پایان داوری سهمیه‌ای

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: داوری در لیگ برتر دیگر سهمیه‌ای نخواهد بود، بلکه محل قضاوت کلکسیونی از بهترین‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۴۱۰۰

به دنبال معرفی لیست داوران دعوت شده به کلاس توجیهی نیم فصل لیگ برتر آقایان که از 12 دی ماه به مدت پنج روز در جزیره کیش برگزار خواهد شد، حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوران توضیحاتی را پیرامون نحوه تنظیم لیست و نفرات دعوت شده ارائه کرد.وی گفت: سیاست‌های فدراسیون جوانگرایی منطقی و حساب شده است.در حالی که آمار نشان می‌دهد معدل سنی تیم‌ها کاهش یافته است، می‌توانیم بفهمیم این جوانگرایی یعنی دوندگی بیشتر و سرعت انتقال بازی از نیمه‌ای به نیمه دیگر است.

با توجه به این دو مقوله مهم، کمیته داوران و دپارتمان داوری تصمیم گرفتند با جوانگرایی منطقی دست به تغییر ساختار لیست مدعوین به کلاس توجیهی نیم فصل بزنند. دیدگاه جدید نگاهی کیفیت گرایانه است و دیگر از کمیت‌گرایی خبری نیست. همچنین با روش جدید شأن، منزلت و جایگاه داوران نیز حفظ خواهد شد. این که برای هر استان فارغ از نوع عملکرد داوران سهمیه‌ای در نظر گرفته شود و تعداد داوران و کمک داوران برای لیگی که 16 تیمی است به صد نفر برسد، هیچ توجیه علمی و منطقی ندارد. مهم کیفیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها