یک عکس، یک متن

شاهکارهای ژاپنی

یک هنرمند ژاپنی با روی هم قرار دادن سکه‌‌ها اشکال زیبایی ساخته است. تعادل این سکه‌‌ها یکی از نکاتی است که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۹۷۶۵۶۴

دیروز تابناک گزارشی درباره یک کتاب منتشر کرد که در آن لباس‌های عجیب ژاپنی به تصویر کشیده شده است. یک عکاس و نویسنده فرانسوی به نام چارلز فرگر در کتابی تحت عنوان Yokainoshima Island of Monsters مجموعه‌ای از تصاویر فرهنگ ژاپن را گردآوری کرده است. هر لباس سمبلی از موجودات اسطوره‌ای فرهنگ ژاپنی است. این کتاب دستاورد پنج سفری است که فرگر به ژاپن داشته است.

خودرویی برای نبرد با برف

روسیه با خودروی امدادی جدید خود به جنگ برف و یخ می‌رود.

به گزارش تسنیم، این خودروی منحصربه فرد که ضدیخ و ضدآب هم هست برای نجات کسانی که در برف و یخ گیر افتاده‌اند، کاربرد دارد. این خودرو که «اسنگوبولوتوخود» (Snegobolotokhod) نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده که براحتی می‌تواند در برابر موانع سخت در جنگل‌های پر برف و آب‌های سرد و یخ‌زده مقاومت کند. خودروی اسنگوبولوتوخود در سن‌پترزبورگ ساخته می‌شود و سرعت آن روی زمین به 45 کیلومتر در ساعت می‌رسد و قابلیت دور درجای 360 درجه را نیز دارد. این خودروی امدادی به دلیل داشتن چهارچرخ بسیار بزرگ در آب شناور می‌شود و به حرکت خود ادامه می‌دهد. قرار است با استفاده از این خودروی خاص در مناطقی که ماهیگیری زمستان صورت می‌گیرد، گشت‌زنی و به افرادی که در برف و یخ و رودخانه گیر افتاده‌اند، کمک شود.

خانه متحرک

مرکز معماری مردم چین (PAO) تاکنون طرح‌های مختلفی را ارائه کرده تا پرجمعیت‌ترین کشور جهان بتواند با معماری متفاوت، محل زندگی شهروندان را بخوبی مدیریت کند.

به گزارش فارس، در آخرین اقدام شرکت Plugin Tower با همکاری مرکزی به نام Venke یک نمونه اولیه خانه‌ای را ارائه کرده که هر زمان بخواهید، می‌توانید بخش‌های مختلف آن را جمع کنید و براحتی خانه را با خودتان ببرید.

طراحی این پروژه بر اساس معماری خانه‌های قدیمی ژاپنی صورت گرفته که بر اساس آن قاب‌های فلزی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا فرد براحتی بتواند دیوارها را بین آنها قرار دهد و خانه خود را بدون هر مشکلی بنا کند.

این خانه متحرک به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند چند اتاق، پله، آشپزخانه و... داشته باشد و فضای لازم برای زندگی راحت را فراهم کند.

این خانه متحرک Plugin Tower نام دارد و شرکت سازنده می‌گوید متصل کردن یا جدا کردن قطعات آن به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارد.

مزرعه زعفران در ایتالیا

روزی روزگاری زعفران فقط با نام ایران در سراسر دنیا شهرت داشت، آن هم زعفران قائنات و بیرجند. بعدها این گیاه خوش عطر و خوش رنگ که قیمت بالایی هم دارد در دیگر نقاط ایران هم کشت شد. چند سالی است، زعفران افغانستان هم به بازارهای جهانی راه یافته. دیروز مشرق عکسی منتشر کرد که یک مزرعه زعفران در ایتالیا را نشان می‌داد. گویا این گیاه ایرانی قرار است جهانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها