاهی فراتر از اطلاع رسانی هیات های ورزشی استان یافته است. رادیو و تلویزیون مازندران برای اینکه مردم را به رسانه بومی دیداری و شنیداری خود مشتاق کند روی اولویت های استان از جمله ورزش متمرکز شد.
کد خبر: ۹۸۹۴۱۸
تلویزیون مازندران آینه ورزش استانی

به گزارش جام جم آنلاین ، سوای تهیه برنامه ای تحت عنوان ورزش مازندران که جمعه شب های هر هفته، نقادانه اشکالات و اشتباهات ورزش را رصد می کند و به همان نسبت پیروزی ها و موفقیت ها را گزارش می دهد، پیگیری امور حساس و حیاتی ورزش استان از جمله اقدامات کارگشای صدا و سیمای مرکز ساری بوده است. برنامه های شبانه المپیک و پارالمپیک 2016 ریو در 26 شب متوالی فضای مازندران را انرژی بخشید.
دور اندیشی ها برای پخش مداوم برنامه های ویژه المپیک وقتی ثمره درست خود را نشان داد که مازندران سه مدال در المپیک و 5 مدال در پارالمپیک گرفت و بهترین استان از حیث مدال آوری شد.
پس از آن بود که بهداد سلیمی وزنه بردار شهیر و نامور مازنی ها به اهمیت اقدام آقای علی صادق مقدسی ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران اشاره کرد: وقتی در المپیک حضور داشتم از اجرای برنامه ای ویژه مازندرانی ها مطلع شدم. پدر و مادرم گفتند که این برنامه در حال پخش است. برایم خیلی مهم بود و روحیه بیشتری گرفتم که حتماً موفق شوم و مردم استانم در آن برنامه لذت بیشتری ببرند. وقتی آن اتفاق افتاد و با اشک به هتل برگشتم و حق خوری ها را به یاد آوردم، خیلی ناراحت بودم اما بخش هایی از برنامه همان شب را دیدم. به گونه ای خودشان را در غم بی مدالی من شریک کرده بودند که هیچوقت فراموش نمی کنم. تهیه آن برنامه به 13 ورزشکار مازنی در المپیک پیام می داد که تنها نیستند و این خیلی روحیه بخش و خوشحال کننده بود.
نقی مهدوی رئیس هیات جانبازان و معلولین استان معتقد است: تهیه برنامه پارالمپیک برایمان باورکردنی نبود. برنامه های المپیک را دیده بودم و دوست داشتم برای بچه ها جانباز و معلول هم بسازند اما می گفتم حتما مثل بقیه امور اینجا هم تبعیض قائل می شوند اما حقیقتا این اتفاق به شدت تاثیر گذار بود. در خلال همان شب ها تعداد خانواده هایی که برای حضور فرزندان معلول شان در ورزش مراجعه می کردند، عجیب بود. این رویکرد را از صدا و سیمای مازندران و شخص مقدسی داریم که به ورزش جانبازان و معلولین فرصت دیده شدن مجزا و خروج از سایه ورزشکاران عادی را داد.
آن برنامه های ویژه و مستقل که شب های المپیک و پارالمپیک را برای مازندرانی ها خاص کرد این نکته ویژه را هم داشت که مازندران را یگانه استانی در تمام کشور به غیر از رسانه های سراسری ساخت که به این رویداد مهم پرداخت.
پرطرفدارترین تیم لیگ یک و بدون شک یکی از دوست داشتنی ترین تیم های ایران هم به واسطه پیگیری مدیران رسانه استانی از پخش مستقیم تلویزیونی بهره مند شد بطوریکه نساجی فرصت دیده شدن را پیدا کرد.
محمود فکری سرمربی سابق نساجی می گوید: حمایتی که مدیرکل صدا و سیمای مازندران از نساجی داشته، خود متولیان این باشگاه نکرده اند. همراهی سیمای مازندران در اوج مشکلات مالی برای پخش بازی ها، بهترین عامل در ترغیب مقامات استانی در حل و فصل مشکلات مالی آن بود.

منبع: روزنامه «خبرشمال»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها