برخلاف بسیاری از مدل‌های گوشی هوشمند اندرویدی که به‌صورت دو سیمکارته عرضه می‌شوند، آیفون تک‌سیمکارته بوده و همین مساله برای کسانی که تمایل به داشتن دو سیمکارت فعال و در عین حال استفاده از آیفون دارند دردسرهایی ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۸۷۳۵۲

در این میان، سیم‌پرو (SIMPro) می‌تواند این مشکل را برطرف کند. سیم‌پرو گجتی است که می‌تواند از طریق بلوتوث به آیفون متصل شود. کافی است سیمکارت دوم را در این گجت قرار داده و اپلیکیشن ویژه آن را روی آیفون خود نصب کنیم. به‌این‌ترتیب امکان تماس تلفنی، استفاده از دیتا و تهیه انتقال شماره تلفن‌های مندرج روی سیمکارت دوم به آیفون فراهم می‌شود. سیم‌پرو با هر بار شارژ می‌تواند تا پنج روز کار کند. این گجت قرار است بزودی با قیمت 119 دلار به مشتریان در سراسر جهان عرضه شود.

فهرست خرید خودکار

بسیاری از افراد پیش از بیرون رفتن برای انجام خریدهای روزانه، فهرستی از موارد مورد نیاز خود را یادداشت می‌کنند. با وجود این باز هم ممکن است بعضی از چیزهای مورد نیاز از قلم بیفتد یا حتی فهرست خرید نوشته شده گم شود، اما با داشتن شاپرز لیست (Shoppers List) دیگر نیازی به این شیوه‌های قدیمی نیست! شاپرز لیست درواقع یک مجموعه قطعات مربعی‌شکل کوچک است که می‌توان آنها را در یخچال قرار داد و وسایلی مختلف نظیر ماست یا سس مایونز را روی آن گذاشت. این گجت می‌تواند وزن وارد شده را تشخیص دهد. این قطعات مربعی‌شکل از طریق وای‌فای به گوشی یا ساعت هوشمند متصل می‌شوند و به‌این‌ترتیب می‌توان از وجود کالای موردنظر روی آن مطلع شد. همچنین فهرستی خودکار از مواردی که تمام شده‌اند، تهیه می‌شود. شاپرز لیست در برابر آب و سرما مقاوم است.

ترازویی متفاوت

این روزها، اضافه وزن به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل اطلاع دقیق از وزن می‌تواند برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد رژیم غذایی، ورزش و خلاصه سبک زندگی درست کمک کند. یونمای2 (Yunmai2) مجموعه‌ای شامل یک ترازوی هوشمند و نیز اپلیکیشن ویژه آن است که می‌تواند برای همه کسانی که دغدغه اضافه وزن دارند، سودمند باشد. این ترازو از طریق وای‌فای و نیز بلوتوث می‌تواند به گوشی هوشمند کاربر متصل شود و وزن او را اعلام کند. افزون بر این شاخص‌های دیگری نظیر میزان چربی، آب و پروتئین بدن و همچنین شاخص توده بدنی از دیگر مواردی است که به اطلاع کاربر می‌رسد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانیم براحتی سابقه وزن و نیز هر یک از 9 شاخص دیگر را بررسی کنیم. همچنین امکان تعریف چند کاربر مختلف (نظیر اعضای خانواده) نیز برای این ترازوی هوشمند وجود دارد.

پاوربانک و صفحه کلید مجازی

اگر خواننده همین صفحه در چند شماره پیش کلیک بودید، احتمالا چند گجت مختلف را که درواقع ترکیب پاوربانک با دستگاهی دیگر بودند، به یاد می‌آورید. اکس ـ تایپ (Ex-Type) نیز یکی از این گجت‌هاست که ترکیبی از پاوربانک، صفحه کلید، اسپیکر و ماوس به شمار می‌رود. این گجت به لامپی با تابش لیزر و نیز حسگری ویژه مجهز است که می‌تواند صفحه کلیدی مجازی را روی یک سطح صاف ایجاد کرده و حرکت دست کاربر روی آن را تشخیص دهد. با اتصال این وسیله از طریق بلوتوث به گوشی ‌براحتی می‌توان متن مورد نظر را تایپ کرد. اکس ـ تایپ همچنین می‌تواند چند لمس همزمان را نیز شناسایی کرده و به‌عنوان ماوس نیز به کار رود. قابلیت پخش صدا از دیگر کارکردهای این دستگاه است. شرکت هنگ‌کنگی سازنده قرار است اکس ـ تایپ را با قیمت 169 دلار به مشتریان عرضه کند.

چهار در یک

مشکل پر شدن حافظه، یکی از دردسرهایی است که بسیاری از کاربران بویژه کاربران گوشی‌های هوشمند با آن دست به گریبان هستند. از سویی دیگر، خالی کردن کارت حافظه نیز معمولا دردسرهای خاص خود را دارد. در این میان، استفاده از یک گجت جمع‌وجور به نام پلاس ‌کارت ریدر (Plus Card Reader) می‌تواند بسیار سودمند باشد. این دستگاه کارتخوان دارای یک پورت USB2.0، یک پورت Micro USB و نیز پورت ویژه آیفون یعنی Lightening است. برای استفاده از این دستگاه کافی است کارت حافظه Micro SD موردنظر را در شیار ویژه‌ای که در این گجت وجود دارد، قرار دهیم. به‌این‌ترتیب براحتی می‌توان اطلاعات مورد نظر را از دستگاه مورد نظر (مثل گوشی هوشمند) دریافت و به یک دستگاه دیگر (مثل لپ‌تاپ) منتقل کرد. این کارتخوان بزودی با قیمت 25 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

چراغ مطالعه‌ای برای هر لحظه

لوما الیت (Lumaelite) نام تجاری یک چراغ مطالعه جذاب و البته چندمنظوره است که می‌تواند نیاز کاربر به نور در حالت‌های مختلف را برآورده کند. کاربر می‌تواند بنا به نیاز خود یکی از چهار حالت اصلی یعنی خواندن معمولی، درس خواندن، حالت آرامش و نیز خواب را انتخاب کند. رنگ نور و نیز شدت آن در هریک از این چهار حالت متفاوت است. لوما الیت چند بخش متحرک دارد و به‌این‌ترتیب می‌توان براحتی زاویه دلخواه را برای تابش نور به سطح مورد نظر ایجاد کرد. بدنه این دستگاه از جنس نوعی آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده در صنایع هوایی است و به همین دلیل علاوه بر زیبایی ظاهری، دوام بالایی دارد. لوما الیت به‌صورت مستقیم به پریز برق وصل شده و دارای دو پورت USB و نیز یک پورت Type-C برای شارژ وسایل مختلف است.

بلندگوی شناور

شرکت ال‌جی قرار است در نمایشگاه CES امسال از محصول جدید خود که یک اسپیکر معلق در هواست، رونمایی کند. این اسپیکر به لطف بهره‌گیری از خاصیت مغناطیسی می‌تواند بدون هر نوع اتصال بر بالای پایه خود شناور بماند. البته این ویژگی تنها مشخصه جذاب این محصول جدید نیست. این اسپیکر که PJ9 نام دارد از فناوری پخش 360 درجه‌ای صدا آن هم با کیفیت بسیار عالی برخوردار است. باتری PJ9 می‌تواند تا ده ساعت انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. همچنین چند دقیقه مانده به اتمام شارژ باتری، این اسپیکر به‌صورت خودکار به پایین آمده و روی پایه خود قرار می‌گیرد و به‌این‌ترتیب شارژ می‌شود. گفتنی است این فرآیند تاثیری بر صدای آن ایجاد نمی‌کند. اسپیکر PJ9 می‌تواند از طریق ارتباط بلوتوثی به ابزارهای مختلفی نظیر گوشی هوشمند متصل شود. اگر مشتاق خرید این محصول جدید هستید، بد نیست بدانید هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها