جام حذفی امروز وارد مرحله یک چهارم نهایی می‌شود

بکش تا زنده بمانی

جام حذفی به مرحله یک چهارم نهایی رسید؛ مرحله‌ای که عبور از آن فاصله تیم‌های برنده را تا جام قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به 2 بازی کاهش می‌دهد. در این مرحله که بازی غیر حساس وجود ندارد و تیم بی‌انگیزه‌ای هم نیست، کدام تیم‌ها از گردونه خارج می‌شوند؟
کد خبر: ۹۸۰۵۴۴

شاید مهیج‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی تقابل امروز نفت و استقلال در ورزشگاه تختی باشد. دیداری که برای جذاب بودن فاکتورهای زیادی در خود دارد. استقلال این بار علی منصوریان را روی نیمکت دارد. مردی که وقتی روی نیمکت نفت بود همیشه برای تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس دردسرساز می‌شد. با این حال در استقلال حالا خود منصوریان است که به دردسر افتاده. تیم او از کورس رقابت برای صدرنشینی در لیگ فاصله گرفته و همین موضوع باعث شده انتقادهای زیادی متوجه منصوریان باشد. از داخل و خارج از باشگاه. برای سرمربی آبی ها، باقی ماندن در جدول درختی جام حذفی شاید تنها نسخه شفابخش باشد.

منصوریان در شرایط موجود محکوم به برد است و این درست همان نکته‌ای است که می‌تواند کار را برای او و تیمش دشوار کند.

تیم حریف نفت تهران است؛ تیمی که طی دو فصل گذشته خاطرات خوبی با علی منصور داشت و حالا که علی دایی روی نیمکت آنها نشسته باز هم شرایط خوب قبلی را برای خودش حفظ کرده است. اصولا وقتی پای علی دایی در میان باشد، تیم حریف را باید بیش از حد توانش جدی گرفت. البته خود نفت به اندازه کافی برای استقلال یک حریف گردن کلفت به حساب می‌آید. نفتی‌ها در لیگ با 23 امتیاز تیم چهارم جدول هستند و 3 پله بالاتر از استقلالی قرار دارند که در پایان هفته چهاردهم 21 امتیاز اندوخته است. نکته دیگر میزبانی نفت در بازی امروز است. چمن ورزشگاه تختی همانطور که علیرضا منصوریان هم معترض شده، از کیفت خوبی برخوردار نیست که این مساله بیشتر به ضرر استقلال خواهد بود تا نفت. نکته جالب در مورد تیم نفت این است که آنها با 5 پیروزی، یک تساوی و یک باخت در 7 بازی خانگی‌شان در رقابت‌های لیگ، بهترین تیم در جدول میزبانان لیگ هستند و بهتر از هر تیم دیگری راه و چاه بازی در چمن بی کیفیت تختی را بلد هستند.

درست عکس این قضیه برای استقلال صادق است. تیم منصوریان در رقابت‌های این فصل از 6 بازی خارج از خانه فقط 2 پیروزی کسب کرده تا مشخص شود تیم منصوریان در خارج از ورزشگاه آزادی زیاد امتیاز از دست می‌دهد. همه اینها کفه ترازو برای تیم پرمهره استقلال و تیم نفت میزبان برابر می‌کند تا امروز شاهد یک تقابل تمام عیار در ورزشگاه تختی باشیم.

مخالفت با تغییر ورزشگاه

علیرضا منصوریان که طی دو روز گذشته در مصاحبه‌هایش به شدت از کیفیت بد زمین تختی انتقاد کرده بود، دیروز و در نشست خبری بازی با نفت از علی دایی خواست تا موافقت کند این بازی به جای تختی در آزادی برگزار شود. منصوریان گفت: درباره تختی با مدیرعامل نفت تهران صحبت کردیم و پیشنهاد دادیم که بازی به آزادی برود چون هر دو تیم روی زمین بازی می‌کنند. اگر علی دایی موافقت کند، سود بلیت فروشی آزادی هم مال نفت تهران باشد تا بازی در آزادی برگزار شود!

این پیشنهاد با مخالفت صریح علی دایی روبرو شد. سرمربی نفت که بعد از منصوریان در نشست خبری حاضر شد در واکنش به درخواست سرمربی استقلال برای بازی در آزادی گفت: مگر منصوریان رئیس سازمان لیگ است؟ما در لیگی بازی می‌کنیم که به آن حرفه‌ای می‌گوییم. خیلی‌ها می‌توانند درخواست بدهند که بازی کجا برگزار شود ولی ما میزبانیم. ما از اول فصل در این چمن بازی کرده‌ایم. منصوریان هم نظر خودش را گفته. مطمئن باشید ما هم اگر مهمان بودیم با شوق زیاد به آزادی می‌رفتیم. هیچ جای دنیا نمی‌بینیم که یک تیم یک روز قبل از بازی بگوید بیایید در زمین ما بازی کنید. چنین چیزی معقول نیست. همین‌طوری که نمی‌شود ما در آزادی بازی کنیم.

احتمال تغییر زمان فینال

قرار است مسابقه نهایی فینال جام حذفی 25 اردیبهشت ماه سال 1396 در خرمشهر برگزار شود ولی با تصمیم مسئولان سازمان لیگ این تاریخ در یک صورت تغییر خواهد کرد. طبق اعلام سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در صورتی که تیم‌های فینالیست در زمره نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نباشند (استقلال یا ذوب آهن)، دیدار نهایی به جای 25 اردیبهشت، 5 روز زودتر یعنی 21 اردیبهشت برگزار می‌شود.

سپاهان ـ سایپا

برای دو تیمی که در لیگ مدعی نیستند، چیزی شیرین‌تر از بردن جام حذفی نیست. سپاهان البته با عبدالله ویسی دوهفته‌ای‌است که روی نوار پیروزی گام برمی‌دارد و در آستانه بازی امروز شرایطش به مراتب از سایپا بهتر است. تیم حسین فرکی در 11 بازی قبلی خود در لیگ فقط یک بازی را برده و با این نتایج فعلا یکی از 3 گزینه سقوط به لیگ دسته اول به شمار می‌رود. با این حال حساب جام حذفی از لیگ جداست. سایپا با همین تیم هیچ بدش نمی‌آید بعد از 22 سال بار دیگر قهرمان جام حذفی شود. افتخاری که سپاهانی‌ها در این 12 سال 4 بار آن را تجربه کرده‌اند.

نفت‌و‌گاز ـ تراکتورسازی

شاید یک شگفتی بزرگ دیگر در راه باشد. کسی نمی‌داند. اینجا جام حذفی است و تیم‌های کوچک همیشه برای بزرگ‌ترها دردسرآفرین هستند. با همین امیدواری امروز فوتبالدوستان کهگیلویه و بویراحمد به ورزشگاه شهدای نفت گچساران می‌روند تا این تیم دسته دومی را در مصاف با تراکتورسازی پرستاره تشویق کنند. نفت و گاز در حالی به جمع 8 تیم پایانی جام حذفی صعود کرده که حریفانی چون استقلال خوزستان و فولاد را از پیش رو برداشته است. آنها امروز هم در مصاف با تراکتورسازی یک حریف دست و پا بسته نیستند و می‌خواهند همچنان شگفتی‌ساز جام حذفی لقب بگیرند. باید دید مصاف با تراکتورسازی چه پایانی خواهد داشت.

دایی: این مهم‌ترین بازی فصل ماست

«دیدار با استقلال می‌تواند مهم‌ترین بازی فصل برای نفت باشد.» علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال در چارچوب جام حذفی ضمن بیان این مطلب گفت: ما خودمان را آماده کرده‌ایم تا با یک بازی خوب به مرحله بعد برویم. بازی خیلی سختی داریم. گفتن ندارد که استقلال تیم بسیار خوبی است و طرفداران زیادی دارد. امسال هم در جام حذفی موفق بوده ولی ما می‌خواهیم بازی را ببریم و یکی از فینالیست‌های حذفی باشیم. می‌خواهیم به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کنیم. ما شایسته حضور در مرحله بعدی هستیم.

وی درباره حضور مبعلی در استقلال گفت: او از ابتدای فصل خیلی به ما کمک کرده و از بهترین‌های ما به لحاظ اخلاقی محسوب می‌شود. مطئنا ما کسی را به زور نگه نمی‌داریم و اگر کسی دلش جای دیگر است باید برود ولی مبعلی چنین صحبت و درخواستی از ما نداشته و فکر می‌کنم او راحت است و کارش را می‌کند. او تصمیم اشتباه نمی‌گیرد و مطمئنا به او احتیاج داریم و او هم احساس راحتی می‌کند.

منصوریان: همدل باشیم صعود می‌کنیم

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت در چارچوب جام حذفی با اشاره به دشوار بودن این بازی گفت: یک بازی بسیار سخت و نفس گیر را پیش رو داریم.

کاملا تیم نفت را می‌شناسیم چون دو سال آنجا بوده ام. همان تیم منسجم نفت را آقای دایی حفظ کرده و در جایگاه خیلی خوبی در جدول قرار دارند و این نشان می‌دهد کار ما سخت است. با این حال همه همدل هستیم تا صخره نفت را از پیش‌رو برداریم.

سرمربی استقلال درباره غایبان تیمش در این بازی گفت: برخلاف این‌که برخی دوستان در تلویزیون گفته‌اند که منصوریان زیاد به ترکیبش دست می‌زند باید بگویم که ما به دنبال ساختار ثابت هستیم و در ساختار، نفرات دیگر مطرح نیست. ما دو سال تجربه ساختاری در نفت داشته‌ایم. تیم نمی‌تواند با 13 بازیکن در مسابقات فرسایشی شرکت کند. ما باید ساختارمان را حفظ کنیم. ما یعقوب کریمی و فرشید اسماعیلی را به دلیل محرومیت نداریم و قطعا جایگزین‌های آنها هم جوان هستند و آنها هم در ساختار خوب کار می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها