زمین‌لرزه‌ 5/1 ریشتری خنج در استان فارس منجر به مرگ چهار تبعه افغان شد .
کد خبر: ۹۸۷۱۰۰

به گزارش میزان، این زمین‌لرزه 1/5 ریشتری ساعت 6 و 3 دقیقه صبح جمعه، خنج در جنوب استان فارس را لرزاند.

پنج نفر از اتباع افغان در یک ساختمان در اتاقک نگهبانی باغ به سر می‌بردند که بر اثر ریزش دیوار و سقف اتاقک، چهار نفر از آنها کشته شدند و یک نفر دیگر مصدوم شد.

ترک‌خوردگی دیوار واحدهای مسکونی قدیمی، ریزش دیوار گلی خانه‌ها، تخریب سایبان پارکینگ خانه و قطع شبکه برق براثر این زمین‌لرزه، گزارش شده است.

عباسی، فرماندار خلج در این باره گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان خنج تشکیل شده و تیم‌های ارزیابی، امدادی و خدمات‌رسانی با حضور در محل حادثه در حال بررسی و امدادرسانی هستند. بیشترین خسارات زمین‌لرزه استان فارس در مناطق روستایی بوده که ساختمان‌ها مقاوم‌سازی نشده است.

در این زمینه مهندس احمد عبداللهی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج به ایرنا گفت: با اعلام برآوردهای اولیه از میزان خسارات این زمین‌لرزه، بیشترین خسارت در روستای تخته از توابع بخش مرکزی بوده، به طوری که 40 واحد مسکونی در این روستا به علت تخریب و ترک‌خوردگی غیرقابل سکونت شده است.

ده واحد مسکونی نیز در این روستا بین 10 تا 20 درصد و یک واحد تجاری نیز آسیب‌هایی حدود 20 درصد دیده است .برخی از واحد‌های مسکونی روستای پیک آباد و چاه طلا خسارت‌های جزئی دیده است و در روستای لاغر هم به تعدادی از واحد‌های مسکونی حدود 10 درصد آسیب رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها