خروجی لیگ برتر بسکتبال با خارجی‌ها در هر هفته

بازیکن خارجی می‌گیریم و می‌بریم

لیگ برتر بسکتبال در تمامی هفته‌های برگزاری، بازیکنان خارجی را به عنوان برترین‌های هفته معرفی می‌کند و از بازیکنان ایرانی خبری نیست. بازیکنان ایرانی تیم‌های لیگ برتر بسکتبال بندرت و به طور اتفاقی برخی هفته‌ها خوب ظاهر می‌شوند و به جمع برترین‌ها می‌آیند؛ اما روند بازی‌های آنها ثبات ندارد، مانند میثم میرزایی در ترکیب تیم نفت آبادان که در بازی با پتروشیمی بندرامام عالی کار کرد، اما یک هفته بعد در دیدار تیمش با شهرداری کاشان کم رمق بود. شاید بتوان گفت در بازیکنان ایرانی فقط ارسلان کاظمی شرایط مناسبی دارد و هر هفته میان بازیکنان خارجی جایگاه ثابتی برای خود دست و پا می‌کند.
کد خبر: ۹۷۸۹۷۹

بازیکنان خارجی لیگ برتر بسکتبال یا بر اساس استانداردهای تعریف شده بازیکنان سطح بین‌المللی از کیفیت بالایی برخوردارند که هر هفته به جایگاه برتر می‌رسند یا این که سطح بازی بازیکنان ایرانی نازل است. البته وقتی نتایج تیم‌ها را در لیگ برتر رصد می‌کنیم می‌بینیم نتایج آنها به حضور بازیکنان خارجی وابسته است. از این رو رویکرد باشگاه‌ها به بازیکنان خارجی بیشتر شده است.

این رویه در لیگ برتر بسکتبال صدای مربیان تیم‌ها را درآورده است به گونه‌ای که مهران شاهین طبع، سرمربی تیم پتروشیمی بندرامام چند هفته پیش گفته بود بازیکنان ایرانی فقط منتظرند خارجی‌ها 50 امتیاز بیاورند.

بازیکن خارجی هدف نهایی تیم‌های باشگاهی است و بدون این بازیکنان هدف دیگری دنبال نمی‌شود و این رویکرد تحت تاثیر نتیجه‌گرایی تیم‌هاست‌. فریدون رئیسی، رئیس هیات بسکتبال فارس در واکنش به شکست‌های تیم a.s شیراز در لیگ برتر بسکتبال می‌گوید: تفاوت ما با همه تیم‌ها بازیکنان خارجی است و اگر ما هم بازیکن خارجی داشتیم، شرایط فرق می‌کرد. همین دیدار برابر شیمیدر را ببینید. بازیکنان ما واقعا خوب کار کردند و تفاوت با حریف فقط بازیکن خارجی بود.

در مسابقه شهرداری اراک با دانشگاه آزاد بازیکنان خارجی نقش محوری داشتند. محمد کسایی پور، سرمربی تیم اراک می‌گوید: هر دو بازیکن خارجی تیم دانشگاه خوب بازی کردند و شرایط به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد در لیگ امسال به طور کلی بازیکنان خارجی خوبی حضور دارند.

تیم بسکتبال نفت آبادان بدون زلاتکو برابر شهرداری کاشان به میدان رفت و در بازی خانگی نتیجه را واگذار کرد.مجید صالحی بعد از این که دو بازیکن خارجی شهرداری را در هفته‌های قبل تغییر داد از دو بازیکن جدید خارجی خود رضایت دارد، زیرا این دو از 84 امتیاز تیم کاشان برابر نفت توانستند 56 امتیاز کسب کنند. صالحی می‌گوید: همان طور که درباره بازیکنان خارجی قبلی گفته بودم، ضعیف هستند اکنون هم از عملکرد این بازیکنان تعریف می‌کنم. خیلی برای مان خوب بازی کردند و البته بازیکنان ایرانی هم همکاری خوبی با آنها داشتند. سایر بازیکنان در بسیاری مواقع جور دفاع تیم را می‌کشیدند و فضاهایی برای امتیازآوری خارجی‌ها فراهم می‌آوردند.

در پایان بازی‌ها صحبت‌های مربیان حول یک محور می‌چرخد‌؛ بازیکنان خارجی. این بازیکنان در صورت داشتن کیفیت مناسب می‌توانند چلنج خوبی با بازیکنان ایرانی داشته باشند که در نهایت سبب پیشرفت بازیکنان داخلی است، اما در هفت هفته‌ای که از لیگ برتر بسکتبال گذشته کمتر شاهد این اتفاق بودیم و معمولا خارجی‌ها همه کاره بازی‌های بسکتبال هستند.صحبت‌های مربیان از ورود بازیکنان جدید خبر می‌دهد، مانند سرمربی نفت آبادان که از استخدام بازیکن آمریکایی خبر داده است یا گفته می‌شود پتروشیمی بندرامام بعد از شکست برابر نفت آبادان، از بازیکنان خارجی خود راضی نیست و ممکن است تا نیم فصل لیگ برتر بسکتبال، آنها را با دو بازیکن تازه وارد تغییر دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها