شطرنج یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هاست که روی صفحه‌ای ویژه و با استفاده از مهره‌هایی مشخص بازی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۹۲۶

طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای دیجیتال کردن این بازی انجام شده که برای نمونه می‌توان به طراحی نرم‌افزارهای بازی شطرنج به‌صورت مجازی با حریفان واقعی یا هوش مصنوعی اشاره کرد. در این میان، یک تیم از جوانان هندی ترکیبی از شیوه سنتی و مدرن این بازی را ارائه کرده‌اند. اسکوئر آف (Square-Off) در نگاه اول تفاوتی با یک صفحه شطرنج معمولی ندارد، اما این گجت می‌تواند به اینترنت متصل شده و حرکات بازیکن حریف را که شاید آن سوی دنیا باشد به‌صورت آنی روی صفحه پیاده کند. همچنین می‌توان این دستگاه را به نرم‌افزارهای هوش مصنوعی متصل و به شکلی واقعی‌تر با حریف دیجیتال بازی کرد. امکان تغییر صفحه برای انجام بازی‌های دیگری مثل مار‌و‌پله از دیگر قابلیت‌های اسکوئر آف است.

بهتر چرت بزنیم!

کمبود خواب می‌تواند اثراتی ناخوشایند بر عملکرد ما داشته باشد، اما شاید یک چرت کوتاه بتواند این مشکل را برطرف کند. خواب انسان به‌صورت معمول دارای چهار مرحله است که دو مرحله اول آن خواب سبک نام دارد. مشکل اینجاست که در صورت ورود به مرحله سوم، پس از بیدار شدن احساس خستگی می‌کنیم. نپ‌تایم (Naptime) گجتی است که به افراد برای داشتن یک چرت کوتاه و جلوگیری از خواب عمیق کمک می‌کند. کافی است نپ‌تایم را به آیفون متصل کرده و اپلیکیشن ویژه آن را باز کنیم. پس از روی چشم گذاشتن این گجت، موسیقی ملایمی پخش می‌شود. نپ‌تایم به سامانه تشخیص امواج مغزی مجهز است و می‌تواند مرحله خواب فرد را تشخیص دهد. به محض این‌که فرد وارد مرحله سوم خواب شد، نپ‌تایم او را بیدار می‌کند. این اپلیکیشن اطلاعاتی در مورد سابقه خواب و نکاتی برای خواب بهتر نیز ارائه می‌کند.

پیشرفته‌ترین تبدیل مسافرتی

احتمالا برای شما پیش آمده که برای مسافرت، مجبور به همراه بردن چند شارژر برای گوشی، تبلت و دیگر ابزارهای دیجیتال شده باشید. مشکل دیگری که بسیاری از مسافران به کشورهای مختلف با آن روبه‌رو هستند، متفاوت بودن شکل پریزهای برق در این کشورهاست، زیرا برخی کشورها از استانداردهای متفاوتی برای پریز برق برخوردارند. چارجست (Chargest) ابزاری است که شما را از به همراه بردن هر نوع تبدیل و شارژی بی‌نیاز می‌کند. چارجست، چهار نوع دوشاخه برای چهار نوع پریز استاندارد در سراسر دنیا دارد. به‌این‌ترتیب براحتی می‌توان در هر جایی از دنیا، وسیله همراه را به این گجت متصل کرد. چارجست دارای چند پورت USB و نیز lightning برای شارژ انواع گوشی هوشمند و تبلت است. افزون بر این، پاوربانک ویژه‌ای نیز همراه با این وسیله عرضه می‌شود که از قابلیت دو بار شارژ آیفون برخوردار است.

شارژ با خورشید

برخی مناطق دنیا هرازگاهی دچار بلایایی نظیر سیل یا زلزله می‌شوند که این مساله به قطع دسترسی آنها به برق می‌انجامد. همچنین بسیاری از افراد برای سفر به دل طبیعت می‌زنند و برای همین شاید تا چند روز به برق دسترسی نداشته باشند، اما برای شارژ گوشی در این موقعیت‌ها چه کار باید کرد؟ دراین صورت استفاده از گجتی به نام کوگالا (Kogalla) می‌تواند سودمند باشد. کوگالا یک شارژر خورشیدی مجهز به پاوربانک است. برای استفاده از کوگالا کافی است آن را در برابر نور آفتاب قرار دهیم تا باتری موجود در آن شارژ شود. این گجت طی سه تا چهار ساعت شارژ شده و می‌تواند گوشی هوشمند را بین سه تا چهار بار شارژ کند. این شارژر و پاوربانک خورشیدی دارای کابل USB، میکرو USB و نیز lightning است. کوگالا 149 دلار قیمت دارد.

اسکوتر برقی هوشمند

اکوریکو (EcoReco) عنوان مجموعه‌ای از اسکوترهای برقی است که توسط یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه در سال‌های اخیر به بازار ارائه شده است. این شرکت بتازگی محصول جدید خود را با نام اکوریکو مدل R معرفی کرده که به مراتب هوشمندتر از مدل‌های پیشین است. این اسکوتر به یک اپلیکیشن اختصاصی مجهز است که کاربردهای متنوعی دارد. برای نمونه در صورتی که اسکوتر خود را گم کنیم، براحتی با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانیم موقعیت دقیق آن را بیابیم. همچنین در صورت بروز هر نوع سانحه، حسگرهای این اسکوتر وضعیت را بسرعت تشخیص داده و پیامکی به یکی از مخاطبان تعیین شده گوشی فرستاده و موقعیت سانحه را اعلام می‌کنند. قفل دیجیتال اسکوتر هم از دیگر قابلیت‌های این برنامه است. اکوریکو، اسکوتری بسیار سبک، ایمن و بدون آلایندگی است و ایمنی آن حتی از دوچرخه نیز بالاتر است. این وسیله 1500 دلار قیمت دارد.

نمره عینکت چنده؟

حدود 40 درصد مردم دنیا دچار مشکلات قابل اصلاح در زمینه بینایی و درنتیجه نیازمند عینک هستند. با وجود این، درصد افرادی که برای تشخیص مشکل بینایی به چشم پزشک مراجعه می‌کنند، بالا نیست. در این میان، آی‌کیو (EyeQUe) راه‌حلی کم‌هزینه برای این مشکل است. برای استفاده از این گجت کافی است ابتدا اپلیکیشن ویژه آن را روی گوشی اندرویدی یا آیفون نصب کنید. در گام بعدی باید مینی‌سکوپ آی‌کیو (یک استوانه ویژه دارای لنز) را روی صفحه قرار دهید و از طریق آن به صفحه نگاه کنید. دو خط رنگی روی صفحه به هم نزدیک می‌شوند که در لحظه به هم رسیدن باید دکمه ویژه‌ای روی اپلیکیشن را فشار دهید. به‌این‌ترتیب این برنامه می‌تواند نمره عینکی را که برای هر یک از چشمان‌تان مناسب است، تشخیص دهد. بررسی نمره عینک در تاریخ‌های متفاوت و نیز سفارش آنلاین عینک از دیگر قابلیت‌های آی‌کیو است.

لرزه‌گیر حرفه‌ای برای گوشی هوشمند

کیفیت دوربین در گوشی‌های هوشمند پیوسته بهبود می‌یابد. با وجود گنجانده شدن فناوری لرزه‌گیر در برخی گوشی‌های هوشمند، هنوز این دوربین‌ها نمی‌توانند تصویری بسیار باکیفیت از صحنه‌های دارای حرکت تهیه کنند. «فلوموشن یک» (FlowMotion One) ابزاری بسیار موثر برای تهیه فیلم از مناظر مختلف حین حرکت است. این وسیله دارای فناوری بسیار پیچیده‌ای است که می‌تواند لرزش‌های موجود را به حداقل کاهش دهد. شرکت سازنده این دستگاه همچنین اپلیکیشنی ویژه طراحی کرده که به‌وسیله آن می‌توان جسم یا فرد موردنظر برای تصویربرداری را انتخاب و به‌این‌ترتیب تصاویری باکیفیت‌تر از سوژه مورد نظر در حین حرکت تهیه کرد. گرفتن تصاویر پانارومای باکیفیت بالا، قابلیت اتصال روی کلاه ایمنی و نیز امکان اتصال دوربین گوپرو، از دیگر مزایای استفاده از فلوموشن یک است. این گجت 299 دلار قیمت دارد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها