7 شنبه

دزدی برای پرداخت مهریه

در نخستین روز هفته سارقی در جلسه بازپرسی، مدعی شد برای پرداخت مهریه 100 سکه‌ای همسرش، دزد شده است.
کد خبر: ۹۷۸۱۰۵

از چندی پیش افرادی با حضوردر شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از سرقت پول‌های خود پس از خروج از بانک، شکایت کردند. با دستور بازپرس پرونده تحقیقات آغاز شد تا این‌که ردپای مردی زندانی که به اتهام سرقت‌‌های دیگر بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. در این پرونده‌ها به دست آمد. او برای تحقیقات به دادسرا منتقل شد و اعتراف کردکه چون همسرش مهریه 100 سکه‌ای خود را به اجرا گذاشته بود، راه دزدی را پیش گرفته و با تشکیل دو باند، سرقت از مشتریان بانک‌ها را شروع کرده بود.

انکار اسیدپاشی

در دومین روز هفته زنی که روی خواهر شوهرش اسید پاشیده بود در جلسه بازپرسی مدعی شد مردی غریبه دست به این اسیدپاشی زده است.

این زن که الهام نام دارد، متهم است صبح 24 آبان امسال زمانی که خواهر شوهرش در طبقه سوم آپارتمان محل زندگی‌شان در خیابان 30 متری اول افسریه بود، رو ی او اسید پاشیده که پاهای خودش نیز دچار سوختگی شد. او با گذشت 20 روز از وقوع حادثه زمانی که به دادسرای جنایی تهران منتقل و مورد تحقیقات قرار گرفت اسیدپاشی را انکار و مدعی شد مرد غریبه‌ای که لباس‌های کار شوهرش را به تن داشته، روی خواهرشوهرش و بعد هم روی پاهای وی اسید پاشیده و گریخته است.

محاکمه رئیس دانشگاه به اتهام قتل

در سومین روز هفته رئیس بازداشت شده یکی ازدانشگاه‌های شمال کشور به اتهام قتل پیرمردی، دردادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

این متهم که رئیس یکی ازدانشگاه‌های شمال کشور بود، 26 دی سال 93 پیرمردی را کشت و جسد او را در جاده جاجرود رها کرد. با کشف جسد و ادامه تحقیقات رد پای متهم در این پرونده به دست آمد و او بازداشت شد. با گذشت دو سال از این جنایت متهم به قتل در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و به قتل پیرمرد اعتراف کرد و گفت: سال 85در شرکتی در تهران سرمایه‌گذاری کردم که آنها یک میلیارد تومان مرا ندادند. بعد از آن مشکل مالی پیدا کردم. همزمان با زنی در تهران آشنا و او مرا با مقتول آشنا کرد. قرار بود او مشکلاتم را حل کند. او صد میلیون تومان به من داد، اما بعد از چند روز می‌خواست آن را پس بگیرد. من هم قرص در شیرکاکائو حل کرده و به او دادم که باعث مرگش شد. زمانی که متوجه مرگش شدم جسد او را در جاده جاجرود رها کردم. متهم پس از پایان جلسه محاکمه به قصاص و حبس محکوم شد.

مرگ 2 نفر برفراز دریاچه چیتگر

در چهارمین روز هفته، دو نفر از سرنشینان بالگرد حادثه دیده در دریاچه شهدای خلیج فارس جان باختند.

پیش از ظهر سه‌شنبه بالگرد 205 با هشت سرنشین روی دریاچه چیتگر تهران به پرواز درآمد که ناگهان دچار حادثه شده و به داخل دریاچه سقوط کردو میان امواج آب غرق شد. غواصان و آتش‌نشانان در آنجا حاضر شده و آنها را یکی پس از دیگری در حالی که مصدوم شده بودند، خارج و به بیمارستان منتقل کردند، اما دو نفر از آنها فوت شدند. در ادامه آتش‌نشانان لاشه بالگرد سقوط کرده را از آب خارج کردند.

شکار زنان توسط مسافربر آزارگر

در پنجمین روز هفته مرد راننده‌ای که به اتهام آزارو اذیت زنان در پایتخت تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شد.

ماجرای جرایم سیاه این راننده روزهای پایانی آبان امسال همزمان باشکایت دخترجوان در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد. با تحقیق از شاکی معلوم شد که او در دام راننده مسافربری افتاده و پس از آن‌که پول‌هایش سرقت شده، مورد آزارو اذیت قرار گرفته است. بعد از این شکایت، تحقیقات ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران ادامه پیدا کرد. این در حالی بود که دو زن هم با حضوردر اداره پلیس از همان متهم شکایت کردند. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد، اما همچنان در برابر جرایم سنگین خود سکوت کرده است. تحقیقات برای رازگشایی از جرایمش ادامه دارد.

ناکامی سارقان دردستبرد به بانک

در ششمین روز هفته سارقانی که قصد داشتندبه یک بانک در ایذه دستبرد بزنند، ناکام ماندند.

آنهابا استفاده از دستگاه هوا برش در اصلی یکی از بانک‌ها در ایذه را باز کردند که در اجرای نقشه‌شان ناکام مانده ومتواری شدند. ماموران با حضوردر آنجا به بازبینی دوربین مداربسته پرداختند که معلوم شد دوربین‌ها تصاویر ناکامی سارقان را ثبت کرده‌اند. تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شده است. مسئولان بانک اعلام کرده بودندکه مبلغی از بانک سرقت نشده است.

خواستگار کلاهبردار دکترای قلابی داشت

در هفتمین روز هفته دکتر قلابی که در نقش خواستگار به کلاهبرداری از زنان جوان دست می‌زد، بازداشت شد. چندی پیش افرادی با حضور در پلیس امنیت عمومی شهرستان آمل از مردی که با جعل مدارک علمی از جمله دکترا آنها را فریب داده و دست به کلاهبرداری زده است، شکایت کردند. متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز پیش دستگیر شد. در بازرسی از خانه متهم دو عدد مهر جعلی با عناوین کانون مهندسی و دکترای مکانیک کشف شد .

متهم علاوه بر فریب مردم و کلاهبرداری‌هایش اعتراف کرده که با جعل مدرک تحصیلی دکترا و فوق‌لیسانس در رشته‌های علمی معتبر خودش را فردی معتبر جا زده و با فریب دو زن اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها