شبکه های رادیویی با فرارسیدن شب یلدا، طولانی ترین شب سال، قصد دارند شب پرباری را برای شنوندگان خود رقم زنند.
کد خبر: ۹۸۰۲۸۵
شب یلدا صدای رادیو را زیاد کنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه های مختلف رادیویی به مناسبت شب یلدا با تولید و پخش برنامه های متنوع، لحظات پرباری را برای شنوندگان خود فراهم خواهند آورد.

در این برنامه ها به صله رحم، تکریم بزرگ ترها، کمک به نیازمندان، نشاط، تاکید بر مطالعه نهج البلاغه، دیوان حافظ و شاهنامه، پرهیز از غیبت و توصیه به دوری از ولخرجی و اسراف با ایجاد فضایی شاد خواهند پرداخت.

رادیو ایران

رادیو جمعه ای ها با ویژه برنامه ای با عنوان "یلدا و لبخند" به مناسبت شب یلدا، لحظات مفرحی را برای شنوندگان رادیو ایران فراهم می کنند. شنوندگان رادیو ایران می توانند از دور همی های شب یلدایشان عکس بگیرند و برای برنامه ارسال کنند و شاهد عکس های ارسالی در رادیو نمای ایران باشند. در هر ساعت، "مسابقه ضرب المثل" مرتبط با شب یلدا را مجریان برنامه علی رضا جاویدنیا و ابوالفضل آقاخانی اجرا می کنند. همچنین در انتهای هر ساعت با صدای گویندگان مطرح رادیو همچون سرور پاکنشان، بهروز رضوی، منوچهر والی زاده و امیر نوری تفالی به دیوان حافظ زده می شود.

همچنین در طول برنامه بازیگران پیش کسوت رادیو جمعه همچون عباس محبی، اصغر سمسارزاده، شوکت حجت و فرانک رفیعی و ... وارد استودیو شده و دورهمی را تشکیل می دهند. جمشید مشایخی، علی زندوکیلی، رضا رویگری از میهمان های ویژه دورهمی شب یلدای رادیو ایران هستند.

نمایش کوتاه طنز و طنز آهنگ ها چاشنی برنامه خواهند بود و از هنرمندان قدیمی برنامه های طنز رادیو نظیر منوچهر نوذری، فرهنگ مهر پرور، مولود کنعانی نیز یادی خواهد شد. از آن جا که هر شب ساعت 21:45 برنامه "شب بخیر کوچولو" از رادیو ایران پخش می‌شود، فضای برنامه طوری طراحی شده که مریم نشیبا بانوی قصه ها در شب یلدا راس این ساعت برای بچه ها قصه یلدا بگوید. گزارش از شهرستان ها در باره مراسم شب یلدا از دیگر بخش‌های این برنامه است.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز بنابر اهداف و مأموریت های تعریف شده خود اقدام به پخش متن ها و موسیقی های مرتبط با این مناسبت می‌ کند.

رادیو تهران

در بلندترین شب سال با برنامه "شب انار" شبکه رادیویی تهران، وارد فصل زمستان شوید. جنگ اجتماعی "شب انار" با هدف فراهم آوردن لحظات فرح‎بخش در شب‎یلدا برای شنوندگان و نیز معرفی و تشریح فلسفه شکل‎گیری آیین باستانی مردم ایران زمین و همچنین ترویج و تبلیغ شکل صحیح سنت‎های قدیمی ایرانی، بخش های متنوع و شادی را برای مخاطبان در نظر گرفته است.

یلدانشینی با پیش کسوتان عرصه رادیو، تلویزیون، دوبله، سینما، تئاتر، موسیقی و... همچون "بهروز رضوی"، "مریم نشیبا"، "پریچهر بهروان"، "لوئیس چکناواریان" و صحبت با "سامان گلریز" آشپز و عکاس درباره طبخ غذاهای خاص شب یلدا، گفت‎وگو با "نصرالله حدادی" تهران‎شناس درباره مراسم شب‎چله در شهر تهران، پخش قطعات نمایشی با موضوع شب‎ یلدا و دورهمی خانواده ها، ارتباط با مخاطبان و...، از جمله بخش های ویژه برنامه "شب انار" است.

تولید این برنامه بر عهده گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران است، مخاطبان می‎توانند سه‎شنبه

30 آذر، از ساعت 21:00 به مدت 150 دقیقه شنونده این برنامه باشند. امیرحسین ثقفی تهیه کننده، در این برنامه با شنوندگان همراه خواهد بود.

رادیو جوان

ویژه برنامه "یک جمع خودمانی" همه شنوندگان را به سفره شب یلدای رادیو جوان دعوت می کند. این برنامه به موضوع آشتی با اخلاق و خصوصیات رفتاری که در زندگی امروز به فراموشی سپرده شده و از همه مهم تر آشتی با خود می پردازد. هدف اصلی این برنامه بررسی آداب و رسوم شب یلدا در بین مردم، صله رحم و محبت بین خانواده ها است.

ویژه برنامه "یک جمع خودمانی" با ایجاد فضایی شاد و خودمانی با حضور خوانندگان و بازیگران روز سه شنبه 30 آذر از ساعت 23 به روی آنتن می رود.

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت به تهیه کنندگی موسی نظری و گویندگی مصطفی مصطفوی از ساعت 21 تا 24 با پخش "ویژه برنامه شب یلدا" به موضوع احترام به بزرگ ترها و جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر می پردازد.

سیاه بازی، مسابقه طنز، گزارش مردمی، گزارش از استان ها، نمایش خانوادگی، بخش صوتی مهلا کوچولو، فال حافظ و حافظ خوانی، خاطران معاونان وزیر بهداشت از شب یلدا، مهمان ویژه با حضور پزشکان و هنرمندان و ... از جمله بخش هایی این ویژه برنامه رادیویی است.

رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ شب یلدا از ساعت 21 تا 24 با ویژه برنامه "یلداگرام" میهمان مخاطبان خواهد بود. از آنجا که شب یلدا شبی است که همه گرد هم می‌آیند و به بیان خاطره‌ها می‌پردازند، در این شب برای کسانی که دور از خانواده هستند فضایی فراهم شده که از طریق رادیو گردهم آیند و تنهایی این افراد پر شود.

" یلدا گرام" بسته فرهنگی و کهن در مقابل همه این شبکه‌های اجتماعی است که با محور فرهنگ دورهم نشینی و اهمیت خانواده و دوری از فضای مجازی پخش می شود. تهیه کنندگان این برنامه شهره احمدوند و نازنین حاج سیف الله خواهند بود که روز سه شنبه 30 آذر از رادیو فرهنگ پخش می شود.

رادیو گفتگو

ویژه برنامه شب یلدای رادیو گفت و گو با عنوان "یلدای ایرانی" به روی آنتن می رود. بررسی آداب و رسوم و آیین های ایرانی و اسلامی، ترویج صله رحم و شب نشینی های خانوادگی از جمله محور های گفت و گو در این برنامه است. این شب‌نشینی با سه میزگرد همراه است، میزگرد طنز، که در آن با حضور طنز پردازان و هنرمندان و شخصیت‌های نام آشنا، با نگاهی طنز به شب نشینی های مُدرن، خطرها و خاطرات آن پرداخته می شود.

دومین میزگرد، دفاع مقدس است که با همراهی آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده های شهدای حرم و جانبازان و همچنین یکی از نمایندگان مجلس، شب نشینی در ایام دفاع مقدس و شب های اسارت بازگو می‌شود و میزگرد فرهنگی نیز با حضور شعرا و کارشناسان فرهنگ مردم و نماینده یونیسف و میهمانانی از کشورهای دیگر به بررسی شب یلدا در شعر و ادب پارسی و آداب و رسوم این شب در فرهنگ عامه مردم می پردازند. این برنامه سه شنبه 30 آذر ماه از ساعت 8 تا 12 شب از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن می‌رود.

رادیو نمایش

نمایش رادیویی "یلدا" که توسط مهدی معبودی نوشته شده در حال و هوای مراسم یلداست و حمید منوچهری کارگردانی آن را بر عهده دارد. در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون مهرداد مهماندوست، مریم جلینی، زهره مجابی، شهریار حمزیان و احمد گنجی به ایفای نقش می پردازند. "یلدا" به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، افکت نرگس موسی‌پور و صدابرداری علی حاجی‌نوروزی سه‌شنبه سی‌ام آذر ساعت 19:15 از رادیو نمایش پخش می شود.

در این روز نمایش‌های دیگری همچون "فصل آخر" ساعت 6:30، "یلدای من با تو و انار و هندوانه "ساعت 7:15، "بخاری را من روشن می کنم" ساعت 12:45 و "انار" ساعت 20:00 با موضوع شب یلدا به روی آنتن رادیو نمایش خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
من
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
رادیوی دوست داشتنی .

نیازمندی ها