تویوتا سکوییا، محصول غول پیکر تویوتا بیشتر برای بازار آمریکا تولید شده است. این خودروی هشت سیلندری، حجم موتور 5700 سی سی دارد و بتازگی یک دستگاه از این خودرو در شهرهای جنوبی ایران دیده شده است.
کد خبر: ۹۸۵۴۶۱

نخستین مسجد ایران

مسجد تاریخانه در دامغان را نخستین مسجد ایران می‌دانند. نویسنده «پمراه البلدان» دستور ساخت تاریخانه را به حضرت علی (ع) نسبت داده است. آرتور پوپ، ساخته شدن این مسجد را بین سال‌های 130تا 170 هجری قمری دانسته و محمد کریم پیرنیا، تاریخ ساخت آن را حدود سال 150 هجری قمری می‌داند.

تخم‌مرغ بزرگ در چین

مرکز ملی هنرهای نمایشی یا تئاتر بزرگ ملی چین، یکی از دیدنی‌های پکن چین و ساختمانی زیباست که طراح این ساختمان پل اندرو، معمار فرانسوی است. این ساختمان زیبا در میان عموم مردم به «تخم‌مرغ بزرگ» معروف است.

مبارزه سوسک‌ها

یکی از تفریحات کشاورزان تایلندی به جان هم انداختن سوسک‌های کرگدنی است که از آن به‌عنوان حیوان خانگی استفاده می‌شود.

جاده یعنی این

این عکس جزو یکی از عکس‌های برگزیده سال 2016 میلادی انتخاب شده است. جاده‌ای پیچ در پیچ در میان جنگلی رنگارنگ که لذت رانندگی در آن و حتی تصورش هم زیباست.

زشت‌ترین حرکت سال

نشریه دیلی‌میل نوشت: طفره رفتن دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده حزب دموکرات از سلام کردن به یکدیگر پیش از آغاز مناظره انتخاباتی در ماه اکتبر، عنوان زشت‌ترین حرکت سال را به خود اختصاص داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها