تعمیرپذیرترین گوشی‌های سال ۲۰۱۶

فرض کنید یک گوشی گران خریده‌اید، ولی با بروز اولین مشکل در گوشی متوجه می‌شوید گوشی عزیز شما قابل تعمیر نیست، آن وقت است که انگار یک سطل آب یخ رویتان ریخته‌اند، شما مانده‌اید و یک گوشی خراب گران. همین موضوع باعث شده بسیاری از کاربران هنگام خرید یک گوشی به تعمیرپذیر بودن آن نیز اهمیت دهند.
کد خبر: ۹۸۴۵۹۴

گروه iFixit همه محصولات موجود در بازار را از نظر تعمیرپذیر بودن تست می‌کند و به آنها نمره‌ می‌دهد تا کاربران بدانند چه ابزارهایی بیشترین و چه ابزارهایی کمترین تعمیرپذیری را دارند. فکر می‌کنید سال 2016 کدام گوشی‌ها تعمیرپذیرتر بودند؟

طبق بررسی گروه iFixit گوشی ال‌جیG5 توانسته در تعمیرپذیری نمره 8 را از 10 کسب کند. ماژولار بودن و امکان جدا شدن راحت باتری باعث شده تعمیر این دستگاه راحت باشد. دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل XL نیز توانسته‌اند به دلیل طراحی ویژه نمره 7 را در تعمیرپذیری به دست آورند، هرچند iFixit معمولا محصولات اپل را غیرقابل تعمیر می‌داند، ولی پرچمداران جدید این شرکت یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با کسب نمره 7 نشان داده‌اند تعمیرپذیر هستند و کافی است پیچ‌های آنها را باز کنید تا به قسمت‌های داخلی دسترسی داشته باشید. آیفون SE نیز نمره 6 را از iFixit گرفته است. گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ که به دلیل منفجر شدن در سال 2016 خبرساز شد و مشکلات زیادی برای شرکت سامسونگ و کاربران این گوشی به وجود آورد، در تعمیرپذیری نیز همه را ناامید کرد. گروه iFixit به این فبلت پرچمدار نمره 4 را داده است. البته با توجه به از رده خارج شدن این گوشی دیگر نیازی به تعمیر آن نخواهید داشت! دو پرچمدار دیگر سامسونگ یعنی گلکسی S7 و S7 Edge نیز نمره پایین 3 را در این فهرست کسب کرده‌اند که نشان می‌دهد تعمیر دستگاهی که بدنه آن از فلز و شیشه ساخته شده بسیار دشوار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها